Natflasken skal væk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2015

san

Her har jeg lige taget flasken fra min søn, han er altså 14 mdr, han fik en natflaske og en i løbet af natten, nogen gange to ... Det var det der fungeret for mig lige der, han vågnet så også mange gange, men jeg havde ikke overskuddet til at gå ind i farvel natflasken... Men det havde jeg så for en mdr sidden, så når han vågnet fik han bare vand af kop, og hvis han var rigtig ked kom han op og fik en krammer.. Det var hårdt de første tre nætter, men så er det ellers blevet bedre og bedre.. Nu sover han igennem, fra 19 til 07 ca.. Han kan stadig vågne engangs imellem til en tår vand, men det er okay... Så nu starter vi med at tage nattøj på, natflaske (får stadig en), børste tænder, ind på værelset og høre en natsang fra Peterplys og så er det godnat og jeg går ud. Held og lykke med det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2015

hejmeddig10

modesty skriver:

Jeg synes det er ret mærkeligt at SP siger at I skal stoppe natflasken nu. "De kloge" siger at 8 mdr. er det absolut tidligste man kan overveje at stoppe med natmad, og at man helst skal vente til 10 mdr. Så jeg forstår ikke helt hvorfor hun har så travlt. 

Hun nævnte blog at nu her når hun jo snart blev 8 måneder så var det altså på tide at stoppe med flasken om natten, for der skulle de ikke have efter 8 måneder?  

Anmeld Citér

1. oktober 2015

Rockertand

hejmeddig10 skriver:

Hun nævnte blog at nu her når hun jo snart blev 8 måneder så var det altså på tide at stoppe med flasken om natten, for der skulle de ikke have efter 8 måneder?  

- og du har hørt, hvad hun har sagt, men det er jo blot et råd, og du kan vælge (ligesom jeg) at stå ved, at du fortsætter med natflasken, indtil I selv vælger, at den skal væk.

Hos os har alle børn selv fravalgt den omkring 1,5 år, sutten er fravalgt (de har selv smidt den i skraldespanden) omkring 3 år, det har hverken krævet trusler eller lokkemidler. Jeg har forklaret min sundhedsplejerske, at jeg ved, hvad der er bedst for mine børn, og hvad der fungerer for min familie, og jeg har kun mødt stor respekt og forståelse fra hendes side (jeg har taget flere andre aktive valg og fravalg i forhold til de gode råd, men selvfølgelig aldrig nogle, der kunne skade dem).

Med hensyn til sovesituationen er hemmeligheden rutiner, rutiner, rutiner - men det er det i øvrigt med alt 

Anmeld Citér

1. oktober 2015

modesty

hejmeddig10 skriver:

Det passer ikke. 8 mdr. er det allertidligste hvor det kan kaldes forsvarligt at tage natmaden fra dem. Det er på ingen måder en nødvendighed eller betingelse eller noget i den stil. Hvis I gerne vil blive ved med natflasken lidt endnu, så skal I endelig bare gøre det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.