Andre med "udearbejdende mænd"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.275 visninger
20 svar
19 synes godt om
26. september 2015

Mama-M28

Hej 

Jeg vil høre, om der er andre der har mænd som ikke er ret meget hjemme pga. Arbejde? 

Jeg er gravid med nr. 3 og min mand er startet på nyt job( væk i 14 dage- hjemme i en uge) og sådan fortsætter det. Nogle dage tænker jeg, at det nok skal gå og at det kan jeg godt klare, og andre dage bliver jeg næsten ramt af panik ved tanken... De store er 9 og 4, så det er såmænd ikke hårdt med dem, men mere tanken om en lille  

Jeg glæder mig helt vildt til at få en lille, men jeg har jo nok også glemt lidt hvor hårdt det kan være

er der nogen der kan komme med nogle erfaringer- gode som dårlige?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2015

Sprit25

Mama-M28 skriver:

Hej 

Jeg vil høre, om der er andre der har mænd som ikke er ret meget hjemme pga. Arbejde? 

Jeg er gravid med nr. 3 og min mand er startet på nyt job( væk i 14 dage- hjemme i en uge) og sådan fortsætter det. Nogle dage tænker jeg, at det nok skal gå og at det kan jeg godt klare, og andre dage bliver jeg næsten ramt af panik ved tanken... De store er 9 og 4, så det er såmænd ikke hårdt med dem, men mere tanken om en lille  

Jeg glæder mig helt vildt til at få en lille, men jeg har jo nok også glemt lidt hvor hårdt det kan være

Det kan ikke helt sammenlignes også alligevel. Min kæreste er kok og arbejde 10-22. Den ene uge 3 dage og den anden 4. Men det er da hårdt men man finder ud af det. Faktisk kan jeg nogen gange synes det er hårde når han er hjemme fordi lille pigen og mig har vores rutiner. 

Din andre børn er så store de godt kan hjælpe til. Få dem til det

Anmeld Citér

26. september 2015

Mama-M28

Tusind tak for dit svar. Nogle gange tænker jeg nemlig også, at det måske er lidt nemmere i virkeligheden, når man ved at man skal klare det selv. Det kan godt være, at jeg kommer på bedre tanker. Kommer nok også meget an på hvilket barn man får... 

Anmeld Citér

26. september 2015

Milas14

Min kæreste arbejder ude. Han er væk ( USA) i 3 uger af gangen. Han har fri når han er hjemme, som er meget forskelligt. Fra 1 uge til 4 Uger og så er han afsted igen. Vi har sammen Milas på 1,5 år og venter en mere i okt. Jeg har 2 drenge på 8 og 13 år fra et tidligere forhold.

Jeg er osse lidt bekymret for hvordan det skal gå, og har ikke nogen gode råd.

Anmeld Citér

26. september 2015

Mama-M28

Milas14 skriver:

Min kæreste arbejder ude. Han er væk ( USA) i 3 uger af gangen. Han har fri når han er hjemme, som er meget forskelligt. Fra 1 uge til 4 Uger og så er han afsted igen. Vi har sammen Milas på 1,5 år og venter en mere i okt. Jeg har 2 drenge på 8 og 13 år fra et tidligere forhold.

Jeg er osse lidt bekymret for hvordan det skal gå, og har ikke nogen gode råd.

Uha, så ved du jo om nogen hvad det vil sige at være alene. Kan godt forstå du er nervøs, for din på 1,5 er stadig lille 

mine kan trods alt forstå situationen, de sover om natten og kan hjælpe til 

held og lykke til dig- tror vi kan mere end vi regner med 

Anmeld Citér

26. september 2015

Sprit25

Jeg er sikker på I begge kan MEGET mere end I tror. Det kan man sgu tøser

Anmeld Citér

26. september 2015

MorTil3+

Hej 

Vi har en på 9, 3,5 og 7 mdr og jeg er stort set også alene. Min mand kommer sent hjem og kører tidligt så jeg sørger for alt herhjemme. Nu har vi så en lille bebs der ikke sover ret meget om dagen plus han stadig får mad et par gange om natten og kan godt mærke at jeg er meget træt efterhånden. Det bedste råd er at sove når baby sover så man har overskud til alt det andet. Havde ham meget i bæresele, men nu bliver han lagt på gulvet hvor vi andre er når jeg laver mad osv. Vores kravlegård har været guld værd da et barn på 3-4 år ikke helt forstår at de ikke bare kan løfte baby, de kopiere jo os. Så laver jeg gerne mad til flere dage af gangen og fryser ned så de dage hvor overskuddet ikke rigtig er der tager jeg det op af fryseren. Ja og så få de store til at hjælpe med det de kan.

Anmeld Citér

26. september 2015

MrsB

Her arbejder far ude 14 dage, hjemme 14 dage.. 

XD nogle gange glæder jeg mig lidt til at han tager afsted igen, efter sådan 14 dage fuldtids hjemme.. Haha 

men vi har storebror på 2,10 og lillesøster på 13 måneder - så oveni er de næsten pseudoer... 

Men det skal nok gå, det er sundt at undvære hinanden lidt..  

Et par gode råd: anskaf kravlegård, strækvikle og muligvis en hængevugge i stuen der er uden for søskendes rækkevidde.. 

På parforholdsfronten skal i fra start ligge MEGET klare regler.

- Dette var min mands drømmejob, og han måtte sige ja, på den betingelse at han forstod hvor hårdt det også ville blive for mig.. 

Forstået på den måde, at han selvfølgelig er træt når han kommer hjem fra 10-12 timers job hver dag i 2 uger, men jeg er mindst lige så træt, for mens han bare skal koncentrere sig om job og sove. Ja så er jeg på 100% her hjemme, med ALT andet. (Jeg har studie også). 

Vi har lovet hinanden at være gode til nærhed mens han er hjemme, så vi er tanket op til at undvære hinanden. 

Min mand får 1-2 dage til at lande og få sovet ud, men så forventer jeg at han derefter deltager i hverdagen igen. - og generelt at han ordner ting, nu han er hjemme i 14 dage. Så han ikke bare forsumper foran computeren...  

Er sikker på at de 14 dage hjemme med ungerne kommer til at gå super, og man lære at jonglere med alle de praktiske ting, samt stadig være en nærværende mor. Der hvor tingene kan gå lidt skævt, er når far kommer hjem. så husk at stemme jeres forventninger overens.. 

Held og lykke med det 

Anmeld Citér

26. september 2015

MrsB

Og så lige et sidste råd: 

Man bliver ikke en dårlig mor, fordi ungerne får havregrød til aftensmad engang imellem.. Haha 

Anmeld Citér

26. september 2015

Bebsen

Min kæreste arbejder også ude, han er afsted fra 1 uge til 5 uger, hans arbejde er desuden meget sæson betonet, så i nogle perioder er han meget hjemme og andre ser jeg/vi ham kun i en weekend eller 2, på et par måneder... Personligt kan jeg sagtens leve med det, jeg trives vældigt godt i mit eget selskab....! Men! Jeg har en dreng på 5 år der efterhånden også er glad for min kæreste - vi bor ikke sammen, men han bruger naturligvis meget tid hos os når han ér hjemme... 

Jeg vil meget gerne have et barn mere og meget gerne med ham  men jeg syns godt det kan virke uoverskueligt, jeg ville i lange perioder være lige så meget alene mor som jeg var med min søn (hvor jeg VAR alene), men tanken om at tage sig af min søn, OG en baby, hus, katte og hund, puha det skræmmer mig! Helt vildt! Føler ærlig talt jeg ville svigte min søn, og det afholder mig fra et barn mere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.