Strækmærker :-/ Bio-Oil? Vægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2015

Babydrøm

Aspek skriver:

Nej jm sagde ikke noget til vægten. Hun var mest interesseret i om jeg dyrkede motion, sagde det var vigtigt jeg holdte mig i gang. Men det er det jo for alle gravide.

faktisk var jeg forbi en del jordmødre pga sygdom mv hos dem. Og husker ikke en nævnte noget med vægten

Jeg havde heldigvis ikke rigtig de vilde cravings- ud over ting der smagte af citrus- så fik kværnet en del appelsiner. Og så var jeg ret bevidst om, at bare fordi jeg var gravid, så skulle jeg ikke spise for to. Men det kom også lidt af sig selv, da jeg i sidste trimester havde begrænset plads i maven til mad ..

Men gav mig selv lov til at få kage og slik i ny og næ, var slet ikke fanatisk. 

Håber du kommer gennem resten uden den helt store vægtøgning. Og hvis det går helt galt, kan jeg trøste dig med ekspresvægttab når baby er ude

Dejligt at hører jm ikke sagde noget til vægten. For det frygter jeg hun vil gøre. Men gør jo også hvad jeg kan for at passe godt på mig og baby  

Jeg har heller ik fået nogle cravings, måske kommer de slet ik, men er jo tit sulten, som alle nok er  så spiser tit, også for at holde kvalmen væk. Jeg husker også at jeg ik skal spise for to. Men er heller ik fanatisk, så spiser også lidt usundt en gang imellem 

Tak håber jeg også Det lyder da super godt  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2015

Babydrøm

LOL skriver:

Jeg har købt e-vitaminolien fra urtegaard, du ka købe det i helsekostforretninger. Weleda har forresten også en super olie beregnet til gravide maver, den hedder vist noget med strækmærker.. 

Okay det lyder godt, vil jeg prøve at finde Ja har hørt om den, er bare ik så god til duften, synes også duften ik er så god på bio oil, er lidt ekstra følsom overfor dufte her i graviditeten. 

Anmeld Citér

22. september 2015

Babydrøm

Miss-86 skriver:

Jeg har læst at kakao smør skulle være godt for strækmærker. Det fås i Matas

Kakao smør, Oki det lyder sjovt   Tror jeg starter med olier, men kan da være det skal prøves en dag 

Anmeld Citér

27. september 2015

Rikke12345

Babydrøm skriver:

Hej ladies  

Jeg er 27+2 idag med min første   Glæder mig så meget til at møde hende   Hun er meget livlig i maven, elsker at mærke hende mosle rundt  

Overvejdede at oprette tråden som anonym, da jeg ik er helt stolt af dette, men vi kan jo være ærlige herinde. 

Igår opdagede jeg et par små strækmærker på min mave, må ærligt indrømme jeg blev lidt ked  Jeg ved det er helt naturligt og forventede også at få dem i min graviditet, men havde ik regnet med at de allerede ville komme nu, frygter jo så hvad det risikerer at ende med  Hvad var jeres første reaktion da I fik dem? Det skal ik lyde forkert, jeg er lykkelig for at være blevet gravid, vi har jo kæmpet for det, så hun er jo vores lille mirakel og vi glæder os så meget!   Men må indrømme det kræver lidt tilvænning at min krop ændrer sig så meget. Har I andre det også sådan? 

Hvad er jeres erfaring med Bio-Oil? Synes det ligner den indeholder alt muligt, men den lyder jo god når man læser om den. Men prøver jo at undgå alt muligt unødvendigt. Men vil også gerne prøve noget, hvis der er chance for at mindske mine strækmærker og risikoen for at få flere.

Min BMI er på 30, så holder øje med min vægt og forsøger at spise sundt og fornuftigt, men der ryger også lidt usunde ting ned, det er ik sådan med de pludselig madlysten man får som gravid  Men er godt nok ked af hvad vægten siger, den siger desværre allerede 10 kg, ved ik hvad jeg skal gøre.. Hvad tog I på i jeres graviditeter? Med forhøjet BMI og ikke. 

Det blev lidt langt, men tak for at du læste med, havde lige brug for at komme ud med det. 

I min første graviditet fik jeg også strækmærker i 3. trinmester.

jeg var iblandt "de heldige" der fik alt for mange strækmærker som fyldte store dele af maven og var helt mørke/lilla  jeg blev også ked af det fordi de var så grimme - og jeg havde ihærdigt forsøgt at undgå dem ved at anvende diverse olier og cremer under graviditeten. MEN uden effekt!!

idag er det 1 år og 2 mdr siden jeg har født. Strækmærkerne har jeg stadig og de er desværre stadig meget tydelige... 

MEN man lærer at leve med dem - de er et bevis på at man har bragt det dejligste barn til verden 

(forhåbenligt aftager de med tiden.......)

Anmeld Citér

27. september 2015

Sedigfor

Babydrøm skriver:

Hej ladies  

Jeg er 27+2 idag med min første   Glæder mig så meget til at møde hende   Hun er meget livlig i maven, elsker at mærke hende mosle rundt  

Overvejdede at oprette tråden som anonym, da jeg ik er helt stolt af dette, men vi kan jo være ærlige herinde. 

Igår opdagede jeg et par små strækmærker på min mave, må ærligt indrømme jeg blev lidt ked  Jeg ved det er helt naturligt og forventede også at få dem i min graviditet, men havde ik regnet med at de allerede ville komme nu, frygter jo så hvad det risikerer at ende med  Hvad var jeres første reaktion da I fik dem? Det skal ik lyde forkert, jeg er lykkelig for at være blevet gravid, vi har jo kæmpet for det, så hun er jo vores lille mirakel og vi glæder os så meget!   Men må indrømme det kræver lidt tilvænning at min krop ændrer sig så meget. Har I andre det også sådan? 

Hvad er jeres erfaring med Bio-Oil? Synes det ligner den indeholder alt muligt, men den lyder jo god når man læser om den. Men prøver jo at undgå alt muligt unødvendigt. Men vil også gerne prøve noget, hvis der er chance for at mindske mine strækmærker og risikoen for at få flere.

Min BMI er på 30, så holder øje med min vægt og forsøger at spise sundt og fornuftigt, men der ryger også lidt usunde ting ned, det er ik sådan med de pludselig madlysten man får som gravid  Men er godt nok ked af hvad vægten siger, den siger desværre allerede 10 kg, ved ik hvad jeg skal gøre.. Hvad tog I på i jeres graviditeter? Med forhøjet BMI og ikke. 

Det blev lidt langt, men tak for at du læste med, havde lige brug for at komme ud med det. 

Strækmærker er arveligt så der er ikke så meget at gøre (: 

jeg havde en BMI på 26,? Mener jeg, jeg fik fedt strækmærker da jeg var i uge 38/9 og da var det slemt, jeg har ingenting gjort, og tog 15 kilo på (: og gør stadig ingenting for at fjerne dem da det bare viser jeg har båret min datter (: moder tatoving (:

Anmeld Citér

27. september 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg fik nogle store nogen på maven, da jeg var gravid med min søn. Jeg smører dem med olivenolie efter hvert bad, men de generer mig ikke som så - de er mine mummy Stripes

I øvrigt bruger jeg olivenolie til at smøre alt fra røde numser, til tørre fødder og over hele kroppen

Anmeld Citér

27. september 2015

Babydrøm

Rikke12345 skriver:

I min første graviditet fik jeg også strækmærker i 3. trinmester.

jeg var iblandt "de heldige" der fik alt for mange strækmærker som fyldte store dele af maven og var helt mørke/lilla  jeg blev også ked af det fordi de var så grimme - og jeg havde ihærdigt forsøgt at undgå dem ved at anvende diverse olier og cremer under graviditeten. MEN uden effekt!!

idag er det 1 år og 2 mdr siden jeg har født. Strækmærkerne har jeg stadig og de er desværre stadig meget tydelige... 

MEN man lærer at leve med dem - de er et bevis på at man har bragt det dejligste barn til verden 

(forhåbenligt aftager de med tiden.......)

Det lyder heller ikke rart, man bliver altså lidt ked, men ja man lærer vel at leve med dem, ja de er jo beviset på at man har båret sit elskede barn 

Mon ik de aftager med tiden  

Anmeld Citér

27. september 2015

Babydrøm

Sedigfor skriver:

Strækmærker er arveligt så der er ikke så meget at gøre (: 

jeg havde en BMI på 26,? Mener jeg, jeg fik fedt strækmærker da jeg var i uge 38/9 og da var det slemt, jeg har ingenting gjort, og tog 15 kilo på (: og gør stadig ingenting for at fjerne dem da det bare viser jeg har båret min datter (: moder tatoving (:

Nej er der jo desværre ik. Ja en moder tatovering - Tiger striber 

Anmeld Citér

27. september 2015

Babydrøm

PT skriver:

Jeg fik nogle store nogen på maven, da jeg var gravid med min søn. Jeg smører dem med olivenolie efter hvert bad, men de generer mig ikke som så - de er mine mummy Stripes

I øvrigt bruger jeg olivenolie til at smøre alt fra røde numser, til tørre fødder og over hele kroppen

Æv, men lyder godt med oliven olie der kan bruges til en masse  

Anmeld Citér

27. september 2015

Sedigfor

Babydrøm skriver:

Nej er der jo desværre ik. Ja en moder tatovering - Tiger striber 

Min mor har fået mig til at elske dem, selvom de ikke er pæne, jeg ved så at når jeg taber mig bliver de mindre og mere utydelige (:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.