Sidste år før jul blev jeg sygemeldt med stress og var sygemeldt i ½ år.
Jeg kom så tilbage efter sommerferien og har været klar. Sådan rigtigt følt mig klar.
Men siden 1/9 er opgaverne bare væltet ned over mig. Både på arbejdet men også hjemme.
Der har været mange møder efter arbejde med banker, psykologer, møder med kolleger, årsplaner, elevplaner, handle til faget madkundskab, printe opskrifter ud, planlægge, stille frem, møder efter arbejde med andre osv.
Rent ud sagt, rimelig stressende. I fredags gik jeg hjem grædende. Jeg fik før fri af min chef som var meget forstående og sagde at vi skulle lægge en plan fremadrettet så jeg ikke blev sygemeldt igen.
Nu kommer så mit store spm. Jeg er forresten lærer 
I morgen sker der det at jeg har faget madkundskab men 30 elever. Jeg har vikar med da vores den faste lærer er sygemeldt. I sig selv er det hårdt arbejde for man skal være meget på i alle 3 timer. Ingen af eleverne kan stort set lave mad selv, læse en opskrift eller ved særlig meget om diverse værktøj. Fra 8-11.50 har jeg 5 min. pause. Fra 11.50-12 har jeg pause og så har jeg ikke pause før kl 16.30 i en halv time inden jeg skal have forældremøde i 2 timer. Allerede nu kan jeg mærke at jeg får en klump i maven over denne dag.
Min mand mener jo at jeg skal blive hjemme i morgen, min chef ved jo at jeg gik hjem i fredags og havde det skidt.
Jeg er meget delt. For kan slet ikke overskue alle de møder der ligger i morgen eftermiddag/aften som jo skal flyttes til et andet tidspunkt. Og hvornår skal de så ligge?
Hvad ville I gøre? Bide tænderne sammen. Det er kun den ene dag. Tirsdag er knap så slem, 20 min. pause fra 8-14.15 så det er bedre eller blive hjemme i morgen, flytte møderne og måske langt ude i fremtiden?
Anmeld
Citér