Er det en mulighed ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

829 visninger
12 svar
2 synes godt om
26. september 2015

Anonym trådstarter

Vi står i den situation at vi har solgt vores hus og købt et andet. Nu er vores opvaskemaskine så gået i stykker (10 år gammel) vi har set en ny til 1900 kr og mægleren ville foreslå køber at vi enten købte den eller gav dem 2000kr i afslag. Vi har så snakket om, at sætte den opvaskene ind, fra det nye hus vi har købt, og selv købe en ny til vores nye hus. Alternativt havde vi nemlig overvejet at købe en brugt til huset. 

Men kan man det. Mægleren har weekend og kunne være rart at få flyttet den med det samme, så vi ikke skal undvære. Men kan man det? 

Er også bare trels at købe en ny og selv få en brugt i papirerne står jo at de får en 10 år gammel opvaskemaskine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2015

esioul

Anonym skriver:

Vi står i den situation at vi har solgt vores hus og købt et andet. Nu er vores opvaskemaskine så gået i stykker (10 år gammel) vi har set en ny til 1900 kr og mægleren ville foreslå køber at vi enten købte den eller gav dem 2000kr i afslag. Vi har så snakket om, at sætte den opvaskene ind, fra det nye hus vi har købt, og selv købe en ny til vores nye hus. Alternativt havde vi nemlig overvejet at købe en brugt til huset. 

Men kan man det. Mægleren har weekend og kunne være rart at få flyttet den med det samme, så vi ikke skal undvære. Men kan man det? 

Er også bare trels at købe en ny og selv få en brugt i papirerne står jo at de får en 10 år gammel opvaskemaskine 

Jeg vil mene at der bare skal en tilsvarende ind der fungerer

Anmeld Citér

26. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg vil mene at der bare skal en tilsvarende ind der fungerer

Tak for svar

Det bliver ikke svært så da det udelukkende kun kan blive en opgradering når den både var så gammel og ikke virkede ret godt mere  

Anmeld Citér

26. september 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville klart vente til på mandag og ringe til mægler. 

Som køber ville jeg blive træt at at ha set en maskine og at der så stod en anden når jeg sku flytte ind. Også ville jeg være ligeglad med om i syntes det var en opgradering, med mindre i satte en helt ny ind. 

I ved jo heller ik om den anden står af om 14 dage osv, så på den måde er det jo heller ik sikkert at køber vil sætte pris på ombytningen. Vh stine

Anmeld Citér

26. september 2015

Whatsername

Enig. Så længe der indsættes en, som er tilsvarende eller bedre, så er det ikke nødvendigt at købe en helt ny. 

Anmeld Citér

26. september 2015

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg ville klart vente til på mandag og ringe til mægler. 

Som køber ville jeg blive træt at at ha set en maskine og at der så stod en anden når jeg sku flytte ind. Også ville jeg være ligeglad med om i syntes det var en opgradering, med mindre i satte en helt ny ind. 

I ved jo heller ik om den anden står af om 14 dage osv, så på den måde er det jo heller ik sikkert at køber vil sætte pris på ombytningen. Vh stine

Men når den oprindelige er i stykker. Synes det er trels at give en helt ny, og selv få en ældre, de kunne jo ha risikeret den her gik i stykker 2 dage efter overtagelse ? Det er jo risikoen med en så gammel opvasker, ved vi jo også når vi køber at tingene ikke er nye 

tænker mere at køber vel ikke at vi kan kræve en ny, men kun kræve en anden i tilsvarende stand eller bedre ? 

Anmeld Citér

26. september 2015

Anonym trådstarter

Wanderlust skriver:

Enig. Så længe der indsættes en, som er tilsvarende eller bedre, så er det ikke nødvendigt at købe en helt ny. 

Åh det håber jeg mægler sagde heller ikke i dag at der var krav om mærke eller andet, bare der var en der virkede  

Anmeld Citér

26. september 2015

Morjanne76

Er det ikke muligt, at finde en brugt magen til den der står i jeres "gamle" hus?

Anmeld Citér

26. september 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Er det ikke muligt, at finde en brugt magen til den der står i jeres "gamle" hus?

Desværre ikke rigtig, da den i sin tid blev købt i Tyskland, og mærket forhandles ikke i dk  

Anmeld Citér

26. september 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Den skal bare være i tilsvarende stand. Så er mærket eller kvaliteten bag mærker kontra årene på bagen nogenlunde svarende til den I har, så skift.

Ellers vil jeg anbefale jer at (gennem mægler måske) at kontakte køber og høre ad hvad de foretrækker.

vi har netop købt hus. Og ret klichéagtigt gik komfuret i stykker. Hun valgte at købe et spritnyt til os. Men havde vi selv skulle vælge ville vi hellere have pengene afregnet og så købt et nyt selv. Mest fordi vores datter skruer på knapperne, så vi havde talt om et hvor man kan trykke dem ind. Men det er nyt(og billigt, men hvad fanden)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.