Anonym skriver:
Hvis man har været utro en gang eksempelvis i en brandert, er det et tegn på, at der er noget galt i forholdet?
Kommer det an på, om det er et kort forhold/ægteskab eller et der har varet f.eks to årtier?
Er der forskel på, om det er manden eller kvinden, der begår utroskaben?
Er den man begår utroskaben med medskyldig, hvis h*n kender til forholdet/ægteskabet?
Har du selv været utro eller blevet bedraget?
Min mening er at det ikke nødvendigvis betyder der er noget galt i forholdet. Men måske er man ikke nyforelsket på den måde hvor man slet ikke kan tænke på andet end sin partner hvis man er utro.
Jeg tror derfor det gør en forskel hvis det er et nyt forhold. Hvis man allerede er utro når forholdet er nyt, så er man måske ikke så dedikeret?
Det er ligemeget i mine øjne om det er manden eller kvinden der er utro, det gør det vel ikke mere rigtigt eller forkert.
Jeg mener som udgangspunkt det er den der er utro der har ansvaret, og ikke den man er utro med, selv om personen kender til forholdet. Men der er selvfølgelig nuanceforskelle. Hvis den man er utro med er håbløst forelsket og regner med man vil droppe sin kæreste og man sammen kan ride mod solnedgangen, så synes jeg det er mindre slemt end hvis det er en der bare vil have et knald (så find dog en anden) eller en af de helt slemme der gør det for at hævne sig/være ond mod den ikke utro partner. Men helt sikkert den utro kærestes ansvar hovedsageligt.
Anmeld
Citér