Hjælp til kondenstørretumbler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.474 visninger
18 svar
2 synes godt om
17. september 2015

Looni

Er der nogen af jer der har en kondenstørretumbler, det kan svare på om jeres heller ikke tørrer tøjet helt optimalt? 

Er kun vant til tørretumblere med "udsugning" ud i det fri, hvor man ikke selv skal tømme for vand, så ved ikke om det simpelthen bare er sådan standarden er på en kondenstørretumbler, men;

Har netop fået en, og selvom jeg vælger "ekstra skabstørt" - det det skulle tørre mest, så er meget at tøjet stadig fugtigt når det er færdigt. 

Programmet er sat til at vare 3,33timer, men er ofte færdigt før, fordi den jo "føler" hvornår tøjet er tørt. Så det hjælper ikke at give ekstra tid, da maskinen jo så med det samme føler st fugtigheden er som den bør og dermed slutter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2015

Abracadabra

Vi har også kondenstørretumbler, men hos os er tøjet knastørt, når det kommer ud. 

Tidligere havde vi en kombinationsmaskine, men den kunne kun tage halv mængde tørretøj i forhold til vasketøj. Man kunne sætte den til at vaske og tørre direkte bagefter, men så var tøjet fugtigt, når det kom ud. 

Anmeld Citér

17. september 2015

Mortiltrepiger

Vores kondens tørre det hundrede procent

Anmeld Citér

17. september 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har haft samme problem medm min. Her hjalp det at vaske alle udtagelig filter, og vaske dem i varmt sæbevand, og desuden sortere tøjet efter tørretid.

Anmeld Citér

17. september 2015

vitapigen

Looni skriver:

Er der nogen af jer der har en kondenstørretumbler, det kan svare på om jeres heller ikke tørrer tøjet helt optimalt? 

Er kun vant til tørretumblere med "udsugning" ud i det fri, hvor man ikke selv skal tømme for vand, så ved ikke om det simpelthen bare er sådan standarden er på en kondenstørretumbler, men;

Har netop fået en, og selvom jeg vælger "ekstra skabstørt" - det det skulle tørre mest, så er meget at tøjet stadig fugtigt når det er færdigt. 

Programmet er sat til at vare 3,33timer, men er ofte færdigt før, fordi den jo "føler" hvornår tøjet er tørt. Så det hjælper ikke at give ekstra tid, da maskinen jo så med det samme føler st fugtigheden er som den bør og dermed slutter.

Jeg har heller ikke problemet med mindre det er en lille sjat tøj der køre i maskinen. Så er det også fugtigt når det tages ud. Ellers ikke 

Anmeld Citér

17. september 2015

Looni

Meyer skriver:

Jeg har haft samme problem medm min. Her hjalp det at vaske alle udtagelig filter, og vaske dem i varmt sæbevand, og desuden sortere tøjet efter tørretid.

Hmm.. Jeg vasker alle filtre efter hver Tørring, og maskinen er helt ny, så der burde jo ikke sidde noget andre mærkelige steder endnu.. 

Hvad mener du med at sortere tøjet efter tørretid? 

Anmeld Citér

17. september 2015

Looni

vitapigen skriver:

Jeg har heller ikke problemet med mindre det er en lille sjat tøj der køre i maskinen. Så er det også fugtigt når det tages ud. Ellers ikke 

Hvordan kan det være? - den burde vel bare føle fugtigheden i tøjet uanset om der er meget eller lidt i? 

Men vores er fugtigt uanset om der er meget eller lidt i maskinen, der må være noget galt med den.. 

Anmeld Citér

18. september 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer
Looni skriver:

Hmm.. Jeg vasker alle filtre efter hver Tørring, og maskinen er helt ny, så der burde jo ikke sidde noget andre mærkelige steder endnu.. 

Hvad mener du med at sortere tøjet efter tørretid? 

Det er ikke alt tøj der skal have lige lang tid. Fx skal et viskestykke og et håndklæde ikke have lige lang tid.

Anmeld Citér

18. september 2015

Looni

Meyer skriver:

Det er ikke alt tøj der skal have lige lang tid. Fx skal et viskestykke og et håndklæde ikke have lige lang tid.

Med fare for at lyde utaknemmelig for dit svar, så er jeg godt klar over disse ting.  

Det er ikke første gang jeg bruger en tørretumbler. Men første gang jeg bruger en kondenstørretumbler.

Har aldrig tidligere haft problemer med at tøjet (det samme som jeg tørrer nu) ikke blev ordenligt tørt, men det har jeg pludselig nu med vores helt nye maskine. Så mit spørgsmål går egentlig på om det kan være fordi det er en kondenstørretumbler, om der generelt er tendens hos folk til, at sådan en ikke tørrer lige så godt som dem med udsugning. Eller om det kan være fordi der er en fejl på vores maskine. 

Anmeld Citér

18. september 2015

Looni

Meyer skriver:

Jeg misforstod dit sortere efter tørretid som at du sorterede tøjet EFTER det havde været i tørretumbleren, og ikke at det var sortering alt efter hvor lang tid tørretid det forskellige skulle have 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.