D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
hejmeddig10 skriver:
Hej alle i dejlige mødre.
Ja. Nu er vores lille pige snart 8 måneder og vi vil egentlig gerne til at igang med at få den der nat flaske ud af livet.. (det siger sp at vi skal).. MEN hvordan skal man lige gøre? Hun vågner jo den ene gang om natten og er dårlig til at falde i søvn igen, hvis hun ikke lige får sin flaske. Så jeg ville jo høre om der er nogle der har nogle super råd?
Og så er der putteseancen! Vi har meget svært ved at få hende til at falde i søvn af sig selv. Hun kan skrige i timevis uden af falde i søvn selv. Så kan vi tage hende op og så kan der gå 1 time og så sover hun. Nogle gode råd til hvordan vi kan få hende til at falde i søvn på egen hånd?
Håber der er nogle der har nogle gode råd!
God aften.
Jeg har ingen råd til natflasken. - Min pige sagde selv fra da hun var 5½ mdr, og var fint tilfreds med at få en sut i stedet for flasken.
Mht putning, har I en fast, hyggelig rutine? Får hun en aften-flaske lige inden sengetid?
Det gjorde min datter i den alder. Vores putte rutine hed:
Nattøj på. Børste tænder. Ind og trække gardinerne for på værelset. Så op i sengen, og her fik hun sin aftenflaske (I know, lidt bagvendt med flaske efter tandbørstning). Når hun var færdig med flasken fik hun en sut i hver hånd + en i munden og så puttekluden op til ansigtet. Så sov hun næsten med det samme.
Da hun først skulle lære at falde i søvn selv (4 mdr gammel) brugte jeg en bamse som spillede en melodi, og den lullede hende til ro så hun faldt i søvn.
Nu er hun så 15 mdr, og vi bruger samme putterutine som da hun var 8 mdr, bare uden flasken. 9/10 gange lægger hun sig til at sove indenfor 10 minutter 
Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er i hvert fald sådan jeg har gjort
Anmeld
Citér