Nogen der så tv2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2015

Bella&Lina

sne190810 skriver:

Jeg kan ikke forstå, at hvis man er uskyldig, hvorfor man så ikke har lyst til at stå frem? 

Jeg ved godt den ene bror til sidst stod frem, men jeg er stadig uforstående omkring hvorfor eksmanden og lillebroren ikke ønsker at stå frem. Men det er nok også fordi jeg tænker, at man har noget at skjule, når man tier stille. 

Og alligevel kan jeg måske godt forstå, at man ikke gider stå frem i et tv-program med ansigt osv. hvis man inderst inde selv ved man har sit på det rene, og det er ens crazy mor som igen-igen laver rav i den. 

.. En sidste ting jeg slet ikke forstår er, at hvis der nu var/er tale om misbrug af pigen - hvorfor filan har moderen så stadigvæk billeder hængende i stuen, af to ud af tre såkaldte gerningsmænd?? Det er da for mærkeligt! Jeg taler om de portrætbilleder der hang af hendes datter, og de to brødre som børn midt i stuen.

Jeg så det som at de ikke ville stå frem fordi de har kendskab til at hun kan være lidt crazy, og nu er det bare gået ud over alle grænser. Jeg forstår ikke hvorfor hun ikke "bare" er blevet undersøgt gynækologisk? Det ville da muligvis hurtigt kunne be-eller afkræfte sexuelt misbrug.. Men af det man kunne skimte i en af underretningerne, stod det bla. "Får ikke støtte til skolegangen" eller noget lign, og det synes jeg er meget sigende , at moren altså ikke "er der" for datteren og involvere sig i datterens skolegang osv. Tror hun er meget meget syg moren 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2015

Bella&Lina

Carina:-) skriver:

Jeg synes det virker besynderligt ,og tror moderen har seriøse prob. 

Men om det hele er løgn ... det tror jeg er farligt at konkludere ud fra et tvprogram. 

Læste på et tidspunkt en bog om en pige i Tyskland der var udsat for et forfærdeligt liv med salg ,voldtægt af nærmeste hele fam og endda mord og tortur af 2 af de børn hun fødte og tænkte tit at det måtte være løgn for det var så grotesk .Blandt andet var politiet og nogle politikere indblandet . 

Men sidst i bogen der kom der uddrag af overvågning af forældrenes samtaler i familerum hvor de troede de var alene og der sad blandt andet faren og snakkede om hvor meget han lægtedes efter at voldtage datteren og moren der sagde at nu måtte de bare holde sammen så skulle de nok gå. osv 

Det var bare et eksemple på at noget der virker helt langt ude måske kan være sandt 

Du har helt ret, men lige i denne udsendelse er det for mig ikke så meget de ting der bliver snakket om er sket, men morens og datterens reaktioner når de snakker om det/bliver spurgt ind til det... Moren så meget ramt ud da hun snakkede om sin barndom, men hver gang hun snakkede om datterens overgreb var der intet og tyde i hendes blik. Ligesådan datteren, som fortæller når moren ikke er der, at hun elskede sin bror men nu hader hun ham, og i hendes stemme er der hverken frygt eller sorg at hører, men nærmere bare som om hun læste op af en bog. 

Anmeld Citér

18. september 2015

Carina:-)

Bella&Lina skriver:

Du har helt ret, men lige i denne udsendelse er det for mig ikke så meget de ting der bliver snakket om er sket, men morens og datterens reaktioner når de snakker om det/bliver spurgt ind til det... Moren så meget ramt ud da hun snakkede om sin barndom, men hver gang hun snakkede om datterens overgreb var der intet og tyde i hendes blik. Ligesådan datteren, som fortæller når moren ikke er der, at hun elskede sin bror men nu hader hun ham, og i hendes stemme er der hverken frygt eller sorg at hører, men nærmere bare som om hun læste op af en bog. 

Helt sikkert 

Det var bare mine egne tanker fordi jeg selv sad og tænkte jaja som om ret tit i går da jeg så programmet 

Anmeld Citér

18. september 2015

alenemor42

Det er godt nok en sørgelig historie, mor har brug for hjælp og datter har brug for hjælp.

Meget komplekse problemstillinger uden tvivl. Jeg er helt sikker på at mor ikke på nogen måde har villet nogen eller noget ondt. Men uhyrlig at kommunen i 2 år ikke har reageret. Der er fuldstændig klokkeklare lovgivninger 

Anmeld Citér

18. september 2015

Sprit25

sne190810 skriver:

Jeg kan ikke forstå, at hvis man er uskyldig, hvorfor man så ikke har lyst til at stå frem? 

Jeg ved godt den ene bror til sidst stod frem, men jeg er stadig uforstående omkring hvorfor eksmanden og lillebroren ikke ønsker at stå frem. Men det er nok også fordi jeg tænker, at man har noget at skjule, når man tier stille. 

Og alligevel kan jeg måske godt forstå, at man ikke gider stå frem i et tv-program med ansigt osv. hvis man inderst inde selv ved man har sit på det rene, og det er ens crazy mor som igen-igen laver rav i den. 

.. En sidste ting jeg slet ikke forstår er, at hvis der nu var/er tale om misbrug af pigen - hvorfor filan har moderen så stadigvæk billeder hængende i stuen, af to ud af tre såkaldte gerningsmænd?? Det er da for mærkeligt! Jeg taler om de portrætbilleder der hang af hendes datter, og de to brødre som børn midt i stuen.

Ville du stole på medierne? Hvis en fra TV2 ringede og sagde: Hey vil du stille op med en pædofilimistanke? Ting klæber. Google bare: Maria morder. 

Tilgengæld synes jeg TV2 flere gange lagde det klart de hvertfald mente hun løj. Ikke fedt

Anmeld Citér

18. september 2015

sne190810

Sprit25 skriver:

Ville du stole på medierne? Hvis en fra TV2 ringede og sagde: Hey vil du stille op med en pædofilimistanke? Ting klæber. Google bare: Maria morder. 

Tilgengæld synes jeg TV2 flere gange lagde det klart de hvertfald mente hun løj. Ikke fedt

Nej, jeg ved jo også godt ved nærmere eftertanke at hvis man bare gerne vil være fri af sådan et helvede, så lukker man af for alt. Især hvis det er noget som har varet gennem flere år. 

Men misbrug eller ej, så har kommunen et forklaringsproblem på hvordan der ikke er blevet handlet på noget som helst. For den pige eller mor, har det jo ikke godt og trænger til hjælp.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.