Influenza vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

726 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. september 2015

Anonym trådstarter

Kunne læse mig frem til at det var en god ide at få influenza vaccine hvis man r gravid og i 2 eller 3 trimested. Jeg går i d i mit 2 trimested til november, men er det nødvendigt at få vaccinen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Kunne læse mig frem til at det var en god ide at få influenza vaccine hvis man r gravid og i 2 eller 3 trimested. Jeg går i d i mit 2 trimested til november, men er det nødvendigt at få vaccinen?

Jeg fik en influenza vaccine da jeg var gravid. Jeg trådte ind i 2. trimester i december, og altså jeg var glad for at få den. Jeg bliver normalt ofte syg om vinteren, men det år var jeg slet ikke syg hele vinteren (udover en vedholdende graviditetskvalme)

Anmeld Citér

24. september 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg fik af vide af min jordemoder i min første graviditet at de skulle anbefale mig den. 

Men at der ikke er 100% gerenti for at man ikke bliver syg alligevel og den ikke havde været ude længe nok til at man kan vide den Ingen bivirkninger har for baby selv om de siger at den ikke har det nu. 

Så jeg valgte ikke at få den og har ingen gang fået den anbefalede denne gang selv om jeg går i et forløb ude på sygehuset 

Anmeld Citér

25. september 2015

Mitlivsommooor

Anonym skriver:

Jeg fik den da jeg var gravid og kan klart anbefale det. Faktisk har min søn på 15 mdr. meget sjældent været syg og jeg tænker nogle gange på om det kan være pga. jeg fik vaccinen. 

Anmeld Citér

25. september 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg fik en influenza vaccine da jeg var gravid. Jeg trådte ind i 2. trimester i december, og altså jeg var glad for at få den. Jeg bliver normalt ofte syg om vinteren, men det år var jeg slet ikke syg hele vinteren (udover en vedholdende graviditetskvalme)

Vi ligger altid syge om vinteren og da jeg ventede den første lå jeg også syg et par gange, men har bare. Hørt nogen der bliver syge af den

Anmeld Citér

25. september 2015

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Jeg fik af vide af min jordemoder i min første graviditet at de skulle anbefale mig den. 

Men at der ikke er 100% gerenti for at man ikke bliver syg alligevel og den ikke havde været ude længe nok til at man kan vide den Ingen bivirkninger har for baby selv om de siger at den ikke har det nu. 

Så jeg valgte ikke at få den og har ingen gang fået den anbefalede denne gang selv om jeg går i et forløb ude på sygehuset 

Må lige forhøre mit ved lægen og jordmoder. Synes godt nok det er svært om man skal tage den

Anmeld Citér

25. september 2015

Anonym trådstarter

Mortilen skriver:

Jeg fik den da jeg var gravid og kan klart anbefale det. Faktisk har min søn på 15 mdr. meget sjældent været syg og jeg tænker nogle gange på om det kan være pga. jeg fik vaccinen. 

Blev du syg da du fik den?

vores datter er også sjældent syg men jeg fik den ikke da jeg ventede hende

Anmeld Citér

25. september 2015

Mettefpigen

Jeg har ikk fået den anbefalet og har ikk fået den... og her har der ikk været noget ☺

Anmeld Citér

25. september 2015

SofiaMik

Min læge har kun nævnt, at jeg kunne få den, hvis jeg havde lyst. Jeg er aldrig blevet vaccineret i mine graviditeter og mine børn er også meget sjældent syge, så jeg tænker modsætningsvis at det er fordi jeg netop har været udsat for smitte og derigennem gjort baby mere modstandsdygtig - iøvrigt er det ofte ikke den influenza, de vaccinerer for, som udløser en influenza - de kan kun vaccinere mod de vira, som de tror, der rammer.

Anmeld Citér

26. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Vi ligger altid syge om vinteren og da jeg ventede den første lå jeg også syg et par gange, men har bare. Hørt nogen der bliver syge af den

Altså jeg var lidt småsløj og havde en lille smule feber 1-2 dage efter jeg fik den, men det var det. Det var absolut intet i forhold til hvis jeg var blevet rigtig syg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.