Søvn om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2015

TNBC

Christine skriver:

Jeg synes 3 timers middagssøvn er sindssygt længe for en 2-årig! Vil mene det nok snarere er grunden til dårlig nattesøvn, ikke spisevaner.

Her har de et par sko og et par støvler som passer til årstiden. Og så sandaler til Sommer. Vi prioriterer kvalitet frem for kvantitet (og vi er fattige ).

Synes også det er længe, det er heller ikke tre timer hver gang. det korteste er 90min, og jeg tror han blev vækket af larm.

Men det er ikke mig der bestemmer hvad barnet skal.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2015

Christine

Yurie skriver:

Synes også det er længe, det er heller ikke tre timer hver gang. det korteste er 90min, og jeg tror han blev vækket af larm.

Men det er ikke mig der bestemmer hvad barnet skal.

Nej det er selvfølgelig svært hvis forældrene mener han skal sove så meget. Men ellers synes jeg da det ville fint at rykke middagslur til en time tidligere. Passer du også om natten?

Anmeld Citér

16. september 2015

TNBC

Christine skriver:

Nej det er selvfølgelig svært hvis forældrene mener han skal sove så meget. Men ellers synes jeg da det ville fint at rykke middagslur til en time tidligere. Passer du også om natten?

Nej, det gør jeg ikke.

Jeg tror ikke de mener han skal, men bare at han gør. Men de mener at han skal ligges kl.13, hvilket jeg også synes er sent, hvis han kan sove op til tre timer, så er han først oppe kl.16, og han har bare masser af energi

Anmeld Citér

16. september 2015

Mettefpigen

Her er han 4 år og har 9 par sko ☺ og ved ikk lige med det andet spørgsmål.... for aner ikk om han vågner fordi han ikk har spist frokost...

Anmeld Citér

16. september 2015

Muffinmus

Søvn handler om at kroppen styres af blandt andet af lys( herunder nødvendigt mørke) og melatonin.  Ofte under søvnen nedsættes eller stoppes produktionen af melatonin som er medvirkende at man bliver søvning. Umiddelbart skal der en vis mængde til før denne træthed aktiveres.

For os voksne gælder den normale døgnrytme med at vi står op om morgenen og går i seng når vi er trætte, når niveauet af melatonin fortæller kroppen den gerne vil sove. Tager vi en lille lur ved middagstid er det ikke sikkert det forstyrrer meget i rytmen da der stadig er en del timer til nattesøvnen kommer. Tager man derimod en to timers lur fra f.eks. 15-17, kan det trods mørke i værelset være svært at falde i søvn da kroppen ikke har haft tid nok til at få niveauet op igen.

Det samme gør sig gældende for børn, hvis de sover for sent på dagen.  

Og jo, sult kan spille en stor rolle da en sulten krop ikke ønsker at sove før dette basis behov er opfyldt. Det er en del af kroppens overlevelse at reagere sådan. Bedre forklaring findes, men denne her er mere begribelig Det burde ikke nødvendigvis tælle fra middagstid, men defineres nok snarere ud fra en generel manglende mæthedsfornemmelse om aftenen/tidlig nat.

Anmeld Citér

16. september 2015

Valle81

Christine skriver:

Jeg synes 3 timers middagssøvn er sindssygt længe for en 2-årig! Vil mene det nok snarere er grunden til dårlig nattesøvn, ikke spisevaner.

Her har de et par sko og et par støvler som passer til årstiden. Og så sandaler til Sommer. Vi prioriterer kvalitet frem for kvantitet (og vi er fattige ).

Alle mine har sovet omkring tre timer til middag til de blev omkring tre år og alle sovet hele natten.

Har også været dagplejer, og lure på to til tre timer til og med tre år er mere normalen end undtagelsen��

Anmeld Citér

16. september 2015

FruStolpe

Yurie skriver:

Nu spørg jeg her, for jeg har ikke hørt det før..

Er der nogen af jer der nogensinde/hørt om børn(2år) der ikke sover om natten, fordi de ikke fik frokost kl.12? (morgenmad, og maden i løbet af dagen, helt ind til aftensmad omkring 20?, hvor der ikke bliver spist meget) Ved ikke om det giver mening. Håber det dog

Og en anden ting, hvor mange sko har jeres børn? sådan 2-5års alderen?

Vores store pige på snart 5 har mange sko. 

2 par kondisko. Gummistøvler, termo gummistøvler. Sandaler.  Pæne støvler.  Ridestøvler.  Gummi træsko. Ballerinaer. 2 par flipper.  Sutsko. Vinterstøvler. 

Der var mange når nu man lister dem op....

Anmeld Citér

16. september 2015

jenny4

Jeg synes også aftensmad kl 20 virker meget sent. Her spiser vi 17.30-18 tiden for der er vores søn skrupsulten. Og inden han stoppede med middagslur var puttetid kl 19.30. Nu er det 19 fordi han simpelthen er for træt. Bliver det senere har han faktisk svært ved at sove.

Anmeld Citér

16. september 2015

TNBC

jenny4 skriver:

Jeg synes også aftensmad kl 20 virker meget sent. Her spiser vi 17.30-18 tiden for der er vores søn skrupsulten. Og inden han stoppede med middagslur var puttetid kl 19.30. Nu er det 19 fordi han simpelthen er for træt. Bliver det senere har han faktisk svært ved at sove.

Hun kommer først hjem 18:45

Anmeld Citér

17. september 2015

female

Mit barn på tre år har to par gummistøvler, et par vinterstøvler, et par converse, et par kondisko, et par idrætssko og et par sandaler. Så tæller man det hele sammen 7 stk. Sandalerne vil dog næppe blive brugt i samme periode som vinterstøvlerne �� 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.