Tester, tester og tester! Er bange-what to do??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

998 visninger
15 svar
8 synes godt om
12. september 2015

energystar

Jeg er ikke i tvivl om at jeg er gravid, men er så bange for at miste at jeg snart bliver skør :-( mistede i marts i 10. uge :-( jeg tester og tester og tænker at jeg vil kunne se på testen hvis hcg falder - men er det korrekt? Vil stregen ikke blive mere utydelig igen hvis hormonet er faldende? 

Jeg skulle være opstartet i fertilitetsbehandling og er derfor af klinikken blevet tilbudt en tidlig scanning d.1/10 - men puha hvor jeg synes der er lang tid til. 

Hvordan får jeg ro i mit hoved? Det her er jo uudholdeligt! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2015

70121416

Aller først kæmpe tillykke 

jeg har selv været i dit sted - du skal forsøge at flytte dit fokus. Gør noget som er godt for dig 

nu er begge dine streger så flotte tydelige og positive, var det så ikk oplagt at stoppe her. 

Det er ude af dine hænder, du giver din krop og baby de bedste betingelser ved at slappe af og nyde den lille baby inden i dig

giv dig selv ro og lov til at slappe af. 

Al held og lykke til jeres lille familie 

Anmeld Citér

12. september 2015

modesty

Jeg er ikke i tvivl om at jeg er gravid, men er så bange for at miste at jeg snart bliver skør :-( mistede i marts i 10. uge :-( jeg tester og tester og tænker at jeg vil kunne se på testen hvis hcg falder - men er det korrekt? Vil stregen ikke blive mere utydelig igen hvis hormonet er faldende? 

Jeg skulle være opstartet i fertilitetsbehandling og er derfor af klinikken blevet tilbudt en tidlig scanning d.1/10 - men puha hvor jeg synes der er lang tid til. 

Smid alle tests ud NU! Det er den eneste vej ud af det tankespind du holder dig selv i nu.

Og NEJ, man kan ikke være sikker på at en svagere streg er lig med svagere HCG. 

Anmeld Citér

12. september 2015

energystar

70121416 skriver:

Aller først kæmpe tillykke 

jeg har selv været i dit sted - du skal forsøge at flytte dit fokus. Gør noget som er godt for dig 

nu er begge dine streger så flotte tydelige og positive, var det så ikk oplagt at stoppe her. 

Det er ude af dine hænder, du giver din krop og baby de bedste betingelser ved at slappe af og nyde den lille baby inden i dig

giv dig selv ro og lov til at slappe af. 

Al held og lykke til jeres lille familie 

Tak! :-) Du har jo fuldstændig ret! Engang imellem - korte øjeblikke - er jeg rolig og mega glad, men så kommer frygten tilbage.. Er ikke nemt. Hvad gjorde du når frygten/de trælse tanker kom? Hvordan holdt du fast i de gode og glade tanker? Har overvejet altid at have en positiv test i lommen som jeg kan kigge på når jeg bliver bange for at miste :-D 

Anmeld Citér

12. september 2015

energystar

modesty skriver:

Smid alle tests ud NU! Det er den eneste vej ud af det tankespind du holder dig selv i nu.

Og NEJ, man kan ikke være sikker på at en svagere streg er lig med svagere HCG. 

Altså alle de tests jeg allerede har taget, smider jeg ikke ud. Har kæmpet over 3 år for 2 streger (fik også 2 streger i januar, men mistede i marts), så de er ret vigtige for mig. 

Kan du uddybe det med hcg for mig - Google er åbenbart ikke min ven. Når man starter med at teste er stregen ofte svag og bliver så tydligere - hver anden dag, da hcg fordobles?? Hvorfor vil den så ikke blive svagere igen hvis hcg er faldende?  

Anmeld Citér

12. september 2015

Babilooo

Prøv at høre . Stregen kommer og er tydelig ved hcg på 80-100- meget tydelig ligesom dine er nu. 

Når du er længere henne så er hcg jo over 1000 dvs du vil ikke se forskel på stregen fra 2000 til 500 fx. Du vil kunne se en forskel når den når omkring 50 vil jeg tro... Og lang før det vil du bløde. Du kan også have en ma hvor kroppen forsætter med at producere hcg selvom fostret er dødt. 

Pointe: du kan ikke bruge stregen til noget lige nu end at vise at du har været og sikkert stadigvæk er gravid. At teste mere er ligegyldigt.

Prøv at slappe af - i værste tilfælde kan dybstrøelse din krop og påvirke fostret og i bedste tilfælde gør din stress ikken nogen forskel.

tillykke. 

Anmeld Citér

12. september 2015

Os&lilledig

energystar skriver:

Min lille filur døde i min mave i uge 10, og mine teste var bragende positive og mit hcg var tårn højt. Så du vil ikke kunne teste for en abort. NYD!! At din krop er blevet gravid igen og stort tillykke..! 

Jeg er i uge 28 og stadig bange for at miste igen.. Det går desværre ikke bare sådan væk  

Anmeld Citér

12. september 2015

Appelsin

Nej... Hæng dig ikke i testene. Testede bragende positivt 4+3 og det nok fordi der var to. Men de gik til i uge7 og det blev opdaget ved en scanning jeg havdd købt mig til i uge 9. Der er ingen garanti, det vil der aldrig være, sådan er livet! Kender nogen der har mistet ved fødslen... Alt var fint i hele 9mdr men babyen var død da den kom ud! Prøv at vende det rundt! Glad dig over graviditeten, sig til dig selv, at der ingen garanti er og derfor kan du ligeså godt få det bedste ud af det nu! Du kan risikere at blive kørt over imorgen og det tænker du jo heller ikke på hele tiden, så derfor må du også fjerne tankerne fra hvad det kan ske! For alt er muligt! Men det gælder også den anden vej rundt, alt positivt er nemlig også muligt!! Og hvorfor sku du ikke have heldet med dig nu? Ønsker dig alt godt!! Og det skal nok gå!! Mange tanker fra en der kæmper med samme angst og lige nu bare håber på en ny graviditet!! 

Anmeld Citér

12. september 2015

70121416

energystar skriver:

Tak! :-) Du har jo fuldstændig ret! Engang imellem - korte øjeblikke - er jeg rolig og mega glad, men så kommer frygten tilbage.. Er ikke nemt. Hvad gjorde du når frygten/de trælse tanker kom? Hvordan holdt du fast i de gode og glade tanker? Har overvejet altid at have en positiv test i lommen som jeg kan kigge på når jeg bliver bange for at miste :-D 

Jeg mærkede bare helt efter og kunne mærke at det hele føltes rigtigt! Prøv at mærke dig selv, drag omsorg for dig selv. Foretag dit næste indkøb i Aldi, der har de ikke g teste. 

Køb dig evt til en tidlig scanning, og få lagt ro på. 

Skriv endelig herinde, hvis angsten/tankerne er ved at tage overhånd

er sikker på at sæt er iorden

Anmeld Citér

12. september 2015

Snevejr84

Stort tillykke�� du skal holde op med at teste. Og måske betale for en scanning selv. Det kan muligvis give lidt ro. Prøv om du ikke kan flytte din fokus. Det er pisse svært, jeg ved det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.