Debat: er utroskab altid = dårligt forhold?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Utroskab en gang = dårligt forhold?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.394 visninger
12 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. september 2015

Anonym trådstarter

Hvis man har været utro en gang eksempelvis i en brandert, er det et tegn på, at der er noget galt i forholdet? 

Kommer det an på, om det er et kort forhold/ægteskab eller et der har varet f.eks to årtier? 

Er der forskel på, om det er manden eller kvinden, der begår utroskaben? 

Er den man begår utroskaben med medskyldig, hvis h*n kender til forholdet/ægteskabet? 

Har du selv været utro eller blevet bedraget?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2015

Bella&Lina

Anonym skriver:

Hvis man har været utro en gang eksempelvis i en brandert, er det et tegn på, at der er noget galt i forholdet? 

Kommer det an på, om det er et kort forhold/ægteskab eller et der har varet f.eks to årtier? 

Er den man begår utroskaben med medskyldig, hvis h*n kender til forholdet/ægteskabet? 

Jeg har været på begge sider. Og i begge situationer havde vi nogle hårde perioder i vores forhold. En gang utro - altid utro? Nej. Er der forskel på hvilken part der er utro? Nej. Er 3. Parten medskyldig hvis han/hun kender til forholdet/ægteskabet? ja uden tvivl. Er der forskel på hvor længe man har været sammen? Både og. Her tænker jeg i forhold til tilgivelse. Hvor meget har man sammen? Hvor længe har man kendt hinanden? Osv. Alt det er med til og afgøre hvor meget og hvor hårdt man vil kæmpe for forholdet (hvis man elsker sin partner vel og mærke) , i min optik. 

Anmeld Citér

28. september 2015

MKN2015

Jeg har svaret "ja". Jeg er meget konservativ på det område.

Jeg ville aldrig kunne tilgive utroskab, uanset omstændighederne. I min optik, hvad er så meningen med at være i et forhold hvis man har lyst til andre? Kommer den lyst, så bør man blive single før man udlever den. Fuldskab er ikke en undskyldning, hjernen slår jo ikke fra fordi man får alkohol indenbords. Jeg ville aldrig kunne være sammen med min partner igen hvis jeg vidste han havde delt vores eksklusive private intimitet med en anden. Hvis man elsker vedkommende nok er det ikke svært at forblive tro, og det er et faktum.

Har man en aftale om et åbent forhold så er det en helt anden sag! Men i et monogamt forhold, som fx er sådan et jeg indgår i, så er utroskab utilgiveligt og det ultimative dødsstød. Ingen undtagelser. Og det er i min optik ligegyldigt om man har været sammen i 2mdr, 7 år, har børn sammen eller ej, og om det er manden eller kvinden. Det er så nemt at være tro. Så det skal ikke tilgives når man bryder den tillid.

Anmeld Citér

28. september 2015

modesty

Anonym skriver:

Nej, jeg mener absolut ikke at man kan sige at utroskab altid er symptom på et dårligt forhold. Det er et symptom på at den ene person i forholdet ikke er ærlig. Det er noget helt andet. 

Nej, det kommer ikke an på længden af forholdet eller om det er manden eller kvinden der gør det.

Kort svaret - nej man er ikke medskyldig som udenforstående part. Personen i forholdet er personen med ansvaret.

Jeg har været utro én gang og gik fra min kæreste tre dage senere.

Anmeld Citér

28. september 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg tænker der er forskel på om det er et kort eller langt forhold. Har mam fx kun været sammen 1-2 mdr er det jo nemt at slå op over et kys. Men har man været sammen i nogen år tror jeg man har nemmere ved at tilgive et enkelt kys. Men det er bare hvad jeg tror.

Anmeld Citér

29. september 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Sikke en hvepserede 

1. Nej nødvendigvis behøver der ikke være noget galt i forholdet. Parterne behøver ikke være på vej videre. Den ene part kan føle sov fastlåst og trænge til at vide man stadig er eftertragtet og derfor kan der falde kys! 

2. Ja for mig er tid en helt afgørende faktor.

3. Ingen forskel på hvem der gør det

4. Nej og det bliver aldrig andres ansvar end den der er utro. 

5. Ja. Desværre

Anmeld Citér

29. september 2015

Ciss

Anonym skriver:

Jeg ble bedraget. Min mand havde en kæreste bag min ryg i over to måneder, før noen gav mig et tips.

I mine øyne er han den skyldige - men siden den, han var sammen med, var en voksen dame på min egen alder, regner jeg henne som idiot. Hun vidste, han var gift. Hun vidste, at han havde to små børn. Og alligevel blev hun sammen med ham. Han brugte den klassiske "Jammen, min kone og jeg bor bare sammen, vi er ikke sammen længere" (noget som var blank løgn). Havde hun været 16 år og naiv, så kunne jeg måske forstå, at han kunne snakke hende rundt, men en voksen dame, som selv havde børn, har ikke den undskyldning. Det tragiske er, at vi det sidste halvår før dette skete, faktisk havde fået det bedre sammen. Vi havde haft nogle vanskelige år, men nu var vi ved at komme ud på den anden side og var begyndt at finde glæden ved at være sammen igen.

Utroskab betyder, at der er noget galt med den ene person i forholdet. Ikke nødvendigvis, at der er noget galt med selve forholdet. Det er så let at skylde på, at man er utro, fordi der er noget, som skurrer i forholdet. I mine øyne er det en ansvarsfraskrivelse. "Jeg er kun utro, fordi der er noget, som ikke fungerer. Det er vores begges fejl. Ikke kun min." Beklager. Det holder bare ikke. Er der noget galt i forholdet, så arbejder man med det, og hvis det ikke fungerer, så avslutter man. FØR man kaster sig i armene på andre partnere. Det andet er bare dårlige undskyldninger og manglende moralsk rygrad.

Åbne forhold er selvfølgelig noget andet. Da er der ikke længere tale om utroskab.

Anmeld Citér

29. september 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg har selv vært utro som ung i starten af et forhold. Jeg fortalt det og regnede med, at nu gik han fra mig, men i stedet valgte han at lytte til hvorfor jeg havde gjort det. Vores forhold blev meget bedre herefter, måske fordi jeg følte, at han virkelig havde valgt mig til. Skal lige indskydes, han er ikke svag, Var stærk og selvsikker nok til at rumme mit svigt.

Anmeld Citér

29. september 2015

Kay

Anonym skriver:

Ved ikke om jeg vil sige direkte dårligt forhold, men i alt fald et forhold der mangler noget/har problemer. Dermed ikke sagt at det ikke kan redes med en masse arbejde

Anmeld Citér

29. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

NEJ! Vi har et fantastisk forhold. Men min mand var dum og umoden for 4-5 års tid tiden, og troede et kort øjeblik at man kunne spille på flere heste.. Den gik ikke! En virkelighedsflugt over angsten i at vi ventede vores første barn. Men vi har kæmpet for det.. Og vi har det bedre end nogensinde.. Det har været hårdt til tider, men det har været værd en tåre værd! 

Vi har i dag to dejlige unger og et virkelig godt parforhold. Kunne ikke ønske mig nogen anden, og jeg tænker stort set aldrig på at det har foregået..  

Men hvis man vælger at blive i et forhold efter utroskab, så er man også nødt til at få snakket ud og så begrave episoden. Det kommer aldrig til at fungere hvis det ligger som en trold der springer op ad æsken i ny og næ.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.