hjælp til forældre myndigheds spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.478 visninger
13 svar
11 synes godt om
4. oktober 2015

Anonym trådstarter

• hejsa.

jeg er en nylig enlig mor med et barn på 3.

vi gik fra hinanden da han fandt en anden men ønskede at leve dobbelt liv med 2 kærester.

så jeg traf beslutningen om at vores barn og jeg skulle flytte og jeg slog op med ham.

han har skrevet under på hun ku flytte adresse med mig, så ingen problemer der og han hjalp os med noget af flytningen.

hans Nye kæreste er ikke offentlig gjordt på div medier men ved gennem fælles venner at de er kærester stadig.

nå men problemet er at vi kun flyttede for 2 uger siden, vores barn har skulle tilvænde sig et helt nyt liv, Nye omgivelser og meget andet.

xen har pt travlt på arbejdet men har forsikret mig om at nu han I denne weekend skulle have barnet på første weekend efter bruddet I selv ville have barnet og ikke ville lade andre passé osv.

allerede torsdag var der billeder på facebook at han ikke brugte tid på barnet men andre gjord det og sådan har det været hele weekenden. jeg får barnet hjem imorgen men jeg er ret sikker på at han ikke selv har haft barnet meget med derimod har hans Nye kæreste.

som mor bliver jeg bekymret da barnet stadig tilvender sig sin Nye situration med fars Nye kæreste som tidliger har haft en familie rolle I barnets liv samt barnet ikke har set far I 2 uger og normalt har set ham dagligt samt ikke er vand til at være væk fra mor mere end højest et døgn og nu har været det I 4 når h*n kommer hjem.

gør jeg ret I min bekymring og hvordan takler jeg det rigtigt ? vil ikke udspørge barnet og gøre det være for h*n men vil gerne at xen tilgode ser barnet hvilke jeg ikke føler han gør, og han vil ikke lytte til når jeg siger noget der bekymre mig.

mvh en ked mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2015

Benjamins'mor

Hvis barnet ikke tidligere har mødt fars nye kæreste er det da alt for tidligt at hun skal passe barnet alene.

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Babilooo

Hvis du ser billeder af kæresten og barnet på Facebook - kan det så ikke være faren (din x) det er fotografen og bare ikke er med på billedet.

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Babilooo

Altså med mindre at det er ulovligt det han gør med sønnen tror jeg ikke du har neget at sige når de er sammen.

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Anonym trådstarter

Det er meget tydeligt at det er kæresten selv der har taget billederne.. 

De har mødt hinanden før men tøsen er gået fra at være fars bonus søster til fars kæreste.. Så det en helt ny måde og ny rolle hun har fået i vires barn liv.. 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

TNBC

Anonym skriver:

Det er meget tydeligt at det er kæresten selv der har taget billederne.. 

De har mødt hinanden før men tøsen er gået fra at være fars bonus søster til fars kæreste.. Så det en helt ny måde og ny rolle hun har fået i vires barn liv.. 

Nu må du ikke holde mig på det, men jeg mener at have hørt, at du ikke kan bestemme hvad faren gør når han har barnet, og hvem der passer barnet.

Nu kender du kun de billeder, du ved ikke om faren også er der, bare fordi det er kæresten der har taget billederne. Du ved ikke noget, og derfor synes jeg ikke du skal dømme for hurtigt. Og du kan vist ikke gøre noget, da det er hans samvær.(men du må ikke holde mig på det)

Anmeld Citér

4. oktober 2015

sne190810

Umiddelbart har du intet at skulle have sagt, om hvem, hvad og hvordan når barnet er på samvær hos far. Men derfor kan du jo godt tage en snak med far, stille og roligt, om fortælle om dine tanker omkring samværet. En ting er folk andre folk siger, en anden ting er hvad facebook viser og en helt tredje ting er hvad sandheden egentlig er i virkeligheden.

Jeg kan godt forstå du er ked af det, og det har været en hård omgang for dig. Det er aldrig rart at skulle igennem sådan noget, og slet ikke når der er børn indblandet. Men prøv at løsriv dig fra nettet og hvad din eksmand foretager sig .. Det gør kun ondt værre, når man sidder fast følelsmæssigt og mentalt. 

Jeg syntes ikke du skal udspørge dig barn, men derimod bare virke oprigtig interreseret i hvad barnet har lavet - uden at lægge så meget vægt på med hvem. Barnet må ikke føle sig skyldig, eller føle det har gjort noget forkert - sæt nu barnet har været sammen med fars nye kæreste og faktisk har haft det rigtig sjovt. Det er motherfucking hårdt, men det skal og må du kunne rumme som mor, og barnet skal have rum til at fortælle dig sådan nogle ting, uden at du pålægger barnet nogle negative følelser omkring det, eller ansvar for hvordan du har det med det. Så må du gemme tårerne til senere, når barnet sover og bande det hele ud der. 

Det er en øv situation for dig, og det bliver det ved med at være et stykke tid fremover. Men det gør dig kun stærkere, og inden længe er du glad for at være kommet væk og videre fra sådan en klaphat af en eks, som din lyder til at være. 

Bare husk - at fordi han har været en hat mod dig, behøver du ikke være det og for Guds skyld aldrig bring barnet ind i jeres konflikt, eller brug barnet mod hinanden. 

God vind fremover 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Anonym trådstarter

Jeg vil på ingen måde indbringe barnet i konflikten også derfor jeg spørger her istedet.. 

Jeg vil heller ikke lave en konflikt uden grund men det hjælper ikke at snakke med ham da han er sikker på alt jeg gør er for at genere hans nye kæreste.. Jeg kan intet sige eller gøre så er det i hans øjne for at genere hende selv om det slet ikke drejer sig om hende.. 

Jeg ønsker vores barn det bedste men er bange for han ikke kikker ud over sin næsetid og derfor ikke tilgode ser vores barn.. Er virkelig bekymret og derfor spørger jeg her hvad man gør og hvad der er det rigtige at gøre.. 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

sne190810

Anonym skriver:

Jeg vil på ingen måde indbringe barnet i konflikten også derfor jeg spørger her istedet.. 

Jeg vil heller ikke lave en konflikt uden grund men det hjælper ikke at snakke med ham da han er sikker på alt jeg gør er for at genere hans nye kæreste.. Jeg kan intet sige eller gøre så er det i hans øjne for at genere hende selv om det slet ikke drejer sig om hende.. 

Jeg ønsker vores barn det bedste men er bange for han ikke kikker ud over sin næsetid og derfor ikke tilgode ser vores barn.. Er virkelig bekymret og derfor spørger jeg her hvad man gør og hvad der er det rigtige at gøre.. 

Altså helt ærligt, så bare ud hvad fra du har skrevet herinde, så lyder du jo heller ikke særlig positiv omkring fars nye kæreste, men det skal jeg jo selvfølgelig ikke være herre over at skulle bedømme ;-) 

Ikke at jeg siger det ikke er forståeligt, men når du bruger ord som "tøsen" om fars nye kæreste, går op i hvad der bliver lagt på facebook i høj grad osv. gør det bare at man tænker sit. Og så kan jeg måske godt lidt forstå far trækker sig, og ikke har lyst til at indgå i en dialog, omend det ikke er så konstruktivt af ham. 

Du kan ikke gøre så meget, eller stille så meget op med hvordan samværet foregår hjemme hos far, så længe barnet ikke lider overlast ifa manglende mad/hygiejne/overgreb osv. 

Anmeld Citér

4. oktober 2015

Anonym trådstarter

Tror ikke helt folk forstår min bekymring men tak for rådene.. God dag til alle 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.