Hul i hovedet? Skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Min søn havde skoldkopper da jeg fik min datter og vi fik at vide at han ikke måtte besøge os før der var skorper på, for der var jo en masse med sår at tage hensyn til (på Bornholm er barselsgangen og kirurgisk afsnit på samme gang)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2015

SofiaMik

Mom skriver:

Uagtet om man burde vaccinere eller ej, kan jeg slet ikke se hvorfor man som forældre vil lade sit barn smitte med en sygdom med vilje.

Min mand havde skoldkopper som voksen, og ja han var ramt, og var ret feber syg, men han var altså ikke døden nær

Og du er ikke 100% sikret mod at få skoldkopper igen som voksen fordi du har haft det som barn - så det er et uholdbart agument..

Men risikoen for at få det igen er meget lille. Og hvis man ikke har haft det som kvinde, kan det være rigtig farligt at få det i en graviditet.

Jeg holder stadig på, at jeg ville lade mine børn smitte, men jeg ville selvfølgelig ikke smitte andre med vilje. Kan bare undre mig over, at man ikke er mere afslappet omkring denne forholdsvis almindelige sygdom, som nu engang er bedst at få som barn eller at man ikke bare kommer den i vaccinationsprogrammet.

Og jo man kan få det igen som helvedesild senere, hvis immunforsvaret er svækket - typisk ældre og svagelige. 

Og ingenting er jo 100 % - derfor kan man godt nedsætte risikoen og her synes jeg at man har mere at vinde end at tabe. ��

Anmeld Citér

10. september 2015

GUSO

Pikku Myy skriver:

Ifølge Sundhedsstyrelsen er der ingen smittefare længere når skorperne er tørret ind. Det passer ikke helt med din tese ...

Det må du da virkelig meget undskylde, jeg har bare hørt der er nogle steder man ikke må aflevere før skorperne er faldet af.. 

Anmeld Citér

11. september 2015

Sprit25

SofiaMik skriver:

Enig måtte holde min datter hjemme i 3 uger!!  Godt den ene var efterårsferien! Men ja og skulle det smitte er det da kun godt. Bedre at få som barn end voksen

Ja, det er godt at få som barn. Men du skal da bestemt ikke bestemme hvornår mit barn skal være syg? Eller om mit barn har nedsat immunforsvar og derfor ville reagere ekstra voldsomt. 

Eller Over en gravid pædagog som ikke har haft det som barn? 

Anmeld Citér

11. september 2015

SofiaMik

Sprit25 skriver:

Ja, det er godt at få som barn. Men du skal da bestemt ikke bestemme hvornår mit barn skal være syg? Eller om mit barn har nedsat immunforsvar og derfor ville reagere ekstra voldsomt. 

Eller Over en gravid pædagog som ikke har haft det som barn? 

Du skulle måske tage at læse de andre svar, jeg har givet, inden du drager konklusioner.

Anmeld Citér

11. september 2015

Sprit25

SofiaMik skriver:

Du skulle måske tage at læse de andre svar, jeg har givet, inden du drager konklusioner.

Har såmænd læst dine svar. 

Anmeld Citér

11. september 2015

gokkelok

Sprit25 skriver:

Har såmænd læst dine svar. 

Så ville du jo vide, at hun skriver, at hun ikke vil smitte andres børn med skoldkopper, men godt lade sit eget barn blive smittet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.