Strækmærker :-/ Bio-Oil? Vægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2015

Babydrøm

Tøs85 skriver:

Jeg fik strækmærker på maven da jeg var 30 uger henne med min første.. Brugte Weleda olie til strækmærker og det gør jeg også i denne graviditet.. Jeg fik ikke flere end dem i uge 30 og de kunne ikke ses da jeg havde tabt vægten igen, så det var ikke så slemt som frygtet..

Jeg har et BMI på 19 og tog 16 kilo på i første graviditet.. 

Mit råd til dig er at bruge bio Oil eller weleda Oil, bare for en sikkerheds skyld.. Bedre at føle at man har gjort hvad man kunne..

Godt at høre, kan da håbe jeg er ligså heldig    De er heldigvis små nu, så håber på det bedste! 

Ja vil også blive ved med at bruge olien, det kan ik skade og ja så har jeg gjort hvad jeg kunne  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2015

Babydrøm

MummiT skriver:

Det var så lidt 

Og nej, det kan da aldrig skade at smøre maven ind. Jeg blev ved efter de første strækmærker kom fordi det simpelthen bare var så rart

Ja det var træls med væsken til sidst (det meste kom i løbet af få uger pga begyndende svangerskabsforgiftning), men gennem det meste af graviditeten bar jeg heldigvis kiloene flot, centreret på maven. Den var til gengæld også meget stor den mave

Nej skader jo ik, og ja det er jo også rart for huden, baby nyder sikkert også lidt massage   

Dejligt din graviditet var god, indtil væsken kom. Hihi dejligt med en stor mave 

Anmeld Citér

21. september 2015

Looni

Babydrøm skriver:

Hej ladies  

Jeg er 27+2 idag med min første   Glæder mig så meget til at møde hende   Hun er meget livlig i maven, elsker at mærke hende mosle rundt  

Overvejdede at oprette tråden som anonym, da jeg ik er helt stolt af dette, men vi kan jo være ærlige herinde. 

Igår opdagede jeg et par små strækmærker på min mave, må ærligt indrømme jeg blev lidt ked  Jeg ved det er helt naturligt og forventede også at få dem i min graviditet, men havde ik regnet med at de allerede ville komme nu, frygter jo så hvad det risikerer at ende med  Hvad var jeres første reaktion da I fik dem? Det skal ik lyde forkert, jeg er lykkelig for at være blevet gravid, vi har jo kæmpet for det, så hun er jo vores lille mirakel og vi glæder os så meget!   Men må indrømme det kræver lidt tilvænning at min krop ændrer sig så meget. Har I andre det også sådan? 

Hvad er jeres erfaring med Bio-Oil? Synes det ligner den indeholder alt muligt, men den lyder jo god når man læser om den. Men prøver jo at undgå alt muligt unødvendigt. Men vil også gerne prøve noget, hvis der er chance for at mindske mine strækmærker og risikoen for at få flere.

Min BMI er på 30, så holder øje med min vægt og forsøger at spise sundt og fornuftigt, men der ryger også lidt usunde ting ned, det er ik sådan med de pludselig madlysten man får som gravid  Men er godt nok ked af hvad vægten siger, den siger desværre allerede 10 kg, ved ik hvad jeg skal gøre.. Hvad tog I på i jeres graviditeter? Med forhøjet BMI og ikke. 

Det blev lidt langt, men tak for at du læste med, havde lige brug for at komme ud med det. 

Jeg brugte bio-Oil gennem hele min graviditet sidst - fik lidt strækmærker helt i slutningen af graviditeten, men ikke noget slemt.

Denne gang har jeg ikke smurt maven en eneste gang (er 37+4 i dag) og har ikke fået flere strækmærker denne gang end jeg fik sidst.(ved selvfølgelig godt at de kan nå at myldre frem endnu)  - men tror ikke rigtig på at den har ret stor effekt den bio-oil. 

Jeg havde BMI på 26 da jeg blev gravid denne gang, og på 25 da jeg blev gravid sidst. 

Anmeld Citér

21. september 2015

heldyr

Babydrøm skriver:

Okay, så er mine jo startet ca på samme tid som dine, ja en mega forandring  men ja må jo prøve at accepterer dem. Det kræver nok lidt tilvænning. 

Mange tak 

Ja det gør det helt sikkert!  Og heldigvis er vi ikke de eneste!

Anmeld Citér

21. september 2015

migxher

Jeg var normalvægtig mn endte med at tage 25 kg på. Den sidste måned væltede det ind med strækmærker nederst på maven, lår, numse og lidt på brysterne. Jeg var ret ked af det. 

Nu er min søn 6 måneder og de generer mig ikke det mindste. De er så også falmet rigtig meget og næsten væk, uden jeg har brugt noget mod dem.
Det der var værst var dog alle de ekstra kilo, jeg var så ked af det da vægten sagde + 25 kg. Nu mangler jeg dog kun at smide 4 kg 

Det bedste du kan gøre er nok bare at accepterer dem (: Bio oil er der så meget skidt i. Brug hellere en god ren olie, mandelolie skulle vist få dem til at falme lige så godt som bio oil. 

Anmeld Citér

21. september 2015

Aspek

Babydrøm skriver:

Nej kan jeg jo nok ik. Havde en Bio-Oil og ellers bruger jeg babyolie, da min hud er lidt tør, så gider heller ik bruge en masse penge på det. 

Hvor er du heldig  

Håber jeg kan nøjes med at tage de kg på som du også tog på  Sagde din jordmoder noget til din vægt, hvis jeg må spørge? Har jo fået af vide jeg ik må tage særlig meget på. 

Mange tak 

Nej jm sagde ikke noget til vægten. Hun var mest interesseret i om jeg dyrkede motion, sagde det var vigtigt jeg holdte mig i gang. Men det er det jo for alle gravide.

faktisk var jeg forbi en del jordmødre pga sygdom mv hos dem. Og husker ikke en nævnte noget med vægten

Jeg havde heldigvis ikke rigtig de vilde cravings- ud over ting der smagte af citrus- så fik kværnet en del appelsiner. Og så var jeg ret bevidst om, at bare fordi jeg var gravid, så skulle jeg ikke spise for to. Men det kom også lidt af sig selv, da jeg i sidste trimester havde begrænset plads i maven til mad ..

Men gav mig selv lov til at få kage og slik i ny og næ, var slet ikke fanatisk. 

Håber du kommer gennem resten uden den helt store vægtøgning. Og hvis det går helt galt, kan jeg trøste dig med ekspresvægttab når baby er ude

Anmeld Citér

22. september 2015

LOL

Babydrøm skriver:

Dejligt du næsten ik fik nogen  Bliver også ved med at smøre min mave, det kan jo ik skade  nå ja, e-vitamin olie skulle også være super godt  Hvor købte du det?  

Ja det er det jo, og har i forvejen et par næsten usynlige på mine bryster, så forventede også at få strækmærker, måske bare ik allerede nu. Min mor fik dem også.

Ja du har jo ret, når vores guldklump er her, så betyder det nok ingenting   

Jeg har købt e-vitaminolien fra urtegaard, du ka købe det i helsekostforretninger. Weleda har forresten også en super olie beregnet til gravide maver, den hedder vist noget med strækmærker.. 

Anmeld Citér

22. september 2015

Miss-86

Babydrøm skriver:

Hej ladies  

Jeg er 27+2 idag med min første   Glæder mig så meget til at møde hende   Hun er meget livlig i maven, elsker at mærke hende mosle rundt  

Overvejdede at oprette tråden som anonym, da jeg ik er helt stolt af dette, men vi kan jo være ærlige herinde. 

Igår opdagede jeg et par små strækmærker på min mave, må ærligt indrømme jeg blev lidt ked  Jeg ved det er helt naturligt og forventede også at få dem i min graviditet, men havde ik regnet med at de allerede ville komme nu, frygter jo så hvad det risikerer at ende med  Hvad var jeres første reaktion da I fik dem? Det skal ik lyde forkert, jeg er lykkelig for at være blevet gravid, vi har jo kæmpet for det, så hun er jo vores lille mirakel og vi glæder os så meget!   Men må indrømme det kræver lidt tilvænning at min krop ændrer sig så meget. Har I andre det også sådan? 

Hvad er jeres erfaring med Bio-Oil? Synes det ligner den indeholder alt muligt, men den lyder jo god når man læser om den. Men prøver jo at undgå alt muligt unødvendigt. Men vil også gerne prøve noget, hvis der er chance for at mindske mine strækmærker og risikoen for at få flere.

Min BMI er på 30, så holder øje med min vægt og forsøger at spise sundt og fornuftigt, men der ryger også lidt usunde ting ned, det er ik sådan med de pludselig madlysten man får som gravid  Men er godt nok ked af hvad vægten siger, den siger desværre allerede 10 kg, ved ik hvad jeg skal gøre.. Hvad tog I på i jeres graviditeter? Med forhøjet BMI og ikke. 

Det blev lidt langt, men tak for at du læste med, havde lige brug for at komme ud med det. 

Jeg har læst at kakao smør skulle være godt for strækmærker. Det fås i Matas

Anmeld Citér

22. september 2015

Babydrøm

Looni skriver:

Jeg brugte bio-Oil gennem hele min graviditet sidst - fik lidt strækmærker helt i slutningen af graviditeten, men ikke noget slemt.

Denne gang har jeg ikke smurt maven en eneste gang (er 37+4 i dag) og har ikke fået flere strækmærker denne gang end jeg fik sidst.(ved selvfølgelig godt at de kan nå at myldre frem endnu)  - men tror ikke rigtig på at den har ret stor effekt den bio-oil. 

Jeg havde BMI på 26 da jeg blev gravid denne gang, og på 25 da jeg blev gravid sidst. 

Okay, lidt sjovt at det er samme resultat (indtil videre, håber det bliver sådan  ) Ved heller ik hvor meget jeg tror på den, men det skader jo ik, og bruger alligevel creme og olie For ja de kommer jo, hvis de kommer.

Anmeld Citér

22. september 2015

Babydrøm

migxher skriver:

Jeg var normalvægtig mn endte med at tage 25 kg på. Den sidste måned væltede det ind med strækmærker nederst på maven, lår, numse og lidt på brysterne. Jeg var ret ked af det. 

Nu er min søn 6 måneder og de generer mig ikke det mindste. De er så også falmet rigtig meget og næsten væk, uden jeg har brugt noget mod dem.
Det der var værst var dog alle de ekstra kilo, jeg var så ked af det da vægten sagde + 25 kg. Nu mangler jeg dog kun at smide 4 kg 

Det bedste du kan gøre er nok bare at accepterer dem (: Bio oil er der så meget skidt i. Brug hellere en god ren olie, mandelolie skulle vist få dem til at falme lige så godt som bio oil. 

Dejligt at hører de ikke generere dig og næsten er helt væk

Det forstår jeg godt, ved jo godt at man skal tage på, men igen det kræver tilvænning når vægten bare går opad. Hvor flot du har tabt så meget   

Ja det er jo det, må accepterer dem, der er ik andet for. Havde også lidt mine betænkeligheder med olien, så bruger også andre olier

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.