Debat: er utroskab altid = dårligt forhold?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2015

Christine

Anonym skriver:

Hvis man har været utro en gang eksempelvis i en brandert, er det et tegn på, at der er noget galt i forholdet? 

Kommer det an på, om det er et kort forhold/ægteskab eller et der har varet f.eks to årtier? 

Er der forskel på, om det er manden eller kvinden, der begår utroskaben? 

Er den man begår utroskaben med medskyldig, hvis h*n kender til forholdet/ægteskabet? 

Har du selv været utro eller blevet bedraget?

Min mening er at det ikke nødvendigvis betyder der er noget galt i forholdet. Men måske er man ikke nyforelsket på den måde hvor man slet ikke kan tænke på andet end sin partner hvis man er utro.

Jeg tror derfor det gør en forskel hvis det er et nyt forhold. Hvis man allerede er utro når forholdet er nyt, så er man måske ikke så dedikeret?

Det er ligemeget i mine øjne om det er manden eller kvinden der er utro, det gør det vel ikke mere rigtigt eller forkert.

Jeg mener som udgangspunkt det er den der er utro der har ansvaret, og ikke den man er utro med, selv om personen kender til forholdet. Men der er selvfølgelig nuanceforskelle. Hvis den man er utro med er håbløst forelsket og regner med man vil droppe sin kæreste og man sammen kan ride mod solnedgangen, så synes jeg det er mindre slemt end hvis det er en der bare vil have et knald (så find dog en anden) eller en af de helt slemme der gør det for at hævne sig/være ond mod den ikke utro partner. Men helt sikkert den utro kærestes ansvar hovedsageligt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2015

mpr

Anonym skriver:

Hvis man har været utro en gang eksempelvis i en brandert, er det et tegn på, at der er noget galt i forholdet? 

Kommer det an på, om det er et kort forhold/ægteskab eller et der har varet f.eks to årtier? 

Er den man begår utroskaben med medskyldig, hvis h*n kender til forholdet/ægteskabet? 

Tænker ikke der nødvendigvis behøver at være noget galt i forholdet ud over at personen der er utro altså ikke har respekt for sin partner.. Og generelt har jeg den holdning at man kan ikke give forholdet skylden på utroskab for personen der er utro kunne have sat den anden ned og snakket om hvad der skulle ændres.. Og man har ansvar for egen opførsel og det kan derfor ikke tørres af at man gjorde det i en brandert... Det er simpelhen en for vag undskyldning, du kommer ikke bare til at være utro. 

Utroskab er fuldstændig lige gyldigt om man har været sammen i 2 uger eller 50 år.. Det er ikke acceptabelt!

Nej det er lige slemt uanset hvilket køn der begår det.. 

Ja h*n der er med til utroskab er medskyldig hvis h*n har kendskab til at personen har en partner, kæreste eller ægtefælle..

Nej og kommer heller aldrig til det... 

Anmeld Citér

29. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

1. Jeg har været utro i forhold hvor jeg var lykkelig og ikke ville ændre noget, og jeg har været tro i forhold der var dårlige. De gange jeg har været utro har det været min skyld og mit valg. Det ikke engang noget jeg skammer mig over. Jeg har altid været ærlig omkring at jeg ikke var god til forhold og fast partner resten af livet. At folk så alligevel prøver at sætte mig i bur, og prøver at tvinge mig til at blive lykkelig imens jeg føler mig kvalt og fanget. Tja. Det er dømt til at gå galt. Jeg er ikke utro for at såre nogen. Men jeg kan ikke leve uden spændingen. Men, man kan så diskutere om det reelt er utroskab når ens kæreste godt ved man er lidt løs på tråden og acceptere det. Så længe man kommer hjem næsten hver nat.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.