Er det virkelig sådan det er ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2015

Morjanne76

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2015

K&S

Anonym skriver:

Det har jeg gjort, og han synes jeg bare skal lade dem komme så meget de har lyst. Men så kunne de jo lige så godt ha fået huset med det samme? 

Hvis mægler har den holdning (og I er flyttet), så må mægler da bruge tid på at være i huset, når køber gerne vil 

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Hvis mægler har den holdning (og I er flyttet), så må mægler da bruge tid på at være i huset, når køber gerne vil 

Vi bor her endnu, og pga den korte tid, fra vi får nøglerne til vores hus og indtil vi skal aflevere, er der ikke tid her, hvor vi ikke er igang med enten pakning, udflytning eller rengøring, inden de skal have nøglerne. Tvivler at mægler vil blande sig, lød meget klart at det måtte vi finde ud af med køber. Omvendt har de haft masser af tid, og mulighed, men må tage det som det kommer 

ellers godt forslag, men bliver vi klar det før, får de nøglerne det før, da de gerne vil have huset så hurtigt som muligt 

Anmeld Citér

22. september 2015

bøllen

Anonym skriver:

Jeg er meget overrasket, og kræver en forklaring 

sagen er den at vi har solgt vores hus, da vi skal flytte til et andet. Køber har i processen været meget krævende og konstant kommet med ting og indvendinger og forsøgt at krejle sig ind. 

Først pressede han meget ned i pris, og er hvad det er. Efter vi var enige ville han have en masse med, bla gardiner, inventar fra haven og et møbel, hvilket han har fået. Så var der krav om meget hurtig overtagelse hvilket vi delvist måtte gå med til, og frygter vi ikke når bla i bund med rengøring, da der bare ikke er tid nok. 

Så var der krav om ting i haven, han ville have byggegodkendt på vores regning ( ting han krævede fulgte med huset!) det afviste vi dog 

Derefter oplevede vi at nogle unge (som vi er meget sikre på er dem som skal bo her, da det er forældrekøb) stod og kiggede ind af vores vinduer 

herefter regnede vi med at nu var alt i  orden, da alle papirer osv var gået i orden, så fik vi nok de sidste par uger i fred, til at blive klar og flytte. Men nej. Købers bank ringede og ville se huset, trods lån og alt var i orden. Vi gik med til det, og brugte en fridag på det, kun en uge efter fødslen af baby. Så ringede køber til min mobil, var meget nedladende og ville have forskellige håndværkere ud, og kigge på ting de ville lave ved huset. Og havde en tid få dage efter, det kunne vi så ikke men sagde at efter 5 dage og 1 uge frem kunne vi på alle tidspunkter og alle dage, men det kunne han så ikke. Derefter flytter vi og snakkede med mægleren. Det er åbenbart helt ok og vi skal lade ham komme og se osv. 

Vi kunne ikke selv finde på at stille krav og mægler siger køber et flink, og er han sikkert også, men han har overtrådt mange grænser, for os, og efter han var så nedladende har jeg slet ikke lyst til at bruge tid, vi i forvejen ikke har, til at vise ham rundt og have alle mulige håndværkere rendende, og slet ikke når det er ting, som sagtens kan vente og ikke har betydning for brugen af huset(vi blev informeret hvad de ønsker at lave om) 

jeg havde forberedt, at jeg ville lave både brev og lækkert kurv, og byde dem velkommen, men har jeg slet ikke lyst til nu, og frygter at skriver jeg noget vil de bruge det imod os, feks nogle af særhederne huset har (alle huse har nogle særheder)  frygter også meget hvad de siger til de ting vi tager med dom er vores, og om de vil lave vrøvl (da der har været meget af den slags) bla nogle hylder og 2 ikea skabe som jeg har fået af min mor. Frygter hvad de ser som forventeligt da de netop har forventet og krævet og er ret ked af mægleren mener det er ok køber bare kan komme, inden han overtager huset. 

Troede helt ærligt at når de har købt så er det deres fra overtagelses dagen, indtil da er det vores hjem. Er jeg helt galt på den ?  Er bare så svært med en nyfødt og vi har også de store børn at tage hensyn til  

Køber har selvfølglig mulighed for at tage en håndværker med ud og se huset , hvis de er interesseret i huset. Køber de huset er det deres til o vertagelse dagen. Imellem tiden er det jeres og jer der bestemmer om de må komme eller ej. For mig lyder det som køber er meget krævende og jo mere i giver jo mere tar han. Få sagt stop , be ejendomsmægleren om at nu er det nok. Aftalen er underskrevet så må de vente.

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Køber har selvfølglig mulighed for at tage en håndværker med ud og se huset , hvis de er interesseret i huset. Køber de huset er det deres til o vertagelse dagen. Imellem tiden er det jeres og jer der bestemmer om de må komme eller ej. For mig lyder det som køber er meget krævende og jo mere i giver jo mere tar han. Få sagt stop , be ejendomsmægleren om at nu er det nok. Aftalen er underskrevet så må de vente.

Det var planen men vil mægler ikke gå med til og mig bekendt er det ham som har givet nummeret til køberen, da jeg har hemmeligt nummer. Havde han ringet på fastnettet havde jeg ikke tænkt over det, da det står på krak. 

Det gør bare ekstra ondt, da huset har været i familien i mange år, og vi har knoklet på huset siden vi flyttede ind. Det er gået for langt under den generelle pris på vejen, bla fordi de som ville købe ikke kunne låne af bankerne. Vi vil bare have ro til at sige farvel til huset og minderne, og komme godt ind i det nye hjem, der skal danne rammen for vores børn. Den føler jeg ikke køber har nogen respekt for, at vi bla har børn, som har brug for så meget stabilitet som muligt midt i alt kaosset 

Anmeld Citér

22. september 2015

bøllen

Anonym skriver:

Det var planen men vil mægler ikke gå med til og mig bekendt er det ham som har givet nummeret til køberen, da jeg har hemmeligt nummer. Havde han ringet på fastnettet havde jeg ikke tænkt over det, da det står på krak. 

Det gør bare ekstra ondt, da huset har været i familien i mange år, og vi har knoklet på huset siden vi flyttede ind. Det er gået for langt under den generelle pris på vejen, bla fordi de som ville købe ikke kunne låne af bankerne. Vi vil bare have ro til at sige farvel til huset og minderne, og komme godt ind i det nye hjem, der skal danne rammen for vores børn. Den føler jeg ikke køber har nogen respekt for, at vi bla har børn, som har brug for så meget stabilitet som muligt midt i alt kaosset 

Syntes det lyder som om jeres Mægler ikke er der til jeres fordel. Han sælger vel huset for jer ?? Tænker i skal få sagt STOP .. Så i kan få ro den sidste tid. 

Anmeld Citér

22. september 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

Dér må jeg så sige dig lidt imod: Huset er vel blevet solgt til den pris, markedet ville give. Hvis I havde haft andre købere, der ville give mere, så havde I vel solgt til nogle andre? Så I har ikke gjort køber en tjeneste. 

Derudover skal I bare sige nej til yderligere fremvisninger. Køber gør det ikke for at genere jer men ud af utålmodighed. Men at I har brug for ro til at sige farvel er ikke en parameter, der spiller ind, når man lige har købt hus. Så vil man bare gerne i gang. Det er jeres opgave at sige fra. 

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

Dér må jeg så sige dig lidt imod: Huset er vel blevet solgt til den pris, markedet ville give. Hvis I havde haft andre købere, der ville give mere, så havde I vel solgt til nogle andre? Så I har ikke gjort køber en tjeneste. 

Derudover skal I bare sige nej til yderligere fremvisninger. Køber gør det ikke for at genere jer men ud af utålmodighed. Men at I har brug for ro til at sige farvel er ikke en parameter, der spiller ind, når man lige har købt hus. Så vil man bare gerne i gang. Det er jeres opgave at sige fra. 

Vi ved godt vi ikke har gjort køber en tjeneste. Men køber fik det billigt, og fik det også billigere da vi var presset, og de som var interesserede ikke kunne låne i banken. Det er jo ikke købers fejl. Men når man føler man har solgt til en mere end god pris, og køber konstant vil have og have og har mange krav, bliver det bare bittert og trels? Især når man tales ned til. Ang overtagelse har vi faktisk gjort køber en tjeneste. 

Jeg forstår godt de gerne vil ind, men vi blev enige om en dato, og vi står jo selv samme sted, men har selv stor respekt for at give frem og ro til vores sælgere. Vi har haft dialog men på sælgers ønske, og har på ingen måde presset på, for noget. Jeg har nok bare en anden ide om hvad man kan tillade sig. 

Anmeld Citér

22. september 2015

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Syntes det lyder som om jeres Mægler ikke er der til jeres fordel. Han sælger vel huset for jer ?? Tænker i skal få sagt STOP .. Så i kan få ro den sidste tid. 

Ved desværre ikke hvordan, når mægler ikke er enig 

Anmeld Citér

22. september 2015

bøllen

Anonym skriver:

Ved desværre ikke hvordan, når mægler ikke er enig 

Hvis de ringer så sig Nej !!! Sig de må vente til overtagelse af huset. Ville få nok hvis det var mig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.