Anonym skriver:
Jeg er nu på barsel med mit andet barn og selvom jeg nyder tiden langt mere end med den første (hvor jeg brugte al tiden på at få baby til at sove), så finder jeg mig selv flere gange hver dag i en situation hvor jeg i stedet for at få gjort noget af alt- det jeg gerne vil (husprojekter, gå i haven, købe tøj til ungerne) så "venter" jeg på at baby vågner fra sine lure. Nogle gange sover h*n godt og længe, men andre gange knap så godt og skal hjælpes videre i søvnen. Og i stedet for at nyde at nu er der en halv time, hvor jeg kan gøre noget jeg gerne vil, så ender jeg på sofaen i venteposition. Og når jeg så endelig får mig taget sammen til at være aktiv så ender det med de huslige gøremål som ikke kan udskydes (tøjvask, opvask os ). Jeg føler jeg holder hjemmet i drift men uden "kulør" i form af de ting som gør mig glad.
Er der nogen der har det som mig? Gode råd? Og ja "tag dig sammen" er et godt råd, men af en eller anden årsag ikke ret let for mig at følge.
Hej 
Vil lige starte med at sige, hvor kan jeg bare genkende meget af det du skriver! Tror det er mere end almindeligt, når man går fra 3 til 4
Personligt er jeg kommet til en accept af, at sådan ser tingene ud lige nu og det er ok. Dog er det klart, at hvis du ikke har det godt med det og gerne vil have der skal ske en ændring, så må der handles.
Et godt råd kunne være at starte i det små, da det er forfærdeligt svært at ændre ens vaner, som du nok ved. Tænk bare på, hvor svært det kan være at lave kostændringer fra den ene dag til den anden fx.
Start med at gøre én af de ting du gerne vil i løbet af en dag. Det kunne være at gå i haven, måske bare i 10 min.. Sæt evt. et æggeur, så virker det mere overkommeligt at få det gjort og lur mig om ikke du ender med at være i haven mere end 10 min. når først du er kommet derud
En anden idé kunne være at lave en fast aftale med en veninde, fx. om en gåtur én gang om ugen (hvis det er dét du trænger til). Jeg har erfaret det er væsentligt nemmere at komme op af sofaen, når der er nogen der venter én. Så det kunne måske også være en hjælp.
Mht. husprojekter som du skriver, så ved jeg selvfølgelig ikke, hvad det er for nogle projekter du har i tankerne, men er det at male vinduesrammer, sætte tapet op på børneværelset eller noget i den dur, så vil jeg næsten sige til dig: GLEM DET. Tiden til den slags skal nok komme igen. Det ER altså kun for en periode du har så lille et barn som nu og overvej lige, om det rent faktisk er så vigtigt, at lave de projekter lige nu eller om der sker noget ved at vente
Husk på, dét der giver uro og stress, er alt det man synes man skal nå, men ikke når. Prøv at vende det hele lidt på hovedet. I stedet for at tænke "Årh jeg nåede kun at vaske én maskine tøj i dag", så tænk "Hey, jeg NÅEDE at vaske en maskine tøj i dag!" 
Det er faktisk ret vildt, hvor stor en betydning vores måde at tænke på, har for vores humør!
Håber det giver mening og mine tanker sætter lidt stof til eftertanke