Roselil skriver:
Ja, den med at nogle folk, tilsyneladende mener at et menneske repræsenterer et helt land, kulturgruppe eller religion kender jeg godt. Min mand får f.eks. Ofte mange spørgsmål om andre araberes gøren. Hvor spørgsmålene bliver stillet som om han er medansvarlig feks. Om islam eller terrorisme. Øh, hvorfor i alverden skal han stilles til ansvar for det? Dog er det ikke min nærmeste familie der gør det. Jeg selv er også ofte blevet sat i bås fordi jeg er dansker. Feks. At jeg så ikke er gæstfri, lukket osv.. Den værste, mest absurde var engang jeg var på besøg hos en af min mands venner. Han gjorde et stort nummer ud af hvor gæstfri og høflige han/arabere er og hvor ugæstfri danskere er, f.eks. At han byder mig på mad og drikke osv. Han var jo i virkeligheden ekstremt uhøflig. Men det kunne han jo så ikke se
har også prøvet som ung at blive inviteret på pizza da af en tyrkisk muslim, han bestilte en med masser af svinekødssrimler til mig, uden at spørge og så blev han lidt halvfornærmet da jeg pillede det af, for alle danskere elsker jo at æde svinekød i bunkevis
jeg tror du må prøve at beskytte dig selv ved at undlade at gå ind i diverese forklaringer om udlændinge. Måske finde på nogle sætninger som. "Det ved jeg ikke lige noget om", "jeg mener ikke sådan som dem". Eller "hvorfor spørger du mig om det?"
Hehe okay tak for dit svar. Og ja føler desvære mange går ind og tror at et menneske skal repræsenter et helt land.
Men igen de er de dejligste mennesker og tror næppe der nogle der har så stærkt et forhold til sine svigerforældre eller omvendt har så godt et forhold som nogle har til sine svigerdøtre. Men det nogle gange jeg føler at de sætter mig til ansvar osv. Men jeg er også meget følsom anlagt.
Men der kommer altid en sætning bagefter om at de kender mig og de synes ikk jeg er som de andre araber.
Mine svigerforældre er tæt knyttet til mig og jeg til dem. De er endda mere knyttet til mig end deres andet svigerinde. Og hun er ellers dansker og de har endda kendt hende længere tid end mig.
Men ja må nok bare sige sådan er jeg ikk eller ved ikk osv
men at man ikk et eneste fra sin famillie ved sin side og man savner dem, så kan det godt påvirke en engang imellem.
Men igen tusind tak for dine svar
Anmeld
Citér