Søvn om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

882 visninger
21 svar
4 synes godt om
16. september 2015

TNBC

Nu spørg jeg her, for jeg har ikke hørt det før..

Er der nogen af jer der nogensinde/hørt om børn(2år) der ikke sover om natten, fordi de ikke fik frokost kl.12? (morgenmad, og maden i løbet af dagen, helt ind til aftensmad omkring 20?, hvor der ikke bliver spist meget) Ved ikke om det giver mening. Håber det dog

Og en anden ting, hvor mange sko har jeres børn? sådan 2-5års alderen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min yngste på 1 år har et par sko og et par gummistøvler. Når det bliver vinter får han vinterstøvler og til sommer sandaler. 

Den store på knap 4 år har to par af alt fodtøj da han går i udflytterbørnehave. 

Vedr. nattesøvn - tænker du at barnet er vågent hele natten fordi det er sulten? Og spiser barnet kun aftensmad kl 20 og inter andet resten af dagen? 

Anmeld Citér

16. september 2015

TNBC

mor:) skriver:

Min yngste på 1 år har et par sko og et par gummistøvler. Når det bliver vinter får han vinterstøvler og til sommer sandaler. 

Den store på knap 4 år har to par af alt fodtøj da han går i udflytterbørnehave. 

Vedr. nattesøvn - tænker du at barnet er vågent hele natten fordi det er sulten? Og spiser barnet kun aftensmad kl 20 og inter andet resten af dagen? 

Nej han spiser morgenmad, og gerne brød og hvad han ellers har lyst. Og så skal han have frokost kl.12 og så ligges kl.13(kan sove tre timer), for måske at skulle vækkes kl.15:00 for at hente storebror, hvor der bliver spist noget, og han får hvis han spørg om noget, og så det klokken 20(ca), men det var bare kommentaren, at fordi han ikke spiser lige kl.12, så er han vågen hele natten(Altså vågner ofte)

Jeg talte en 5årig og en 2årigs sko og gummistøvler, de havde vist 5-6(2år) og 7-8(5år), og så gummistøvler... Synes det var ret meget.

Anmeld Citér

16. september 2015

Tip!

Min søn (dog på 6 år) har flere par kondisko, converse, gummistøvler.. Ej at forglemme indesko til idræt. 

Nu nærmer vinteren sig, og vi udvider sko beholdningen med gode støvler og termostøvler. 

Så alt i alt, har min søn også en del par sko.. 

Anmeld Citér

16. september 2015

TNBC

BC skriver:

Min søn (dog på 6 år) har flere par kondisko, converse, gummistøvler.. Ej at forglemme indesko til idræt. 

Nu nærmer vinteren sig, og vi udvider sko beholdningen med gode støvler og termostøvler. 

Så alt i alt, har min søn også en del par sko.. 

Bruger han dem så også?

Anmeld Citér

16. september 2015

Tip!

Yurie skriver:

Bruger han dem så også?

Ja, de er alle ofte i brug.. Nogle mere end andre selfølgelig, men ingen ligger bare og samler støv. 

Der står et par ekstra sko på skolen, da der kan være en vandpyt der har lokket, uden at der var gummistøvler i nærheden.. Så er det rart med lidt at skifte med. 

Anmeld Citér

16. september 2015

TNBC

BC skriver:

Ja, de er alle ofte i brug.. Nogle mere end andre selfølgelig, men ingen ligger bare og samler støv. 

Der står et par ekstra sko på skolen, da der kan være en vandpyt der har lokket, uden at der var gummistøvler i nærheden.. Så er det rart med lidt at skifte med. 

Ja, det er en god ide. jeg var nød til at tage gummestøvler med til afhentning i dag, da det lige begyndte at regne voldsomt da jeg skulle hente.

Her tror jeg kun 2 af skoene bliver brugt... og han har omkring 7-8par, mener jeg at jeg talte mig til.

Synes bare det var mange.

Anmeld Citér

16. september 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Nej han spiser morgenmad, og gerne brød og hvad han ellers har lyst. Og så skal han have frokost kl.12 og så ligges kl.13(kan sove tre timer), for måske at skulle vækkes kl.15:00 for at hente storebror, hvor der bliver spist noget, og han får hvis han spørg om noget, og så det klokken 20(ca), men det var bare kommentaren, at fordi han ikke spiser lige kl.12, så er han vågen hele natten(Altså vågner ofte)

Jeg talte en 5årig og en 2årigs sko og gummistøvler, de havde vist 5-6(2år) og 7-8(5år), og så gummistøvler... Synes det var ret meget.

Nej jeg tror ikke man kan time frokost    med formålet; god nattesøvn. 

Jeg tror dog det har en betydning at barnet bliver vækket. 

Men altså vi forældre finder jo på alt muligt som vi tror giver god nattesøvn. Så har man måske gået en længere tur og barnet er samme dag nemt faldet i søvn og sover godt hele natten - så er bliver man måske overbevist om at det har noget med gåturen at gøre, så fortsætter man med det til det pludselig ikke virker mete

Anmeld Citér

16. september 2015

TNBC

mor:) skriver:

Nej jeg tror ikke man kan time frokost    med formålet; god nattesøvn. 

Jeg tror dog det har en betydning at barnet bliver vækket. 

Men altså vi forældre finder jo på alt muligt som vi tror giver god nattesøvn. Så har man måske gået en længere tur og barnet er samme dag nemt faldet i søvn og sover godt hele natten - så er bliver man måske overbevist om at det har noget med gåturen at gøre, så fortsætter man med det til det pludselig ikke virker mete

Det tror jeg heller ikke, jeg stod sådan lidt; virkelig? Hvis drengen ikke er sulten, vil jeg heller ikke tvinge ham. Men han spiser som regel ikke meget om aftenen, det vil jeg da sige gør mere, end frokosten.

Hun siger at han kun må ligges kl.13(jeg ligger ham dog tidligere, hvis vi skal hente den store kl.15:30, for jeg har ikke lyst til at vække ham)

Anmeld Citér

16. september 2015

Christine

Yurie skriver:

Jeg synes 3 timers middagssøvn er sindssygt længe for en 2-årig! Vil mene det nok snarere er grunden til dårlig nattesøvn, ikke spisevaner.

Her har de et par sko og et par støvler som passer til årstiden. Og så sandaler til Sommer. Vi prioriterer kvalitet frem for kvantitet (og vi er fattige ).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.