Skilsmisse eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.780 visninger
19 svar
8 synes godt om
13. september 2015

Anonym trådstarter

En skilsmisse skal overvejes grundig når der er børn indblandet. 

Til jer som er gået fra hinanden, hvilke tanker og overvejelser havde I inden og efter? Og hvilke ting er vigtigt at have med i overvejelserne?

Jeg har gået med tankerne i et stykke tid med, men min mand har allerede et barn fra et tidligere forhold. 

Mer virkelig i vildrede - har både for og i mod skilsmisse 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Til jer som er gået fra hinanden, hvilke tanker og overvejelser havde I inden og efter? Og hvilke ting er vigtigt at have med i overvejelserne?

Jeg har gået med tankerne i et stykke tid med, men min mand har allerede et barn fra et tidligere forhold. 

Jeg er ikke selv skilt.

Men jeg tænker hvad taler for og imod i din situation? 

Anmeld Citér

13. september 2015

loop

Jeg tror ikke du kan bruge andres overvejelser til så meget. Det andre ikke finder holdbart i en situation, synes du måske er en bagatel og omvendt.

Jeg ville i hvert fald bedre kunne hjælpe dig hvis du fortæller hvilke overvejelser du har haft. Det giver også os der læser det, et indblik i, om vi som udenforstående tror det er noget i kan arbejde med, eller vi tror løbet er kørt.

Jeg synes også det er vigtigt, hvor længe problemerne har stået på, i forhold til op det vil være muligt for jer at blive sammen. Nogle ting kan blive så indgroede, at selv med hjælp kan det blive, hvis ikke umuligt, så overordenligt langvarigt at ændre. Det skal begge parter så have viljen til. Hvor længe i har været sammen, og om i har fælles børn sammen, er også vigtigt.

Anmeld Citér

13. september 2015

Carina:-)

Jeg synes man skal kæmpe og kæmpe med næb og kløer hvis vi snakker om et "alm" brud og ikke et brud pga vold eller misbrug.

Men har man kæmpet og man ikke kan mere og der er bare ikke mere at bygge det på ja så har man også lov til at sige at nu er det nok.

For ja børn bliver ramt af skilsmisse ,men de bliver også ramt af at vokse op i en familie med ufred og sorg.

Og ingen børn bliver lykkelige af at vokse op velvidende at enten den ene eller anden part  af de voksne er ulykkelig .

Anmeld Citér

13. september 2015

Snoopy77

Jeg gik fra min datters far da hun var 8 måneder. Jeg gjorde det fordi jeg var ulykkelig sammen med ham og vi havde konflikter hele tiden som vi ikke fik løst. Til sidst følte jeg at det gik for meget ud over vores datter fordi mine tanker ofte var på de konflikter vi havde, og det kunne jeg ikke byde hende. 

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar

Umiddelbart vil jeg tro, at jeg vil blive mere glad, hvis vi ikke var sammen mere. Jeg føler ikke at jeg får den store opbakning til mange ting, som jeg brænder for. Jeg vil få mere samvær med min familie, hvilket vil betyde meget for mig. 

I det daglige står jeg pt for alt - madlavning, husholdning, vores barn på 2 år - alt. 

Vi har været sammen 8 år, så han betyder også meget for mig.

Vil være ked af at skille vores barn fra ham, ikke at de ikke skal ses, men har oplevet hvordan stridigheder kan være mellem forældre som ikke er sammen mere omkring deres fælles barn. 

Anmeld Citér

13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Tak for jeres svar

Umiddelbart vil jeg tro, at jeg vil blive mere glad, hvis vi ikke var sammen mere. Jeg føler ikke at jeg får den store opbakning til mange ting, som jeg brænder for. Jeg vil få mere samvær med min familie, hvilket vil betyde meget for mig. 

I det daglige står jeg pt for alt - madlavning, husholdning, vores barn på 2 år - alt. 

Vi har været sammen 8 år, så han betyder også meget for mig.

Vil være ked af at skille vores barn fra ham, ikke at de ikke skal ses, men har oplevet hvordan stridigheder kan være mellem forældre som ikke er sammen mere omkring deres fælles barn. 

Hvilken opbakning til hvilke ting mangler du?

Du skriver du står for alt derhjemme, men er der forskel i hvor meget tid i hver især har i hjemmet?

Samvær med familien, hvorfor vil du få mere af det?

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvilken opbakning til hvilke ting mangler du?

Du skriver du står for alt derhjemme, men er der forskel i hvor meget tid i hver især har i hjemmet?

Samvær med familien, hvorfor vil du få mere af det?

Jeg starter på ny uddannelsen, som ikke falder i god jord, og det er drømme uddannelse for mig. 

Nej det synes jeg ikke - nogle få dage kan han komme sent hjem pga arbejde, men kan finde på at kommentere at der trænger til at blive gjort rent, men rør ikke selv en finger. Vi mangler det, nå men køb det selv. Osv

Fordi min familie og han har ikke det bedst forhold, og jeg elsker at være sammen med min familie og jeg slapper mere af og er mig selv, når han ikke er de 

Anmeld Citér

13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg starter på ny uddannelsen, som ikke falder i god jord, og det er drømme uddannelse for mig. 

Nej det synes jeg ikke - nogle få dage kan han komme sent hjem pga arbejde, men kan finde på at kommentere at der trænger til at blive gjort rent, men rør ikke selv en finger. Vi mangler det, nå men køb det selv. Osv

Fordi min familie og han har ikke det bedst forhold, og jeg elsker at være sammen med min familie og jeg slapper mere af og er mig selv, når han ikke er de 

Hvad siger han da om dit valg af uddannelse, og ved du hvorfor han siger som han gør?

Har han altid været vrangvillig vedr arbejde i hjemmet, rengøring, indkøb ect.?

Hvordan kan det være din familie og ham ikke har det så godt sammen, og har det altid været sådan?

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvad siger han da om dit valg af uddannelse, og ved du hvorfor han siger som han gør?

Har han altid været vrangvillig vedr arbejde i hjemmet, rengøring, indkøb ect.?

Hvordan kan det være din familie og ham ikke har det så godt sammen, og har det altid været sådan?

Han synes ikke tidspunktet passer ind, og at der koster for meget. Har du overskud til det. Tager det ved siden af mit normale 37 timer arbejde - uddannelsestimerne er om søndagen. 

Ja, dog ik når vi har snakket om det, men han falder hurtig tilbage i at lave ingenting. Han tror tit at tingene kommer af sig selv. Det vil også være dejligt ☺️  

Vi kommer fra to forskellige familier, som er langt fra hinanden, derfor er der ofte gnider imellem ham og min familie. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.