overspilning fra bånd??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.279 visninger
17 svar
0 synes godt om
18. september 2009

oo

er der nogen der har nogen ide om, om og i så fald hvordan man kan overspille fra et bånd til en cd??

Jeg ELSKER historien om Trine Trille og Tigrene og har den på et gaaaaammelt bånd, men jeg er så ræd for at det skal gå i båndsalat og være tabt for evigt, at jeg gerne vil have det overspillet til cd. også fordi jeg jo gerne vil give historien til min niece og så videre.

anyways...kan man overhovedet det?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Man skal have det helt rigtige udstyr... Jeg mener at visse fotobutikker har udstyr til at spille VHS over til DVD, men om de også kan med kassettebånd til CD... tjaaa.....

Anmeld

18. september 2009

oo

ja det er jo det....men nu har jeg fundet Trine Trille på grammofonplade på biblioteket, det gør det jo lidt lettere....bortset fra jeg stadig skal have nallerne i en usb pladespiller

Anmeld

18. september 2009

Dictes mor

Det kan man godt i nogle fotobutikker, men det er vist meget dyrt. Jeg har nemlig en masse gamle smal-film, som jeg gerne vil have over på dvd, men men det er også ret dyrt.

Anmeld

18. september 2009

Moderator

Tjuhl skriver:

er der nogen der har nogen ide om, om og i så fald hvordan man kan overspille fra et bånd til en cd??

Jeg ELSKER historien om Trine Trille og Tigrene og har den på et gaaaaammelt bånd, men jeg er så ræd for at det skal gå i båndsalat og være tabt for evigt, at jeg gerne vil have det overspillet til cd. også fordi jeg jo gerne vil give historien til min niece og så videre.

anyways...kan man overhovedet det?!

Jeg sidder med samme problem, med alle mine gamle eventyrbånd. Nu er det jo sådan at jeg arbejder med blinde  og flere af de blinde er super meget lydnørder. Man kan sidestille det med at vi andre sidder og roder med photoshop osv.

En af dem, har i øjeblikket mine bånd liggende, fra min barndom  yay... Så jeg skal ned og hente dem snart. MEN - de er hamrende gode til det og jeg kunne da godt høre dem, om de havde lyst til at gøre det for en skilling? Der er jo flere der har brug for det, inden deres gamle kassettebånd forgår...

De har også metoder til at få dem til at spille igen, hvis de er blevet slidt  Sådan noget med at tørre dem på bestemte måder, så tonehovedet ikke klistrer på båndet og noget... Mmm...

MEN hvis jeg skal spørge for dig, så sig endelig til

Anmeld

18. september 2009

oo

Zafir skriver:

Jeg sidder med samme problem, med alle mine gamle eventyrbånd. Nu er det jo sådan at jeg arbejder med blinde  og flere af de blinde er super meget lydnørder. Man kan sidestille det med at vi andre sidder og roder med photoshop osv.

En af dem, har i øjeblikket mine bånd liggende, fra min barndom  yay... Så jeg skal ned og hente dem snart. MEN - de er hamrende gode til det og jeg kunne da godt høre dem, om de havde lyst til at gøre det for en skilling? Der er jo flere der har brug for det, inden deres gamle kassettebånd forgår...

De har også metoder til at få dem til at spille igen, hvis de er blevet slidt  Sådan noget med at tørre dem på bestemte måder, så tonehovedet ikke klistrer på båndet og noget... Mmm...

MEN hvis jeg skal spørge for dig, så sig endelig til

ORV, det ku være MEGA fedt!! du må rigtig gerne spørge

Anmeld

18. september 2009

Moderator

Tjuhl skriver:

ORV, det ku være MEGA fedt!! du må rigtig gerne spørge

Jeg skal nok lige skrive til ham Hvor mange bånd håndler det om?

Anmeld

18. september 2009

oo

Zafir skriver:

Jeg skal nok lige skrive til ham Hvor mange bånd håndler det om?

det er bare et aj, det ville være så fedt hvis det kunne lade sig gøre

Anmeld

18. september 2009

anna-jonas

Jeg hører lige Jan...........................han er godt nok ikke blind, men en lyd og billed nørd er han...............
Han har lige overspillet en masse videobånd til dvd for en kollega...........................hold kæft det tog lang tid, og det var bånd såsom " Tante tulles 60 års dag" fra 1988, af 3,5 times varighed. Jeg følte mig helt henført til "Walter og Carlo"-filmene. *G*

Knus Mette

Anmeld

18. september 2009

oo

Anna-jonas skriver:

Jeg hører lige Jan...........................han er godt nok ikke blind, men en lyd og billed nørd er han...............
Han har lige overspillet en masse videobånd til dvd for en kollega...........................hold kæft det tog lang tid, og det var bånd såsom " Tante tulles 60 års dag" fra 1988, af 3,5 times varighed. Jeg følte mig helt henført til "Walter og Carlo"-filmene. *G*

Knus Mette

ja spørg ham endelig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.