Det er en svær situation i står i, og jeg har ikke nogen løsning til hvad der kan hjælpe på din mand. Men han er bestemt ikke alene om at have det problem. Jeg er temmelig sikker på der er en hel del der ude, som går med samme udfordring, men de tør bare ikke snakke om det.
Min kone og jeg havde også svært ved at få børn grundet min temmelig dårlige sædkvalitet. Jeg slår mine egne sædceller ihjel, inden de bliver færdig udviklet, så at lave en prøve i et glas var helt udelukket for os. Jeg måtte ha' taget væv ud af mine testikler 4 gange, hvorefter de ledte efter sædceller der ikke var færdig udviklet og stadig i live. De blev så groet i et par dage, som jeg husker det, og så via ICSI lykkedes det at få tre børn efter et par forsøg.
Jeg arbejder i et ret mandsdomineret erhverv, hvor der er een kvinde og 80 mænd. Jeg valgte at være åben om mit problem, og i dag kender alle på min arbejdsplads til mit problem. Det lidt spøjse ved det hele er, at efter jeg havde meldt ud om vores problem, så kom der 4 andre fyre fra mit job frem af busken og fortalte at de gik igennem præcis det sammen som min kone og jeg gjorde.
- Kim -
Anmeld
Citér