netziz skriver:
Hej allesammen
Jeg begyndte i fertilitetsbehandling for snart 6 måneder siden. Jeg blev insemineret fredag den 25/09-2015 for 3 gang og jeg får svar på fredag den 09/10-2015 om jeg er blevet gravid.
Jeg synes det er utrolig svært i tiden efter en insemination og min kone foreslå derfor denne side, så jeg havde nogle at dele mine tanker med og som måske kunne komme med gode råd eller en opmuntring.
Lige siden inseminationen har jeg haft ondt i mit underliv, i mere eller mindre grad sådan lidt menstruationslignene smerter. Det har jeg haft alle 3 gange og jeg ved ikke hvorfor? mit humør svinger også helt sindsygt meget ( stakkels dem herhjemme).
Mit ene spørgsmål er, om der er nogen der kan svare på hvorfor man får så ondt i underlivet og hvad jeres erfaringer eventuelt er med det??
Mit andet spørgsmål går på, at normalt når jeg har ægløsning får jeg sådan noget lidt sejt gennemsigtigt udflåd, jeg plejer at kalde det for et vandmandslignene sekret, som tegn på min ærgløsning - og den er sikker hvergang. Det fik jeg også de to andre gange da jeg blev insemineret også selvom ægget ikke havde sluppet. Denne her gang har jeg ikke fået det, overhovedet.
Jeg håber i kan hjælpe mig ved at dele jeres tanker, jeg synes det er meget frustrerende det der sker med min krop.
Mange hilsener og tanker fra Linda
De fleste kvinder gennemgår humørsvingninger før, midt i og efter en graviditet. Det er en vigtig begivenhed, mange følelser og mange instinktive reaktioner. Du ønsker inderligt gerne et barn og du har oplevet 2 gange, hvor IUI ikke virkede.
Menstruationer før og efter graviditeter varierer i tid, volumen og udseende. Mange kvinder gør sig mange tanker omkring det. Det vigtigste er HCG testen, hvis du er bekymret for om du er blevet gravid. Det tages 14 dage efter IUI. Indtil da skal du bevæbne dig med tålmodighed. Chancen for graviditet er ca. 20 procent per IUI behandling. Efter 6. gang mislykket IUI kan man få tilbud om IVF, hvor chancerne er 35 procent per oplægning, hvis du er yngre ned 35 år. Det er bedre chancer end ved den naturlige måde/samleje.
Ved ægløsning ændres slimsekretionen fra livmoderhalsen til det du beskriver. At du ikke har oplevet det den her gang, kan jeg ikke med sikkerhed sige. Der kan være flere forklaringer. Hvad der er sket i dit tilfælde er svært at sige uden en undersøgelse.
Held og lykke, det skal nok gå!