Vil I hjælpe mig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

695 visninger
9 svar
7 synes godt om
18. september 2015

Mor til 3 piger

Jeg er mor til 3 dejlige piger på 4, 6 og 9 år. Jeg arbejder til daglig som lærer, med en arbejdsuge på 40 timer. Efter 11 år i i lærerjobbet er jeg begyndt, at have svært ved at finde gnisten ved mit arbejde, hvilket smittede af på mit humør hjemme....Derfor begyndte jeg sidste år, at studere "Kommunikation og formidling" på aftenskole, og det er her I kommer ind i billedet! Jeg er nemlig ved at undersøge hvad det er der giver os kvinder (med børn og familie) værdi i livet, men også hvad der er svært.....

- Hvad giver mening I dit liv?
 - Hvornår føler du, at du lykkes?
 - Hvad kan holde dig vågen om nattet?
 - Hvad er svært, at få til at fungere i familien?
 - Hvad fanger dig - og hvad kan gøre dig vred?

I behøver slet ikke at svare på alle spørgsmål.....:-))

Svarene vil jeg bruge i min eksamensopgave (anonym, naturligvis). Jeg øver mig i at blive en bedre til at skrive - og finde frem til de emner, som har relevans og giver mening for jer.....

Håber I vil hjælpe...

Kh Mette

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2015

Lenchick

Applaus skriver:

Jeg er mor til 3 dejlige piger på 4, 6 og 9 år. Jeg arbejder til daglig som lærer, med en arbejdsuge på 40 timer. Efter 11 år i i lærerjobbet er jeg begyndt, at have svært ved at finde gnisten ved mit arbejde, hvilket smittede af på mit humør hjemme....Derfor begyndte jeg sidste år, at studere "Kommunikation og formidling" på aftenskole, og det er her I kommer ind i billedet! Jeg er nemlig ved at undersøge hvad det er der giver os kvinder (med børn og familie) værdi i livet, men også hvad der er svært.....

Svarene vil jeg bruge i min eksamensopgave (anonym, naturligvis). Jeg øver mig i at blive en bedre til at skrive - og finde frem til de emner, som har relevans og giver mening for jer.....

Håber I vil hjælpe...

Kh Mette

Jeg synes det er lidt svært at hjælpe dig da det hverken er et spørgeskema eller et interview du stiller op. Hvordan vil du organisere og fortolke den indsamlede information?

Jeg vil gerne forsøge at hjælpe, men vil kun svare anonymt og det er ikke en mulighed her. 

Anmeld Citér

18. september 2015

lineog4

Applaus skriver:

Håber I vil hjælpe...

Kh Mette

Det er nogle enormt brede og fluffy agtige spørgsmål som jeg ville have enormt svært ved st svare på på en konstruktiv måde så jeg er sikker på du kan bruge svarene til noget.

fx hvad giver mening i livet - puha det er sådan et hvor man allerede føler sig håbløs før man går i gang med at svare 

vil rigtig gerne svare og også hjælpe, men har så brug for enten en overskrift og få lov st skrive en fristil der måske kan overraske dig og indsnævre dit emne. Eller jeg har brugt for snævre spørgsmål hvor jeg er sikker på retningen. 

Jeg har derimod ikke brug for at kunne svare anonymt 

Anmeld Citér

18. september 2015

Mor til 3 piger

Tusind tak for dit svar!!

Jeg arbejder med målgruppesegmentering - og er blevet opfordret af min vejleder på studiet til at spørge kvinder med familier og børn - hvad der giver værdi i deres liv - og hvad der også er svært, altså finde frem til smertepunkterne i deres liv. Jeg har før indsamlet emperi via spørgeskemaer, men det er desværre ikke tid og mulighed for det denne gang..... 

Ville du have mulighed for at svare mig via en mail?

Anmeld Citér

18. september 2015

Mor til 3 piger

Udskyld mine "fluffy" agtige spørgsmål.  Jeg kan godt se de er enormt brede og svære at svare på.

Jeg er blevet opfordret af min vejleder til at spørge kvinder med børn og familie. 

En moderne kvinde:

- Hvad der giver værdi i dit liv?

- Hvad er udfordrende?

Jeg skal finde frem til smertepunkterne i en moderne kvindes liv..... Altså, hvad holder os vågen om natten.... Jeg ved godt det stadig er meget store spørgsmål.

Håber alligevel I har mod på at svare (med eller uden fri stil) alt bringer lykke.... 

Hvis der ikke er rart at svare her på siden er I meget velkomne til at sende en privat mail til mig mettebjorklund@hotmail.com....

Anmeld Citér

18. september 2015

Lenchick

Applaus skriver:

Tusind tak for dit svar!!

Jeg arbejder med målgruppesegmentering - og er blevet opfordret af min vejleder på studiet til at spørge kvinder med familier og børn - hvad der giver værdi i deres liv - og hvad der også er svært, altså finde frem til smertepunkterne i deres liv. Jeg har før indsamlet emperi via spørgeskemaer, men det er desværre ikke tid og mulighed for det denne gang..... 

Ville du have mulighed for at svare mig via en mail?

Ja, jeg kan godt svare via mail. Jeg sender en besked med min mailadresse

Anmeld Citér

18. september 2015

Julemusen

Hej. Jeg vil da forsøge at svare, nu når der er tid og ro i hjemmet med to sovende drenge 

De spørgsmål du stiller er nogen jeg ofte stiller mig selv hvis jeg føler at tingene løber lidt af sporet. Vores liv forandre sig konstant i form af flere børn, børnenes alder og dermed nye udfordringer som forældre, venskaber, familierelationer mm. Jeg har to dejlige drenge på henholdsvis 4 år og 8 måneder. Jeg venter nu mit tredje barn med min mand, som jeg har været sammen med siden jeg var 16 år. Min mand min klippe, min støtte, min fortrolige og min bedste ven. Så når du spørger, hvad der giver mening i mit liv vil jeg sige de mennesker jeg selvvalgt omgiver mig med. Min mand, mine børn, mine forældre, svigerforældre, søskende, veninder mm. Jeg bliver som person bekræftet i livets glæder gennem forskellige relationer med mennesker omkring mig. Alt fra min store drengs kram når han bliver hentet i børnehaven, smilet fra min 8 måneder gammel søn mens han er smurt ind i øllebrød fra top til tå, kærligheden fra min mands blik, varmen i min svigermors knus når vi ses, glæden i min 98 årig Oldemors stemme da hun fik at vide at hun skal være Tipoldemor for tredje gang, og jeg kan fortsætte. Det der giver mit liv meninger er de små ting i dagligdagen. Og det at vi gør os umage for at hjælpe hinanden og vise at vi holder af hinanden. 

Hvornår jeg lykkes, er måske et svære spørgsmål, da jeg definere det at lykkes som noget målrationel. Jeg har som kvinde, mor, hustru, kollega, veninde, søster, datter mm. en del forskellige kasketter hvor forskellige individer og jeg selv har forventninger til min adfærd og rolle i de opgaver, relationer der findes. Som studerende følte jeg at jeg lykkedes hvis jeg fik god karakter til eksamen. Som kollega lykkedes jeg ved at gøre mit arbejde på bedst vis, støtte mine kollegaer og tage del i det kollektive ansvar med, at alle skal have det godt på arbejdspladsen. Men generelt som person føler jeg, at jeg lykkes når jeg formår at agere udfra de kriterier jeg sætter for mig selv og de værdier jeg prioritere som individ. Såsom at være ærlig, nærværende, omsorgsfuld, retfærdig, næstekærlig mm. Det er en balancegang i en presset hverdag med 2, snart 3 børn, at være tro mod sine værdier men det er noget jeg væger højt. Også da det er værdier jeg gerne vil viderebringe til mine børn. 

De ting der gør hverdagen svær for mig, min familie og som skaber konflikter der kan holde mig vågen om natten er konflikter internt i min familie. Min mand og jeg er meget ens og forstår hinandens tanker. Dette gør sig desværre ikke gældende med vores forældre eller søskende, som tit er meget dominerende, konfliktsøgende, temperaments fyldte og nogen værre brokhoveder. Bare det at skulle holde fødselsdag for min 4 årig er et puslespil, da alle har krav til hvornår, hvordan og med hvem de gider holde fødselsdag med (skilsmissefamilie på min side af familien). Og julen er svær, da vi jo ikke kan være alle steder. Lige præcis konflikter omkring juledagene kan holde mig vågen om natten. Jeg vil så gerne gøre alle tilfredse, men jeg har lært, gennem mange års hårde erfaringer, at det er vigtigst at jeg, mine børn og mand er glade og nyder hinanden og julen. Så er resten af familien anden prioritet. Dette er ikke blevet velmodtaget af vores familier, hvor min søster nægtede at deltage i min fødselsdag i år, da jeg ikke kom på hendes fødselsdag den 23. december, hvilket jeg troligt har taget fri til og gjort hele hendes liv. Sidste jul var jeg dog højgravid med bækkenløsning, så kunne ikke deltage da hun bor langt væk og jeg ikke kunne sidde i en bil. Det er gør mig vred er smålighed og egoisme, som min søster virkelig formåede at skildre ved at blive væk på min fødselsdag, en lørdag, uden at melde fra inden. 

Men jeg har lært at man ikke skal hænge fast i det negative, da det kun er en ond spiral at komme ind i. At se glasset som halv fyldt og prøve at rette sine tanker i denne retning er en god øvelse og giver en bedre livskvalitet. 

Vores hverdagsliv ser jeg ikke som presset, da jeg er på barsel og har tiden til mine børn. Min mand, som er idrætspædagog, har valgt at arbejde deltid i hans børnehave, så han har mere tid til hans børn. Så vi har en del timer sammen med vores børn begge to og nyder dem nu når de er små. Vores familie bor et stykke væk, så dem ser vi ikke til dagligt, hvilket nok er heldigt, da jeg hurtig kan få nok af deres negativitet. 

Jeg håber jeg har svartet på noget af det du har brug for. Det er svært at skildre sit liv på den måde, da der jo altid er ligger mere bag det man kan formulere på skrift. 

Held og lykke med opgaven!

Anmeld Citér

19. september 2015

Mor til 3 piger

Kære Julemusen!

Tusind tak for dit svar! Det betyder rigtig meget for mig;-)).

Jeg ønsker dig alt det bedste

De bedste hilsner

Mette

Anmeld Citér

19. september 2015

lineog4

Applaus skriver:

Udskyld mine "fluffy" agtige spørgsmål.  Jeg kan godt se de er enormt brede og svære at svare på.

Jeg er blevet opfordret af min vejleder til at spørge kvinder med børn og familie. 

En moderne kvinde:

- Hvad der giver værdi i dit liv?

- Hvad er udfordrende?

Jeg skal finde frem til smertepunkterne i en moderne kvindes liv..... Altså, hvad holder os vågen om natten.... Jeg ved godt det stadig er meget store spørgsmål.

Håber alligevel I har mod på at svare (med eller uden fri stil) alt bringer lykke.... 

Hvis der ikke er rart at svare her på siden er I meget velkomne til at sende en privat mail til mig mettebjorklund@hotmail.com....

Kort svar fra mobil så undskyld slå fejl og kan uddybe men ved ikke hvor meget det hastet:

Der er rent faktisk de små ting der giver værdi i mit liv, det er de dage hvor der er rum, tid og plads til bare at være, hvor vi kan være i nuet og ikke konstant skal overveje og leve i en klokkestreng. Værdierne i mit liv er meget centreret om vores børn og har været det siden vi mistede - nærmest en for stor fokusering, men det har været en nødvendighed. 

Kan dog mærke jeg er begyndt st værdsætte der hvor jeg bliver intellektuelt udfordret, der hvor jeg kan være den voksne Line og fordybe mig i fx Dewey og hans filosofi om skolen og uddannelse. 

Så er jeg (og heldigvis også min familie) oplevelsesnarkomaner, og det er igen opøvelser der fastholder mig i nuet, oplevelser der kræver fordybelse og at alle sanser udfordres og er i spil.

Jeg ville gerne kunne sige tryghed, arbejde, ro osv er værdifulde, men måske er de bare blevet en selvfølgelighed for jeg anser dem ikke som værdiskabende i mit liv.

Lige nu sidder jeg i Horsens med min skønne datter, bare mig og hende - ser fantastisk teater og smilet kan slet ikke vaskes væk fra mit ansigtet - det er værdiskabende. 

Det udfordrende er hverdagen, det er at få hverdagen til ikke bare at være en parentes som skal overståes så vi kan ferien og weekender. Det er at være i nuet også i den grå hverdag, også at kunne stoppe op og nyde en edderkop selv klokkestrengen er stram. 

Det udfordrende er den kroniske dårlige samvittighed i hverdagen: hvorfor fik jeg ikke spillet det spil, hvorfor sad jeg med telefonen og ikke med en bog og Linus i sofaen, hvorfor sagde jeg: mor har brug for mor tid, når det var en spildtid og jeg kunne i stedet have gået en tur og samlet kastanjer med ungerne. Den kroniske samvittighed er konstant nærværende og gør jeg bliver handlingslammet.

Og med den er også, gør jeg det godt nok så jeg sørger for flest mulige åbne døre til mine unger - træffer jeg forkerte valg på deres vegne.

det var alt for nu, for skal videre til næste Forestilling og nuet

Anmeld Citér

21. september 2015

Mor til 3 piger

Kære Lineog4

Tusind tak for dit svar!! Sidder lige i skrivende stund og arbejder på mine bilag, hvor jeg vil tage citater med fra dit og andres svar!!

Rigtig god mandag

Mette

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.