dansker og indvandre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2015

Anonym trådstarter

StephanieNajim skriver:

Jeg har det bedste forhold til min svigerfamilie, min mand har også et fint forhold til min familie, men vi ser dem ikke lige så ofte og er ikke lige så knyttet til dem som vi er til min mands familie. Min svigermor er en rigtig god veninde for mig og jeg føler at jeg kan dele rigtig mange ting med hende hvis der er noget der går mig på, hun forstår mig bedre end mange andre.  

Det hænger nok også sammen med at min mand har en søster som er jævnaldrende med vores datter og de to piger er altid sammen ☺ 

Jeg er forresten dansker og min mand er iraker ♡ 

Hold da op ja det noget nyt du er den første dansker jeg har læst at hun er ikk så tæt med sin egen famillie men sin svigerfamilie allermest

eller har jeg misforstået?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2015

StephanieNajim

Anonym skriver:

Hold da op ja det noget nyt du er den første dansker jeg har læst at hun er ikk så tæt med sin egen famillie men sin svigerfamilie allermest

eller har jeg misforstået?

Nej du forstår det rigtigt, altså jeg har et fint forhold til min egen familie men jeg er tættere på min svigerfamilie, vi ses ofte og laver rigtig mange ting sammen ☺ 

Anmeld Citér

24. september 2015

Anonym trådstarter

StephanieNajim skriver:

Nej du forstår det rigtigt, altså jeg har et fint forhold til min egen familie men jeg er tættere på min svigerfamilie, vi ses ofte og laver rigtig mange ting sammen ☺ 

Ja okay godt så at jeg forstod det rigtig. Og godt at høre , det er også en dejlig fortælling.

tusind tak for dine svar

Anmeld Citér

24. september 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hehe okay tak for dit svar. Og ja føler desvære mange går ind og tror at et menneske skal repræsenter et helt land. 

Men igen de er de dejligste mennesker og tror næppe der nogle der har så stærkt et forhold til sine svigerforældre eller omvendt har så godt et forhold som nogle har til sine svigerdøtre. Men det nogle gange jeg føler at de sætter mig til ansvar osv. Men jeg er også meget følsom anlagt. 

Men der kommer altid en sætning bagefter om at de kender mig og de synes ikk jeg er som de andre araber. 

Mine svigerforældre er tæt knyttet til mig og jeg til dem. De er endda mere knyttet til mig end deres andet svigerinde. Og hun er ellers dansker og de har endda kendt hende længere tid end mig. 

Men ja må nok bare sige sådan er jeg ikk eller ved ikk osv men at man ikk et eneste fra sin famillie ved sin side og man savner dem, så kan det godt påvirke en engang imellem.                                  Men igen  tusind tak for dine svar

Jeg kan godt forstå, det sommetider kan være svært, når du er alene her. Synes faktisk det er strengt at dine svigerforældre siger sådanne ting. Den er ret typisk den der med, alle udlændinge er sådan og sådan, men selvfølgelig ikke dig, du er så sød. Folk har fordomme, men når de møder et menneske der ikke passer til fordommen, så ændrer de ikke fordommen, men gør den person til undtagelsen. Kan din mand evt. Tale med dem om, at de skal skrue lidt ned for alt det udlængingesnak når i er sammen? 

Anmeld Citér

24. september 2015

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Jeg kan godt forstå, det sommetider kan være svært, når du er alene her. Synes faktisk det er strengt at dine svigerforældre siger sådanne ting. Den er ret typisk den der med, alle udlændinge er sådan og sådan, men selvfølgelig ikke dig, du er så sød. Folk har fordomme, men når de møder et menneske der ikke passer til fordommen, så ændrer de ikke fordommen, men gør den person til undtagelsen. Kan din mand evt. Tale med dem om, at de skal skrue lidt ned for alt det udlængingesnak når i er sammen? 

Ja det kan være lidt hårdt nogle gange fordi jeg netop er alene. 

en hver person der altid har haft sin famillie ved sin side. Kan aldrig sætte sig ind i den person der aldrig kendt sin famillie og eller brudt kontakten. 

Og jeg behøver ikk at sig til min mand for at han kan sige det til dem netop fordi vi er åbne og så tætte. Mig og min svigerforældre. Jeg kan ikk sige noget til det når de siger noget som jeg føler det kan lyde som om jeg skal tag ansvar for andres handlinger når de bagefter siger at de ved at jeg ikk er ligesom dem. Så synes det lidt svært. 

Igen vil jeg sige at min svigerfar er en fantastisk mand og ved ikk om det med vilje eller det noget han ikk selv bemærker. Men det der forskel på os to er når han oplever eller høre eller læser et sted osv om noget skidt en fra mit land har gjort så siger han det til mig og kigger på mig som om næsten at det er mig der har gjort det og siger intet araber er nærig de tror at de kan få købt noget her i dk som om de bor i rababastan og eller det er en fra dit land der har gjort dit og dat. 

Når jeg oplever (egen erfaring)  danske mænd og kvinder som tar røven på en og såre en og hvor de bryder fuldstændig ens Tillid. Så bliver jeg blot ked af og fortæller hvad personen har gjort mod mig selvom jeg har været mega god menneske. Jeg har aldrig sagt noget i den stil til min svigerfar alla han eller hun er jo fra dit land aldrig i mit liv. Det bliv rodet men forstår du hvad jeg mener?

Anmeld Citér

24. september 2015

loop

Anonym skriver:

Hehe okay tak for dit svar. Og ja føler desvære mange går ind og tror at et menneske skal repræsenter et helt land. 

Men igen de er de dejligste mennesker og tror næppe der nogle der har så stærkt et forhold til sine svigerforældre eller omvendt har så godt et forhold som nogle har til sine svigerdøtre. Men det nogle gange jeg føler at de sætter mig til ansvar osv. Men jeg er også meget følsom anlagt. 

Men der kommer altid en sætning bagefter om at de kender mig og de synes ikk jeg er som de andre araber. 

Mine svigerforældre er tæt knyttet til mig og jeg til dem. De er endda mere knyttet til mig end deres andet svigerinde. Og hun er ellers dansker og de har endda kendt hende længere tid end mig. 

Men ja må nok bare sige sådan er jeg ikk eller ved ikk osv men at man ikk et eneste fra sin famillie ved sin side og man savner dem, så kan det godt påvirke en engang imellem.                                  Men igen  tusind tak for dine svar

Du lyder så trist over ikke at have kontakt med din familie. Det gør mig ked af det på dine vejne. Hvordan kan det være i ikke har kontakt?

Min eksmand er ikke dansk, og selvom hans familie gerne ville byde mig velkommen, kender jeg godt den ensomhed, du beskriver. Han har altid haft det godt med min familie, og har det stadigvæk, selvom vi ikke er sammen mere. 

Anmeld Citér

24. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Okay. Hvordan har du det med hans famillie?

Syntes de er forfærdelig stille, men ellers har vi det godt nok sammen, men tætte bliver vi aldrig  

Anmeld Citér

25. september 2015

Anonym

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.