Hva gør jeg lige ved ham snart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2015

sne190810

sandramor skriver:

Atså undskyld mig??  Nu kommer den enlige mor på banen...... ja fædrene betaler børnebidrag.... men nu skal vi altså ikke glemme at når de kan trække det var i skat er det altså ikke frygtelig mange penge.... omkring 600kr........... og ja jeg giver også mine børn tøj, sko og andet med........ men jeg får det så også med hjem igen.... det kan da ikke være meningen at mor "bare" fordi hun er bopælsforælder skal købe ekstra som så kan ligge hos far?? det var dog noget mærkeligt noget... så du mener at bopælsforælderen skal købe dobbelt sådan at hun samtidig køber til faderen?? hmmmm tjaaaa sådan ville nogen måske gøre det.... jeg ville skisme ikke da......  faderen må sku da spænde hjelmen og komme ind i kampen........ moderen skal huske at give det fornødne med... og faderen skal huske at bringe det hjem igen..... noget for noget 

til ts......... jeg sys bestemt godt du kan forlange at faderen kommer ned med alt det han gang på gang glemmer..... det er jo dyrt i længden at skulle ud og investere i de ting.......... så kan det jo være han kan lære at huske alle tingene....

min den mindste far har et par gange glemt at give mig posen med alt hendes tøj med igen... regntøj, gummistøvler osv som hun har nede i børnehaven.... og første gang sagde jeg pyt.... investerede i noget nyt.... næste gang.... bad jeg ham komme med det.... trods han også har 80 km........... og han har ikke glemt det siden

Prøv at læs hvad jeg skriver. 

Jeg skriver at TS kunne gøre sådan, netop for at slippe for unødvendige konflikter over noget så åndssvagt som tøj. det ville jo også gøre det ti gange lettere for far, ikke at skulle tænke på at slæbe sådanne ting med 100 km frem og tilbage. 

Umiddelbart lyder det til TS er overskudsmennesket af de to, derfor foreslog jeg overstående for at give far en hånd. 

Det må vel være til alles interesse at samværet først og fremmest fungere, også hvis det kræver at den ene så lige strækker sig lidt længere end den anden. 

Jeg har selv været enlig mor i 4 år, så du behøver ikke køre den svada af på mig, "at nu kommer den enlige mor.." :-s 

og ja - faren kan trække det fra i skat osv. Men udover det bidrag så høster bopælsforældren også BUY ydelse hver 3. Måned som jeg tænker at samværsforældreren ikke får en bid af. Der burde man måske kunne finde et par moneter til et ekstra sæt regntøj til det fælles barn, man nu engang har sat i verden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2015

sandramor

sne190810 skriver:

Prøv at læs hvad jeg skriver. 

Jeg skriver at TS kunne gøre sådan, netop for at slippe for unødvendige konflikter over noget så åndssvagt som tøj. det ville jo også gøre det ti gange lettere for far, ikke at skulle tænke på at slæbe sådanne ting med 100 km frem og tilbage. 

Umiddelbart lyder det til TS er overskudsmennesket af de to, derfor foreslog jeg overstående for at give far en hånd. 

Det må vel være til alles interesse at samværet først og fremmest fungere, også hvis det kræver at den ene så lige strækker sig lidt længere end den anden. 

Jeg har selv været enlig mor i 4 år, så du behøver ikke køre den svada af på mig, "at nu kommer den enlige mor.." :-s 

og ja - faren kan trække det fra i skat osv. Men udover det bidrag så høster bopælsforældren også BUY ydelse hver 3. Måned som jeg tænker at samværsforældreren ikke får en bid af. Der burde man måske kunne finde et par moneter til et ekstra sæt regntøj til det fælles barn, man nu engang har sat i verden. 

jamen er enig med dig i at moderen tydeligvis er overskudsmoren her  men jeg tænker også bare der er grænser for hvor langt man skal strække sig...... selvfølgelig er det okay at man nogengange hjælper med at købe lidt ekstra selvom jeg ikke gør det....... men skal man så gøre det med det hele? Han blir jo også nødt til at forstå at netop fordi moderen giver alt med til samvær skal faderen jo også huske at leverer det tilbage.......

Ja jeg ved godt at vi enlige får tilskuddet hver 3 måned.... men jeg må indrømme at jeg som enlig mor til 2 og på su altså ikke har råd til at skulle købe ekstra til faderen....... jeg er alene om at købe alt til børnene.. tøj, sko, legetøj, ny seng, ny cykel, betale til diverse fødselsdage osv...... så hvis jeg også skulle købe ekstra tøj og sådan til fædrene.... puuuh.......

Det er jo egentlig ganske simpelt............... moderen bringer tøj med.... faderen leverer tilbage.............

men giver da ret..... man kunne godt købe ekstra til faderen..... jeg mener bare..... hvor stopper det så?? 

Anmeld Citér

20. september 2015

Kamilla-m

Anonym skriver:

har jeg sagt til ham, men han påstår det er mit ansvar at sende det med dem til ham 

Det er det også vis han betaler børnebidrag så er det sit ansvar at han har det

Anmeld Citér

20. september 2015

B&J

Anonym skriver:

har jeg sagt til ham, men han påstår det er mit ansvar at sende det med dem til ham 

Øh det er jo lige så meget hans som dine 

Anmeld Citér

20. september 2015

lineog4

Ærligt uafhængig af jura og hvad ved jeg, så er der jo kun to det går udover i denne sammenhæng nemlig de stakkels drenge uden regntøj (tænker taske og madpakke ikke er så essentielt).

så uafhængig af princip og andre tanker, så fandt jeg et brugt rengsæt til dem hver (jeg har ofte kunne finde for under en 50er i genbrugser), og de dage hvor der så var skift så var det det rengsæt der var med, madpakken var pakket i en plastic pose og der var ingen taske med. Skulle han så glemme at få regntøjet med, ja så er det jo meget så skal der ikke regntøj med næste gang for så havde han det jo der hjemme. 

Glemmer han også tøj, samme historie: pakkede en stor pose med tøj som kunne ligge hos far og så gør det ikke noget han glemmer....

Anmeld Citér

22. september 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
sandramor skriver:

jamen er enig med dig i at moderen tydeligvis er overskudsmoren her  men jeg tænker også bare der er grænser for hvor langt man skal strække sig...... selvfølgelig er det okay at man nogengange hjælper med at købe lidt ekstra selvom jeg ikke gør det....... men skal man så gøre det med det hele? Han blir jo også nødt til at forstå at netop fordi moderen giver alt med til samvær skal faderen jo også huske at leverer det tilbage.......

Ja jeg ved godt at vi enlige får tilskuddet hver 3 måned.... men jeg må indrømme at jeg som enlig mor til 2 og på su altså ikke har råd til at skulle købe ekstra til faderen....... jeg er alene om at købe alt til børnene.. tøj, sko, legetøj, ny seng, ny cykel, betale til diverse fødselsdage osv...... så hvis jeg også skulle købe ekstra tøj og sådan til fædrene.... puuuh.......

Det er jo egentlig ganske simpelt............... moderen bringer tøj med.... faderen leverer tilbage.............

men giver da ret..... man kunne godt købe ekstra til faderen..... jeg mener bare..... hvor stopper det så?? 

Nu lyder det jo som om fareb er lidt glemsom og så er det da smart at have et sæt ekstra regntøj hos sig selv til de gange han glemmer. Det kan købes til onkring 40kr i dba.dk.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.