Hva gør jeg lige ved ham snart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.617 visninger
15 svar
28 synes godt om
20. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg har 2 drenge fra et tidligere forhold, deres far bor 100 km væk ca. de var hos deres far fra fredag til søndag sidste uge..

da han henter dem i børnehaven tager han alle deres ting, madkasser, tasker og regntøj! det er i sig selv ok, HVIS ikke han havde det med at glemme det ca hver anden gang 

nå. siger så til ham søndag. HUSK DET NU MED HJEM IGEN! ja siger han og fortæller i toget på vej hertil at han har det med.

men gu en i BIB om han så ikke glemmer det i selve toget 

argggg.. nå manden skal jo så ha erhvervet det igen, og efter flere dage får han det så onsdag, siger til ham at han må komme med det, for hans drenge skal ligesom bruge det, jeg er ikke millionær, så de har kun et sæt regntøj. 

men om han så ikke bare bliver ved med at sige jojo. jeg skal nok komme med det og så han ikke gør det!!! nu siger vi atter søndag og han har kun løget og trukket det, og selvom han ved at jeg ikke kan sende drengene ud i regnvejr!! 

hvad pokker skal jeg gøre ??

han skal have dem igen torsdag, først 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2015

B&J

Ja han må da købe et renset til hver af sin børn og lade det andet være i børnehaven 

Anmeld Citér

20. september 2015

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Ja han må da købe et renset til hver af sin børn og lade det andet være i børnehaven 

har jeg sagt til ham, men han påstår det er mit ansvar at sende det med dem til ham 

Anmeld Citér

20. september 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

har jeg sagt til ham, men han påstår det er mit ansvar at sende det med dem til ham 

Hvad med at du går en tur i mødrehjælpen/genbrugsbutikker/loppemarked

eller dba.dk. Der er masser af regntøj til "småpenge" - så kan du enten beholde så du altid har hjemme hos dig selv eller give ham det med så han ikke behøver tage med fra børnehaven. 

Anmeld Citér

20. september 2015

esioul

Anonym skriver:

Jeg har 2 drenge fra et tidligere forhold, deres far bor 100 km væk ca. de var hos deres far fra fredag til søndag sidste uge..

da han henter dem i børnehaven tager han alle deres ting, madkasser, tasker og regntøj! det er i sig selv ok, HVIS ikke han havde det med at glemme det ca hver anden gang 

nå. siger så til ham søndag. HUSK DET NU MED HJEM IGEN! ja siger han og fortæller i toget på vej hertil at han har det med.

men gu en i BIB om han så ikke glemmer det i selve toget 

argggg.. nå manden skal jo så ha erhvervet det igen, og efter flere dage får han det så onsdag, siger til ham at han må komme med det, for hans drenge skal ligesom bruge det, jeg er ikke millionær, så de har kun et sæt regntøj. 

men om han så ikke bare bliver ved med at sige jojo. jeg skal nok komme med det og så han ikke gør det!!! nu siger vi atter søndag og han har kun løget og trukket det, og selvom han ved at jeg ikke kan sende drengene ud i regnvejr!! 

hvad pokker skal jeg gøre ??

han skal have dem igen torsdag, først 

Jeg kan godt se det er rigtig surt.

Men forlanger du virkelig han skal køre 100km for at aflevere det?

Nu ved jeg ikke hvordan det hænger sammen og hvem der skal betale når det er delebørn. Men måske han skal have noget hjemme hos ham? regntøj og lign. Så skal han jo ikke slæbe det med hjem. 

Genbrug har meget billigt, så måske det kan skaffes til få penge. 

Anmeld Citér

20. september 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvad med at du går en tur i mødrehjælpen/genbrugsbutikker/loppemarked

eller dba.dk. Der er masser af regntøj til "småpenge" - så kan du enten beholde så du altid har hjemme hos dig selv eller give ham det med så han ikke behøver tage med fra børnehaven. 

Jeg kan godt se at det kan jeg bare

men det kan han ved gu også selv 

sidste år måtte jeg ud og købe en ny flyverdragt til min ene søn da han havde glemt den igen hjemme, og den kom han heller aldrig med, men han FIK så bare den gamle brugte

Anmeld Citér

20. september 2015

Sissel

Øv hvor ærgeligt..

sådan en glemsom far har vi desværre også her

jeg synes for øvrigt godt du Lan forlange at han kører 100 km for at aflevere det.. Det er da langt dyrere at skulle ud og invistere i nyt regntøj/drikkedunk/madkasse til to, end at tage den køretur. Desuden er det hans ansvar at få det med retur, dvs ham der må bide i det sure æble og køre en ekstra tur, når han glemmer det.. Men det svar kan du nok ikke bruge til noget, hvis han nægter..

Anmeld Citér

20. september 2015

sne190810

Eller kan/må du jo sørge for far har sæt af det de skal bruge hjemme ved ham fast, så i slipper for unødvendige konflikter over glemsomhed. 

Jeg går udfra det er dig som er bopælsforældre, og han betaler faderbidrag til dig, derfor er det jo også dit ansvar at sørge for børnene har hvad de skal bruge. Både hos dig og ham ift tøj. 

At han så skal burde/kunne gå ud og købe noget selv, tja .. Men nu er reglerne bare sådan som beskrevet over her. 

Anmeld Citér

20. september 2015

sandramor

sne190810 skriver:

Eller kan/må du jo sørge for far har sæt af det de skal bruge hjemme ved ham fast, så i slipper for unødvendige konflikter over glemsomhed. 

Jeg går udfra det er dig som er bopælsforældre, og han betaler faderbidrag til dig, derfor er det jo også dit ansvar at sørge for børnene har hvad de skal bruge. Både hos dig og ham ift tøj. 

At han så skal burde/kunne gå ud og købe noget selv, tja .. Men nu er reglerne bare sådan som beskrevet over her. 

Atså undskyld mig??  Nu kommer den enlige mor på banen...... ja fædrene betaler børnebidrag.... men nu skal vi altså ikke glemme at når de kan trække det var i skat er det altså ikke frygtelig mange penge.... omkring 600kr........... og ja jeg giver også mine børn tøj, sko og andet med........ men jeg får det så også med hjem igen.... det kan da ikke være meningen at mor "bare" fordi hun er bopælsforælder skal købe ekstra som så kan ligge hos far?? det var dog noget mærkeligt noget... så du mener at bopælsforælderen skal købe dobbelt sådan at hun samtidig køber til faderen?? hmmmm tjaaaa sådan ville nogen måske gøre det.... jeg ville skisme ikke da......  faderen må sku da spænde hjelmen og komme ind i kampen........ moderen skal huske at give det fornødne med... og faderen skal huske at bringe det hjem igen..... noget for noget 

til ts......... jeg sys bestemt godt du kan forlange at faderen kommer ned med alt det han gang på gang glemmer..... det er jo dyrt i længden at skulle ud og investere i de ting.......... så kan det jo være han kan lære at huske alle tingene....

min den mindste far har et par gange glemt at give mig posen med alt hendes tøj med igen... regntøj, gummistøvler osv som hun har nede i børnehaven.... og første gang sagde jeg pyt.... investerede i noget nyt.... næste gang.... bad jeg ham komme med det.... trods han også har 80 km........... og han har ikke glemt det siden

Anmeld Citér

20. september 2015

Bshizzle

JEG ville bestemt forlange at min Eks skulle køre 100 km for at aflever tøjet mm som HAN har glemt at aflever tilbage!! 

Hvis min Eks ikke kunne finde ud af at aflever tingene tilbage og tit glemmer det, så skulle han selv overveje at investere i regntøj til hans børn hjemme ved ham. 

Kan ikke være fair at vi (ja, jeg har et dele barn) skal sørge for X antal tøj, sko, regntøj mm, og man så ikke får tingene retur efter samvær. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.