Jeg kender godt din situation. Efter et år prøven startede vi i udredning i februar. Det viste sig min kæreste havde svært nedsat sædkvalitet.
Han blev testet men de kunne ikke finde grunden. Han havde det rigtig dårligt, både over alt det jeg skulle igennem pga. ham. Jeg brugte meget tid på at forklare ham at sådan var det så bare og jeg blot var glad for vi nu havde vished og der var en løsning på problemet og det var ICSI. Han var glad for han sæd dog kunne bruges for han ville have svært ved donor.
Han slugte den men vi startede op i første forsøg i marts, 2 forsøg i maj - begge negative. Begge gange sagde de at de Uniddelbart ikke kunne se nogen sædceller først efter de havde slynget det så fik de dem de skulle bruge.
Nu 3. forsøg fik jeg 28 æg ud i onsdags, men så gik dagen ned af bakke, i to sædprøver kunne de kun finde 1 sædcelle. Vi var og er knuste. På 5 min skulle vi beslutte om æggene skulle smides ud eller befrugtes med donor. 1 forsøg havde vi 5 æg, 2 forsøg 10 æg. Så vi var utrolig kede af endelig og stå med så mange æg vi ikke kunne bruge til noget. Vi kunne ikke få nogen svar på hvordan det kunne være der kun var 1 sædcelle.
Vi valgte donor for tanken om at være gået alt igennem til ingen verdens nytte kunne ingen af os klare. Vi kan så lade være med at bruge æggene.
Lige nu står vi og ikke aner om kæresten blot havde en dårlig dag eller hans sædkvalitet er gået ned af bakke.
Min kæreste har rigtig svært ved donor og det har jeg også, men mit ønske om et barn er stort og jeg vil godt kunne overveje det, hvis det viser kærestens sædkvalitet er "nærmest ikke eksisterede". Jeg tror han pt. er ved at gennemtænke hvor meget han vil have et barn og om han vil kunne elske et donor som var det hans biologiske barn.
Det er en mandomsting mht. sædkvalitet, men kæreste havde rigtig svært ved vi skulle i behandling, se mig have ondt osv.
Jeg tror det er vigtigt du giver ham tid, jeg tror erkendelsen af at det står så slemt til vi ændre hans synpunkt.
Jeg bad min kæreste om vi to udredningen efter et år fordi jeg havde på fornemmelsen noget var galt og det ville give mig noget ro. Hvis ingen af os fejlede noget kunne vi fortsætte selv.
Undskyld det blev lidt langt