Kan man få en ny familie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.450 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. september 2015

Anonym trådstarter

Det her lyder nok underligt, men jeg mangler virkelig noget familie. Ikke sådan i den genetiske forstand, men mere det at føle mig en del af noget. Min egen familie, forældre, søskende osv, har valgt mig fra. De kan ikke lide mig. Det er hårdt, men det er ok. Jeg er, sjovt nok, heller ikke synderligt begejstret for dem.

Jeg har altid flyttet meget rundt og har derfor ikke mange tætte venner og de jeg har, kan jeg godt mærke på, at de har meget mindre brug for mig end jeg har for dem. Det er så hårdt altid at føle sig som den ingen kan lide, eller som hende der er nem at vælge fra. 

Jeg er alene med barn på knap 2 år. Jeg har brug for at være en del af noget. Ikke en forening, og ikke café-veninder, men nogen man kan regne med, i tykt og tynd. Nogen som strækker sig langt for mig - og som vi kan gøre det samme for. 

Men kan man det? Kunne være fedt hvis der fandtes noget ala scientologi eller Faderhuset minus alt det psykopatiske og kun fokuserede på fællesskab og at ingen skal være alene.

Håber der er nogen der kan følge hvad jeg mener og måske har et godt råd. For jeg har det virkelig ikke særlig godt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2015

Abracadabra

Jeg har nok ikke nogen rigtigt gode forslag, men hvor bor du? Det kan måske hjælpe? 

I København er der et kollegie for enlige mødre, hvor man kan få hjælp til lidt af hvert, måske kunne sådan noget være en mulighed? 

Måske vil det være nemmere at arbejde på familieforholdet end at opbygge et nyt intenst venskab? 

Anmeld Citér

12. september 2015

TNBC

Anonym skriver:

Det her lyder nok underligt, men jeg mangler virkelig noget familie. Ikke sådan i den genetiske forstand, men mere det at føle mig en del af noget. Min egen familie, forældre, søskende osv, har valgt mig fra. De kan ikke lide mig. Det er hårdt, men det er ok. Jeg er, sjovt nok, heller ikke synderligt begejstret for dem.

Jeg har altid flyttet meget rundt og har derfor ikke mange tætte venner og de jeg har, kan jeg godt mærke på, at de har meget mindre brug for mig end jeg har for dem. Det er så hårdt altid at føle sig som den ingen kan lide, eller som hende der er nem at vælge fra. 

Jeg er alene med barn på knap 2 år. Jeg har brug for at være en del af noget. Ikke en forening, og ikke café-veninder, men nogen man kan regne med, i tykt og tynd. Nogen som strækker sig langt for mig - og som vi kan gøre det samme for. 

Men kan man det? Kunne være fedt hvis der fandtes noget ala scientologi eller Faderhuset minus alt det psykopatiske og kun fokuserede på fællesskab og at ingen skal være alene.

Håber der er nogen der kan følge hvad jeg mener og måske har et godt råd. For jeg har det virkelig ikke særlig godt.

Jeg er selv bonustante for to børn, som ikke har meget familie, så deres mor ledte efter bedsteforældre, men fandt mig.

Så du kan sagtens få en ny familie.

Anmeld Citér

12. september 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg har nok ikke nogen rigtigt gode forslag, men hvor bor du? Det kan måske hjælpe? 

I København er der et kollegie for enlige mødre, hvor man kan få hjælp til lidt af hvert, måske kunne sådan noget være en mulighed? 

Måske vil det være nemmere at arbejde på familieforholdet end at opbygge et nyt intenst venskab? 

Jeg bor i København, men bor i en lejlighed til 4000 midt i Kbh, den vil jeg nødig af med  Ellers et rigtig godt råd

Det er desværre ikke muligt at genskabe kontakt med familien, det er dem der har valgt mig fra, ikke omvendt.

Anmeld Citér

12. september 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg er selv bonustante for to børn, som ikke har meget familie, så deres mor ledte efter bedsteforældre, men fandt mig.

Så du kan sagtens få en ny familie.

Hvordan fik i kontakt til hinanden, hvis man må spørge?  og tak for svar - til jer begge to 

Anmeld Citér

12. september 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hvordan fik i kontakt til hinanden, hvis man må spørge?  og tak for svar - til jer begge to 

Hun søgte ind på min-mave.dk

Der er noget der hedder bedste søges, der faldt jeg over hendes annonce ting, og så skrev jeg til hende og hun skrev tilbage.

Der er også seniorlife.dk(mest bedsteforældre)

Der var også en anden en, men jeg har glemt hvad siden her.

Det er bare om at skrive på sider, man er på, at man virkelig gerne ville have noget familie/netværk, der var der for en, og se hvad der sker. Så der var også en der søgte igennem udeoghjemme, til hende og hendes datter.. Ved ikke lige hvordan.

Anmeld Citér

12. september 2015

Babilooo

Hvad er grunden til bruddet med din familie.det er jo ret drastisk at de helt vælger dig fra?

stort knus 

Anmeld Citér

12. september 2015

Kay

Du kan evt skrive til mig hvis du har lyst så kan vi finde ud af om vi har kemi? 

ellers kan jeg forslå mødre hjælpen som måske kan give nogle råd 

Anmeld Citér

13. september 2015

Snoopy77

Anonym skriver:

Du må også gerne skrive til mig. Er alene med M på 2 år og bor i Kbh 

Anmeld Citér

13. september 2015

L-Mortil3

Den helt rigtige familie/tætte kreds venter helt sikkert på dig! Familie er som du siger, så meget mere end blodets bånd. Det er tæt relation, fællesskab, empati og rummelighed ! Selvom du ikke ønsker noget fællesskab alla fodbold/gymnastik mm, så er det en rigtig god måde at møde folk, få nye relationer, det at man dukker op på sidelinien og får snakket lidt betyder meget...

Man kan jo også søge venner/ekstra familie mm både på nettet og avisen, på samme måde som man søger reserve bedste, barnepige mm.

giv ikke op, jeg er overbevist om der nok skal være nogen der vil sætte stor pris på dig! - lige som du er!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.