Anonym skriver:
Okay, det her bliver nok en blandet omgang, men har lige brug for andre øjne på sagen.
Da jeg blev gravid var jeg ikke mere end 19 år og nok ikke helt der hvor man var klar til fast forhold og børn. Jeg valgte i samråd med faderen at beholde barnet, og vi har idag en helt igennem fantastisk søn på snart 6 år.
Jeg gik fra faderen allerede da jeg var 8 uger henne fordi jeg følte at han kontrollerede hver eneste ting jeg gjorde, og jeg følte mig fanget. Jeg var ikke god til at give besked om hvad jeg lavede, og det gjorde jo nok også at jeg følte mig meget overvåget af ham. Idag ved jeg jo at der var en grund til at han var som han var, og at jeg var som jeg var.
Jeg var kun 19 og bestemt ikke klar til det ansvar det var at blive familie og den nemme løsning var bare at pakke mine ting at skride.
Han var lige en del år ældre, og klar til familielivet, og så alligevel ikke, for hans problem var at han var misbruger og det havde han ikke fortalt mig. Vi blev gravide sammen efter knap 3 mdr som kærester.
Jeg voksede med opgaven og allerede fra jeg fødte stod jeg med ansvaret for vores søn, og hvis jeg selv skal sige det så har jeg gjort et pisse godt job med at forme ham til et barn der er trygt og tillidsfuld og meget klar til skole lige om lidt. Jeg har altid fået ros for hans dejlige sind og det faktum at vi aldrig har skjult noget for ham, men dog altid holdt det på hans niveau også fra hans institutioners side.
faderen er først kommet ind i billedet da vores søn var knapt 1 år, for jeg sagde til ham at han ikke skulle henvende sig før den dag han var clean. Han fik stillet stolen for døren og det gav ham chokket til at komme i afvænning, og han har holdt det siden.
Han er en pisse god far for vores søn og jeg har stor respekt for det han har gjort for at han kunne etablere et forhold til ham. nu ses de fast hveranden weekend og ofte meget mere da det altid er ham der får tilbuddet hvis jeg har behov for barnepige fordi jeg skal noget hvor vores søn ikke kan komme med.
Nå men nu til det rigtige problem.
Jeg fik en sms fra ham her for lidt tid siden hvori han beskriver at han her knap 6,5 år efter stadig har rigtig mange følelser for mig, og at han gerne så at vi kunne blive vores egen lille familie.
Jeg startede faktisk med at afvise ham, men af helt egoistiske grunde, nemlig fordi at jeg er pisse glad for det virkelig gode samarbejde vi har omkring vores søn og at jeg vil være bange for at ødelægge det fordi vi lige syntes at vi skulle prøve at være kærester igen, for hvad hvis det ikke går?
Jeg skal ikke afvise at jeg kan finde de gamle følelser frem igen, for de var der jo engang, men jeg vil være så bange for at der går noget galt og vi derfor ender som rygende uvenner og bagefter ikke kan samarbejde omkring vores søn på den måde som vi gør nu.
Hvad siger i? Kan man grave gamle følelser frem igen, og er det overhovedet muligt at bygge et sundt forhold op med de forudsætninger vi havde da vi gik fra hinanden? Vil han være bange for at jeg skrider igen, vil han blive kontrollerende igen? Eller var det bare noget jeg følte grundet min alder? Jeg synes det er svært, og jeg mærker lige nu virkelig omkostningerne ved at have et delebarn, for jeg står med en søn der ikke kan forstå hvorfor mor og far ikke bare kan være kærester og bo sammen, og den er svær at forklare ham synes jeg. vores søn savner virkelig sin far, og han forstår ikke hvorfor han kun skal sove der 2 gange hver gang når han gerne vil være der i længere tid.
Hjælp mig piger med at få en anden vinkel på det her for jeg er kørt lidt fast imellem gerne at ville, men samtidig være super egoistisk i mine valg.
Jeg tror ikke det er en god ide. Jeg synes det virker som en kunstig måde.
Han har haft set jeres søn i 5 år, altså har i haft kontakt på et eller andet plan igennem 5 år. Han sender så pludselig en sms, en sms!, om at han stadig er vild med dig. Det har jeg svært ved at tro på; hvis det var tilfældet ville det være kommet frem noget før, og på en naturlig måde. -Han havde måske inviteret dig ind ved samvær på kaffe, mad, inviteret dig i bio, skovtur, også ting hvor det ikke kun var dig og ham, men jer alle 3, for at vise han var interesseret i ikke bare dig, men jer alle 3 som en familie. Kort sagt, det ville være kommet af sig selv.
Du begynder først at tænke over dine følelser for ham, fordi han har sendt en sms.
Jeg forstår godt, at det kan være smigrende, at han sender en sms, hvor han tilkendegiver sine følelser, eller jeg kan i hvert fald godt sætte mig ind i det. Det ville bare ikke være nok for mig.