Hader mig selv for det her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2015

Skouboe

https://moedrehjaelpen.dk/tema-usunde-parforhold/

Læs her og find nogle du kan snakke med om at komme væk. Snak med din læge, ring til mødrehjælpens rådgivning eller lignende..

https://moedrehjaelpen.dk/chat/ 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2015

Anonym trådstarter

Er jeg ond hvis jeg imorgen på min fridag, og mens kæresten er på job og sønnen i børnehave, får min søster herhjem, og hjælper med at flytte alle mine ting ? Så han kommer hjem til en Tom lejlighed? 

Kom hjem for 2 timer siden, han sov og var fuld. Gider ikke finde mig idet. Det gjorde ondt i mit hjerte at sønnen siger "far kigger ikke på mig, far vil ikke vågne, hallo far er du vågen" og kysser og krammer og kilder ham, men han gider ikke reagere selvom han var vågen. Da sønnen går siger jeg "hvad er der sket" og han siger "jeg har drukket øl, jeg er en dårlig far for ham" 

kan ikke tale med ham om det, han vil blive sur og reagere voldsomt er jeg sikker på. 

Hvordan ville du gøre det? Har ingen bil, men har muligheden for min søster kan komme imorgen da hun også har fri.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hvad skal jeg gøre?
Jeg føler mig på bar bund. Jeg ved ikke hvilket ben jeg skal stå på. Jeg er usikker, nogle dage ked af alt i mit liv, andre dage glad for livet.

For et år siden mødte jeg denne mand som jeg forelskede mig i. Han var alt jeg ikke havde i mit parforhold, ja jeg var utro i 3 mdr. Noget jeg aldrig vil gøre igen, og aldrig vil byde nogen anden igen. Sagen kort var at min kæreste gennem 4 år (har fælles barn på 3) aldrig var der. Gider aldrig tale om alt og ingen ting som man vel burde kunne i et parforhold. Vi havde aldrig sex, han drak mange øl og tog stoffer nogle gange. Var stort set beruset af øl 3-4 gange om ugen, altså i hverdagene også. Svinede mig til og nedgjorde mig tit. Han har aldrig taget del i vores fælles barn. Jeg 90% af tiden og ham 10% hvis ikke mindre. Osv osv, jeg kunne blive ved og ved.
Hvorfor blev jeg? Fordi jeg ikke følte jeg kunne komme ud af det med mindre han gik fra mig, jeg græd af tanken om at flytte. Han var jo sød når han var sød? Men den følelse af jeg fik ondt i maven fordi jeg ikke var hjemme på den præcise tid jeg havde sagt, eller andet i den stil tog meget af mit humør og energi.
Alt var dårligt.
Nå men.. Jeg var smask vild med denne mand og han med mig. Det endte med jeg skubbede ham væk fordi jeg endnu en gang ville give mit parforhold en chance, og han (nok i sorg?) ende med at fortælle det til min kæreste. Så fanden brød løs (og kæresten og jeg er stadig sammen). Han kaldte mig grimme ting, luder, so, kælling osv. Meget skete..
Jeg flyttede og er nu flyttet tilbage igen.
Så nu er der gået et år, og kæresten og jeg er stadig sammen.
Ham manden jeg mødte fandt en kæreste efterfølgende og de har nu slået op af grunden "jeg kan ikke komme videre, tænker på dig hver dag og har jeg gjort lige siden første gang" - ja han har kontaktet mig. Jeg græd og græd men af hvad? Fordi jeg savner ham så inderligt inderst inde eller fordi føler han "ødelægger" mit forhold ved at kontakte mig?
Hver gang jeg er på Facebook tjekker jeg hans profil ud , næsten hver dag. Kan ikke lade hver. Han har siden dag 1 været i mine tanker næsten hver dag.
Men jeg er itvivl om jeg skal opsige min lejlighed og forblive hos ham og droppe alle tanker om et trist liv, eller sige stop til det hele og flytte tilbage i lejligheden endnu en gang. Starte på en frisk , selvom det sikkert aldrig ville blive til noget. Og kan jeg byde en flytning min søn endnu en gang? Er ked af jeg har skuffet min søn så meget og forvirret ham som jeg tror jeg har ved flytningen til lejligheden og nu tilbage til far igen
Ved at hvis jeg vil slå op så vil kæresten aldrig aldrig acceptere det, har jeg jo prøvet før. Han er sygeligt jaloux og ik kommet videre på nogen måde tror jeg. Han vil aldrig tale om noget på et ordenligt toneleje.
Købte en hund for 6-7 mdr siden, troede en brik faldt på plads i mit liv? Men nej jeg er så ked af det og har bare brug for en stor krammer som kæresten aldrig giver mig�� er jeg en dårlig mor
Ved ikke hvad jeg skal gøre med mit liv. Hjælp og ingen sure miner

Jeg tror din søn (og du) vil have bedst af at du gik fra hans far, flyttede og så fandt dig selv og en hverdag med ham... du kunne godt forsøge et forhold til ham den anden, men bland ikke din søn ind i det før der er gået et stykke tid så han har en chance for at vænne sig til at mor og far ikke er sammen mere før han skal lære en ny at kende...

min søns far og jeg havde boet hver for sig i næsten 1 år før jeg præsenterede min søn for min nye kæreste...

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Tøs85

Anonym skriver:

Er jeg ond hvis jeg imorgen på min fridag, og mens kæresten er på job og sønnen i børnehave, får min søster herhjem, og hjælper med at flytte alle mine ting ? Så han kommer hjem til en Tom lejlighed? 

Kom hjem for 2 timer siden, han sov og var fuld. Gider ikke finde mig idet. Det gjorde ondt i mit hjerte at sønnen siger "far kigger ikke på mig, far vil ikke vågne, hallo far er du vågen" og kysser og krammer og kilder ham, men han gider ikke reagere selvom han var vågen. Da sønnen går siger jeg "hvad er der sket" og han siger "jeg har drukket øl, jeg er en dårlig far for ham" 

kan ikke tale med ham om det, han vil blive sur og reagere voldsomt er jeg sikker på. 

Hvordan ville du gøre det? Har ingen bil, men har muligheden for min søster kan komme imorgen da hun også har fri.

Det er ikke så vigtigt hvordan du gør det.. Det der lyder som en god løsning i din situation, synes du skal gøre det på den måde du bedst kan..

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Er det som du er bange for din søns far, eller er det mere fordi du er konfliktsky?...

Hvis det er fordi du er bange for ham, så vil jeg sige at ja, så skal I pakke jeres ting og flytte til et sted hvor du er sikker - f.eks. et krisecenter.

men hvis det er fordi du "bare" er konfliktsky, så vil jeg sige at du skal snakke med ham først.

Da min søns far og jeg gik fra hinanden blev vi enige om en dag jeg skulle komme og pakke mine ting, men da jeg kom havde hans mor allerede pakket det hele - og derved bestemt at jeg ikke måtte få et eneste billede af min søn fra hans første fire leveår andet end fra barnedåben. Det gjorde rigtig ondt.

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

Er det som du er bange for din søns far, eller er det mere fordi du er konfliktsky?...

Hvis det er fordi du er bange for ham, så vil jeg sige at ja, så skal I pakke jeres ting og flytte til et sted hvor du er sikker - f.eks. et krisecenter.

men hvis det er fordi du "bare" er konfliktsky, så vil jeg sige at du skal snakke med ham først.

Da min søns far og jeg gik fra hinanden blev vi enige om en dag jeg skulle komme og pakke mine ting, men da jeg kom havde hans mor allerede pakket det hele - og derved bestemt at jeg ikke måtte få et eneste billede af min søn fra hans første fire leveår andet end fra barnedåben. Det gjorde rigtig ondt.

Okay. Sådan burde det heller ikke være

jeg er ikke konfliks sky slet ikke. Men det er mere det der med jeg ikke ved hans reaktion, da jeg tror han vil blive sur og sige så kan jeg skride nu og at han sikkert mener jeg er ham utro og fundet en anden igen . Jeg vil bare gerne ha ro i mit liv. 

Så ved ikke hvordan jeg skal fortælle ham det hvis jeg når så langt imorgen? Sende ham en SMS? Lægge et brev, aner det ikke. Han vil med sikkerhed sige jeg tager hans søn fra ham..

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Sprit25

Anonym skriver:

jeg er ikke konfliks sky slet ikke. Men det er mere det der med jeg ikke ved hans reaktion, da jeg tror han vil blive sur og sige så kan jeg skride nu og at han sikkert mener jeg er ham utro og fundet en anden igen . Jeg vil bare gerne ha ro i mit liv. 

Så ved ikke hvordan jeg skal fortælle ham det hvis jeg når så langt imorgen? Sende ham en SMS? Lægge et brev, aner det ikke. Han vil med sikkerhed sige jeg tager hans søn fra ham..

Jeg synes at I et normalt parforhold med børn skylder man hinanden samtalen! Jeg har set en blive forladt via et brev og han kom hjem til tomt hus. Det gjorde ondt. Rigtig ondt! 

Du skal have et samarbejde med den her mand derfor ville det være bedst at afslutte det bedst muligt. Hvis det "kun" er verbal vold ville jeg sige det face to face måske have din søster klar ude i bilen?

Anmeld Citér

11. oktober 2015

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Det kan godt være han siger at du tager hans søn fra ham men hvilken far er man vis man drikker sig fuld og ignorere sit barn 

Jeres søn har ikke bedst af at være ved ham overhovedet syntes det er en god idé at din søster kommer i morgen og hjælper dig med at pakke jeres ting og komme væk og så ville jeg personligt selv ringe til ham når jeg var på sikker afstand og fortælle at det er slut og du har pakket dine og sønnens ting og er væk ! 

Anmeld Citér

11. oktober 2015

Bella&Lina

På en eller anden måde synes jeg dit svar her jeg citere , emmer lidt af konfliktskyhed. Du har været manden utro, og derved kan jeg godt forestå hans magtesløshed, og jeg kan da godt forstå hvis han vil tro du igen har fundet en anden. Det tænker jeg faktisk du som en voksen kvinde må tage på dig. For der har du jo gjort 1 gang, og i fuldt overlæg selvom der selvfølgelig for det meste kan findes mange grunde og "undskyldninger" . Jeg læser at din mand har det ligeså skidt som du har, og jeg læser at du ikke elsker ham. Man kunne godt bruge sin energi på at hjælpe sin mand og få ham ud af sit misbrug, man kunne arbejde sammen og kæmpe sammen (jeg ved hvad jeg snakker om) , og det kan sagtens reddes og bygges op, hvis begge parter vil og kæmper. 

Men det har du ikke lyst til, dine grænser er overtrådt sammen med at dine følelser er væk. Og så skal du ikke kæmpe, men komme videre. Det gør du ikke, efter min mening, ved og gå fra den ene til den anden. Du skal væk, og have styr på dit liv, stå på egne ben, og komme dig over dit brud og hvad du ellers kæmper med fra før bruddet og fra tiden i forholdet. 

Men du skal beholde respekten for din søns far . Du skal tage snakken med ham, og tage det til dig du ved du har del i og har gjort som har såret ham, og så håbe at han tager det til sig som du har manglet og andre ting der har gjort at du nu går fra ham. I skal samarbejde om jeres søn i mange år, og det væreste det er altså når forældre mister respekten overfor hinanden i "kampens hede" . Det er der kun 1 der vil lide under, og det er jeres søn. Din mand fortjener at få kortene på bordet, ligeså vel som du fortjener og få fortalt ham hvad du brænder inde med, forhåbentlig på en god og voksen måde, men husk på at det er og bliver hårdt for jer  begge, og du må fortælle ham at tilsvininger og skældsord, det ændre ikke på sagen og det gør ikke noget godt for nogen (selvom han nok godt er klar over det) . Få det overstået, og held og lykke fremover , jeg håber du får ro og at du finder dig selv som du tydeligt har brug for 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.