Hvor mange har købt hus under barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.438 visninger
20 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. september 2015

Anonym trådstarter

Hvor mange af jer har fået lov at låne til hus under barsel? 

Hvad lånte i til huset? Altså hvad kostede huset? (Pris). 

Hvor svært er det at få til at løbe rundt? Og hvad var jeres partners indtægt i forhold til om det har betydning for husets pris. 

Håber i vil svare. Vi bor i hus, men overvejer at sælge og flytte videre i et hus, som også er dyre, pga beliggenheden.

I kan svare anonymt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

Hvor svært er det at få til at løbe rundt? Og hvad var jeres partners indtægt i forhold til om det har betydning for husets pris. 

Håber i vil svare. Vi bor i hus, men overvejer at sælge og flytte videre i et hus, som også er dyre, pga beliggenheden.

I kan svare anonymt. 

Vi købte hus under barsel, vi lånte 4.55 og skulle sidde med dobbelt husleje i 8 mdr + renoveringsudgifter. 

Men jeg ved ikke, hvor nemt det er at sammenligne sig med andre i den sammenhæng? Jeg havde jo fast vellønnet job at vende tilbage til og en stor lejlighed derudover. 

Vi blev godkendt til at låne knapt 7 mio. 

Anmeld Citér

19. september 2015

God-mor

Anonym skriver:

I kan svare anonymt. 

Tænker at du ikke rigtig kan bruge til noget hvad andre er blevet godkendt til, da det afhænger af andre ting end kun indtægt. Gæld, opsparing, udsigter til lønstigninger osv. 

Nu er jeg ikke på barsel, men vi er lige blevet godkendt til at låne 1,5 kun baseret på min mands indtægt. Er selv på SU, men det er ikke medregnet. Min mand har mellem 27-30.000 udbetalt hver måned + bonusser og udsigt til at stige betragteligt i løn de kommende år. Han er 25 år. 

Anmeld Citér

19. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

Du kan ikke rigtig bruge andres privatøkonomi som sammenligningsgrundlag. Det er jo ikke barslen som sådan der er afgørende - det er jeres udgifter og indtægter - bil, forsikring, forbrug, opsparing, løn, antal personer, husdyr, you name it...

Anmeld Citér

19. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg ved godt der er flere faktorer og jeg ved også godt, at jeg ikke kan bruge andres til noget. Mit spørgsmål var mest for at høre, om det overhovedet kunne lade sig gøre når den ene part var på barsel. Og om folk "kun" kunne låne til et lille billigt hus til under en million. 

Vi har ingen forbrugsgæld af nogen slags. Vi begge gode til at spare op. Min mands indtægt er nogenlunde ligesom hos en af jer andre, med en ret god indtjening og udsigter til at kunne få forhøjelse. Jeg er uddannet og 7,9,13 håber jeg kan få job så snart jeg er færdig. Så ved godt der er andre faktorer. Men eftersom vi hverken er dårlige til at spare op, ikke har forbrugsgæld af nogen slags og den slags, så ville jeg blot hører sådan helt gennemsnitligt hvor i andre stod, så jeg kunne se om det kunne lade sig gøre på nogen som helst måde, hvis nu drømmehuset dukkede op indenfor den pris vi tænker.  

Anmeld Citér

19. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

I kan svare anonymt. 

Vi købte. Jeg fik penge som svarede til elevløn. 

Mener vi gav 595.000 kr og så lånte vi 300.000 til renovering. Det kunne sagtens løbe rundt ude. Problemer. 

Anmeld Citér

19. september 2015

Anonym

Vi har ikke købt endnu men fandt et hus til ca 7.2 og det kunne vi godt låne til. Jeg er ikke på barsel men hjemmegående uden indtægt. Min mand får ca 110000kr udbetalt per måned i løn og ca det samme i bonus per måned. Vi har ingen anden gæld.

Der er mange ting der spiller ind så du kan ikke rigtig bruge andres forhold til noget

Anmeld Citér

19. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

I kan svare anonymt. 

Vi har 4 børn og jeg går pt på barsel, vi havde brug for mere plads. Vi har købt et hus som kostede 1.9 min løn er den samme under barsel da min ydelse svarer til det samme (ca 10.000 udbetalt) min mand har et alm ufaglært job. 

Vi fik ca 350.000 fra salget af vores nuværende bolig, ud af dem går penge fra til mægler og div udgifter 

ud over kreditforeningen krævede det et boliglån i banken, på 150.000 

det bliver lidt stramt de første 3 år men så bliver det lettere derfra  

Anmeld Citér

19. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Vi har ikke købt endnu men fandt et hus til ca 7.2 og det kunne vi godt låne til. Jeg er ikke på barsel men hjemmegående uden indtægt. Min mand får ca 110000kr udbetalt per måned i løn og ca det samme i bonus per måned. Vi har ingen anden gæld.

Der er mange ting der spiller ind så du kan ikke rigtig bruge andres forhold til noget

Mener du at din mand hver mdr tjener 110.000 kr og det samme i bonus pr mdr ? 

Anmeld Citér

19. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Mener du at din mand hver mdr tjener 110.000 kr og det samme i bonus pr mdr ? 

Han får ca 200000-240000kr udbetalt per måned

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.