Min ex og jeg deler vores børn 7/7.
Min søn har fortalt flere gange nu, hvordan tingene går lidt galt hjemme hos far, når min søn skaber sig/skejer ud, og hvordan min ex så vælger at håndtere det.
Vores forhold som forældre er ret betændt, da vi ikke er enige i særlig mange ting ift opdragelse (jeg opdrager min søn med faste rammer, rutine og at et nej er et nej, ja ganske alm opdragelse, hvorimod jeg ved hos far er det meeeget laissez faire - ingen rigtige rammer, et nej er ikke altid et nej og den har vores søn jo luret, og ved at hvis han skaber sig får han 9/10 gange sin vilje derhjemme). Udover det er jeg ret sikker på at min eks ikke rigtig kan overskue/rumme vores børn, men noget han aldrig vil indrømme for ikke at tabe ansigt..
Min søn fortæller at hos hans far har han en skammekrog (under sengen) hvor han skal sidde, hvis han ikke opfører sig ordentlig eller skaber sig. Men han fortæller også at i puttesituationen har far lagt sig ovenpå min søn, sådan holde hans arme med hænderne og benene omkring hans ben, og da jeg spørger indtil om det gør ondt når far gør sådan, svarer han at ja, og nogle gange er det svært at få luft. Dette har far gjort, for at få min søn til at blive i sengen, da min søn ifølge han selv har været gået ned af sin seng flere gange, selvom han skulle sove.
Udover det fortæller min søn også at han er blevet lukket ude på badeværelset, hvor han også skal blive til han kan opfører sig ordentlig/ikke skabe sig mere. Han fortæller ydermere at han et par gange har tisset i bukserne, fordi han har været så ked af det og bange.
Hvad skal jeg stille op?? Er det overgreb?? Hvad kan man gøre??
Mit hjerte græder, jeg syntes det er ekstremt voldsom opførsel fra min eks side, og det ligger så fjernt fra mig at behandle et barn sådan. Lige meget hvordan barnet opfører sig.
Jeg har konfronteret min eks med overstående, og først så benægtede han det og mener at jeg er tarvelig at "beskylde" ham for sådan noget. Og at jeg jo godt selv vidste hvordan vores søn kunne være en gang i mellem (som om det skulle godtgøre hans opførsel) Jeg har prøvet at skabe en dialog omkring det, men han afviser konsekvent at snakke om det og svarer ikke på mine sms'er når jeg prøver at komme til bunds i det. (Han vil ikke kommunikere med mig rigtig, på andre måder end SMS).
Jeg stoler på min søn, og jeg ved han ikke ville kunne finde på at sige sådan noget for sjov, så jeg er egentlig ikke så meget i tvivl om det er rigtigt det han fortæller mig. Især fordi hans lillesøster, bakker op omkring det og uafhængigt af hinanden kan de begge genfortælle hændelserne meget konkret.
Jeg er ked af det, og i syv sind. Min søn er 7 år og min datter er 5.