Anonym skriver:
Jeg er også rigtig træt af at have det sådan. For det ødelægger jo rogtig meget glæden ved det.
Lige nu følger jeg en kostplan delvis. Skyr og yoghurt med mysli til morgenmad. Så er jeg i tiden så sulten at jeg spiser fire stykker frugt om formiddagen. Og to rugbrød med fedt fattigt rugbrød til frokost. Eftermiddag er lidt forskelligt. Og aftensmad er ofte kød med salat.og så har jeg i weekend lov til sødt og en cola. Men vil meget gerne hører andre forslag omkring det med at spise efter diabetes. Jeg har i forvejen øget risiko for det da det er i familien. Så kunne være super fedt at forebygge.
Det du spiser til morgenmad må jeg fx slet slet ikke få. Graviditet hormoner er mest aktive om morgenen så jeg må ikke få mælkeprodukter om morgenen. Og müsli er der meget sukker i.
Når jeg køber ind, så kigger jeg bag på madvaren og under kulhydrater står der hvor mange sukkerarter der er. Det må helst ikke være mere end 5g pr 100g. Og i fx müsli er der ofte 23-30g.
Frugt er det også begrænset mængde af da frugt indeholder store mængder sukker. Jeg spiser 1-2 om dagen. Og jeg må ikke om morgenen. Så det er ofte som mellemmåltider i min skyr sammen med mandler 
Jeg må få 75g brød pr måltid. Ja det er virkelig ikke meget, men hvis det er 50% fuldkorn mætter det også mere og holder mæt heden i længere.
Jeg spiser til morgen 2 Æg lavet på en eller anden måde. Et stk Rugbrød med Kødpålæg, et par Gulerødder og en tomat.
Når du laver salat så tænk på grove grøntsager i stedet for vandholdige som fx tomat, salat og agurk. Selvom det smager godt.
Grove er der flere fibre i
Ris, pasta og den dur skal være grov. Og så ikke i store mængder på tallerkenen.
Du skal også have lov til at synde en gang imellem. Min diætist sagde at hvis jeg kører den gode kost til daglig skader det ikke at synde lidt i weekenden. Man har bare en tendens til at synde hver dag med lidt.
Jeg kan bare ikke finde ud af at synde lidt. Så jeg har lavet en total kold tyrker.
Og nøj det er en rutchetur. Nogle dage synes jeg bare det er lort, og andre dage er det fint. Jeg har med tiden fået flere gode dage en dårlige 
Man siger det tager to uger for kroppen at vænne den fra sukker.
Lchf opskrifter er gode og så har diabetes.dk også nogle gode opskrifter. Jeg er vild med deres boller i Karry haha