Forældrenes parforhold...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.605 visninger
12 svar
28 synes godt om
23. september 2015

Tystys14

Ja som overskriften lyder, har mine forældre parproblemer... Eller retter min mor har et problem med min far, hun nægter at snakke med ham om, men tilgengæld ved jeg det... 

Min far ryger og tygger nicotinnel i smug, (især når han har det skidt, eller ikke kan magte en situation). Men det har min mor først opdaget her til morgen pga hans kvitteringer i pungen ( hun skulle finde en kvittering på en pc der skulle byttes). Vi har alle længe syntes hab lugter grimt/kemisk i perioder men ikke vidst hvorfor.

Problemet er at min mor føler han har løjet for hende og er utroligt såret, græd i tlefonen. Nu har de været gift i 26 år og så lyver han pludselig. Som hun siger har de begge røget som unge så hun ville godt kunne forstå ham hvis han gad snakke.  

Ud over dette har min far igennem længere tid har nogle mærkelige køretidspunkter, (f.eks skal han pludselig i Silvan jem&fix eller anden byggemarked) men kommer ikke hjem med noget ? Min mor mistænker han har fundet en elskerinde... Men det føler jeg er helt langt ude... 

Nu aner jeg ikke hvor jeg skal gøre af mig selv... Skal jeg få min mor til at indse hun skal snakke med min far? Eller skal jeg tage den op med min far ?  

Åh jeg hade det her!!! Min perfekte familie er truet...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2015

Newsence

Jeg syntes ærlig talt du skal blande dig helt uden om deres indbyrdes forhold.. Jeg ville ihvertfald føle det invaderende hvis mit voksne barn blandede sig i mit forhold.. 

Du skal holde dig neutral og være der for begge med trøst.. Ja du kan råde men kun hvis du bliver spurgt.. 

Og skulle det gå galt mellem dem tænker jeg at det jo er deres valg der skal tages uden hensyntagen til deres voksne børn... 

Uanset hvad er det nød til at være deres valg da det er deres forhold der er i krise

Anmeld Citér

23. september 2015

loop

NV skriver:

Ja som overskriften lyder, har mine forældre parproblemer... Eller retter min mor har et problem med min far, hun nægter at snakke med ham om, men tilgengæld ved jeg det... 

Min far ryger og tygger nicotinnel i smug, (især når han har det skidt, eller ikke kan magte en situation). Men det har min mor først opdaget her til morgen pga hans kvitteringer i pungen ( hun skulle finde en kvittering på en pc der skulle byttes). Vi har alle længe syntes hab lugter grimt/kemisk i perioder men ikke vidst hvorfor.

Problemet er at min mor føler han har løjet for hende og er utroligt såret, græd i tlefonen. Nu har de været gift i 26 år og så lyver han pludselig. Som hun siger har de begge røget som unge så hun ville godt kunne forstå ham hvis han gad snakke.  

Ud over dette har min far igennem længere tid har nogle mærkelige køretidspunkter, (f.eks skal han pludselig i Silvan jem&fix eller anden byggemarked) men kommer ikke hjem med noget ? Min mor mistænker han har fundet en elskerinde... Men det føler jeg er helt langt ude... 

Nu aner jeg ikke hvor jeg skal gøre af mig selv... Skal jeg få min mor til at indse hun skal snakke med min far? Eller skal jeg tage den op med min far ?  

Jeg synes det er meget forkert af din mor, at blande dig ind i det, og hvis du synes det samme, synes jeg du skal sige det til hende.

Anmeld Citér

23. september 2015

Tystys14

newsence skriver:

Jeg syntes ærlig talt du skal blande dig helt uden om deres indbyrdes forhold.. Jeg ville ihvertfald føle det invaderende hvis mit voksne barn blandede sig i mit forhold.. 

Du skal holde dig neutral og være der for begge med trøst.. Ja du kan råde men kun hvis du bliver spurgt.. 

Og skulle det gå galt mellem dem tænker jeg at det jo er deres valg der skal tages uden hensyntagen til deres voksne børn... 

Uanset hvad er det nød til at være deres valg da det er deres forhold der er i krise

Personligt vil jeg faktisk ikke blande mig, og ville ønske jeg ikke vidste det.

Men er så bekymret for det her kan ende med at gå ud over de tre børn, de stadigvæk har boende hjemme. 

Anmeld Citér

23. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg kan godt forstå at det bekymrer dig. Men som andre skriver, tror jeg at det er helt afgørende at du blander dig 110 % udenom. Børn skal ikke blandes ind i deres forældres romantiske problemer - og jeg synes faktisk at det er lidt fejt at hun læsser af på dig, samtidig med at hun nægter at tale med sin mand om det.

Jeg synes at du skal sige til hende - kærligt og bestemt - at du ikke vil delagtiggøres i deres interne problemer, og at hun skylder sig selv og sin mand at få taget tyren ved hornene og tale med ham. Du skal ikke involveres yderligere og du skal ikke begynde at tale med din far på hendes vegne.

Held og lykke...

Anmeld Citér

23. september 2015

Dorthe1986

NV skriver:

Jeg synes du skal bede din mor om at blande dig udenom deres interne problemer. Min mor brokkede sig også en overgang til mig over min far og til sidst måtte jeg simpelthen sige at det duede bare ikke - det var for svært at høre skidt om min far når det nu ikke havde noget med mig at gøre. Man bliver på en måde tvunget til at vælge loyalitet også selvom det ikke er meningen . Jeg var så kun 15 år gammel.

Men en bemærkning til din fars rygning/tyggegummi, så synes jeg din mor reagerer voldsomt - det er da klart han holder den del for sig selv. Og han lyver måske om det fordi han selv synes det er pinligt. Han er måske bange for at det bliver værre hvis folk ved det. Og så lige med hensyn til at køre på mærkelige tidspunkter - det handler da om at han kører ud og ryger i smug - sådan gjorde min far også en gang

Anmeld Citér

23. september 2015

Newsence

NV skriver:

Personligt vil jeg faktisk ikke blande mig, og ville ønske jeg ikke vidste det.

Men er så bekymret for det her kan ende med at gå ud over de tre børn, de stadigvæk har boende hjemme. 

Igen må jeg sige at en skilsmisse VIL gå ud over hjemmeboende børn, små som store, men sådan er det jo for mange der gennemgår en krise. 

Jeg ved godt det er svært fr man føler hele verden er i ruiner, men mange andre prøver jo det samme og hvis de føler det er der jo grupper hvor man som barn kan få snakket om tingene... 

Men jeg syntes ærligtalt du lader det gå dig alt for meget på- i den forstand at du tager ansvar for en masse ting som du hverken kan eller skal gøre noget ved.. Går de fra hinanden og du har blandet dig vil du hurtigt blive set på som den onde af minimum den ene af dem.. OG du kan jo intet gøre hvis de går fra hinanden. Det er altså ikke din plads at mægle ej heller blande dig i hvordan de håndtere de hjemmeboende børn. Hvis de misrøgter dem kan du gøre noget men en parforholdskrise er altså slet ikke så slem...

Det er dine forældre der skal håndtere denne sag også med hensyn til dine søskende..

Syntes du skal lade dem vide at du er der for dem( søskende) for selvom de ikke ved noget så ved de godt noget er galt.. 

Kan du håndtere det kan du da godt lade din mor læsse af hos dig men du skal IKKE tage parti eller være mægler. De er voksne mennesker der selv må finde ud af det.. 

Så ro på og lad dem helt 100 % ordne deres forhold. 

Anmeld Citér

23. september 2015

Christine

NV skriver:

Hvis du er voksen, så ved du vel at der ikke findes noget der hedder en perfekt familie? 

Jeg synes helt ærligt at du skal blande dig helt udenom. Ligesom din mor eller far forhåbentlig ikke blander sig i dit/dine forhold?

Det vigtigste må vel være at dit forhold til dem.begge bliver ved med at være godt, så jeg stens du sjæl forholde dig neutralt og bede din mor om at snakke med din far hvis hun er utilfreds i sit forhold.

Du hverken kan eller skal løse dine forældres parforholdsproblenem  håber på det bedste fremover og det er ikke min mening at være grov.

Anmeld Citér

23. september 2015

Bshizzle

Jeg forstår godt din Mor er ked og skuffet... 

Men det er altså dine forældes hovedpine at få det løst. 

Af EGEN erfaring, så røg jeg osse en periode i smug overfor mine forældre, kæresten samt Svigermor.. 

Jeg skulle i tide og utide ud og lufte hunden (igen igen igen) på mærkelige tidspunkter! 

Jeg var osse tit ude og køre, men kom ikke hjem med noget 

Det er IKKE verdens undergang at man blir opdaget, og selvfølgelig er det helt tosset at skjule det. 

Jeg syntes bare du skulle fortælle din Mor (hvis hun ringer igen) at de skal få snakket om det, og hun ikke skal tro at han f.eks har en elskerinde.. 

For det kan sagtens bare være fordi hun er mistroisk/jaloux, fordi hun tit har oplevet han har været ude og kigge i butikker. 

Rettere sagt.. Man skal ikke dømme folk, før der er hold i det. 

Anmeld Citér

23. september 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Bliv ved med at råde hende til at snakke med ham om det.

mønsteret kan jeg godt genkende mht det med de hyppige besøg.

min mor smugryger også. Har gjort det i 9 år. Hun kører tit ned og handler. Går en tur eller noget andet. Så det behøver ikke være en elsker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.