loop skriver:
Som "problembarnet" også skriver, beboerklagenævnet og/eller LLO. En boligforening har et regelsæt de skal følge. Hvis de ikke gør det, kan man klage til nævnet. De skal så tage sig af sagen, og sørge for at boligforeningen overholder de regler de skal.
Et godt råd er at du skal sørge for at have ALT på skrift. Ingen tlf-opkald eller personligt fremmøde, brug mail eller e-boks i stedet.
Inden du skriver en skriftlig klage til beboerklagenævnet, så læs både lejekontrakt og regelsættet for ejendommen igennem. Da kan du finde de punkter, som boligforeningen ikke overoverholder, og henvise til dette. Eks. står der typisk at boligforeningen skal sørge for at opretholde god ro og orden, og den regel overtræder boligforeningen jo klart, som du beskriver det, i dette tilfælde. Sådan kan du finde flere konkrete punkter, at støtte din klage op ad.
Der er hjælp at hente, måske det bliver en kamp, men i har jo også en kamp nu. Jeg kan huske du flere gange, har skrevet om det samme, og det har da udviklet sig til det absurde.
Få også lægen til at dokumentere, at du bliver psykisk påvirket af at bo der. Måske du på et tidspunkt bliver bedt om netop selvsamme dokumentation.
Lav en log-bog over naboernes chikane. Den kan du bruge bl.a hvis du får brug for at melde dem til politiet.
Jo mere konkret du har du kan dokumentere, jo bedre står du.
Jeg håber du vil give en update herinde. Og held og lykke med det
..
Det jeg kan finde umiddelbart som selve domea ikke overholder er som du selv skriver; de har pligt til og sørge for at det hersker god ro og orden.
Det mine naboer ikke overholder og som domea ikke har villet give dem en løftet pegefinger over er ; (står i vores husorden) at "al generende støj bør undgås" og " al larm skal dæmpes til absolut minimum efter kl 20" .
Problemet hvor vi løbet panden mod muren, er , at servicecenteret "bossen" vælger og tolke de her punkter i husordenen "hvem kan vurdere hvornår snak og hygge er generende støj" . Som jeg så prøver og forklare, det skal vel tolkes således, at så snart det er efter kl 20, og det er generende for andre beboere (det er meget højlydt trods de dog ikke hører musik) , så er det under kategorien , larm som skal dæmpes til minimum.
derudover så har vores naboer fået kørt det her op til at det handler om den bænk som de bruger til alle deres komsammener, og at vi har spurgt om de kunne rykke den væk fra vores have, der er massere andre steder den kan stå, også ovre ved deres egne haver bla. Denne bænk er købt af (nogen) naboer privat, men står ude på fællesarealet. Vi bliver ved med og sige at dette ikke handler om BÆNKEN, jeg er fløjtende ligeglad med den skide bænk, men det handler om deres glade og larmende komsammener PÅ BÆNKEN (ude foran vores have) .
men fordi de alle kender Hinanden så godt, og nu har kørt hinanden op til at vi er sure over BÆNKEN, så er det vi ikke bliver hørt. Ydermere så er det som om at vi nu er blevet frataget vores klageret og vi oplever at bossen i servicecenteret nu blot fejer os af som om at vi bare brokker os for og brokke os, agtigt. Det er svært og forklare, men pointen er at der bliver "holdt med" i denne sag, der bliver ikke set neutralt på tingene fra det højere rangs side.
At vi først får medhold i vores klage og får afvide at alle tingene rettidigt er noget vores naboer skal gøre bedre, tage hensyn, og så bagefter skal have afvide i en sviner på Facebook fra en af de pågældende naboer (ikke engang domea fortæller os at de har "skiftet mening") at de først har fået en løftet pegefinger og bagefter gudhjælpemig så har fået en UNDSKYLDNING, og at klagens udfald er trukket tilbage, det siger alt om vores situation.
så pt er vi ikke blot de sure nye naboer som brokker os og ikke kan unde dem noget som helst, nu er vi også dybt til grin, og tro mig de GRINER, de griner hver gang vi går ud i vores egen have , sviner os til (alt det jeg bla. Nævnte i mit første indlæg) osv osv ...