Mom skriver:
Uagtet om man burde vaccinere eller ej, kan jeg slet ikke se hvorfor man som forældre vil lade sit barn smitte med en sygdom med vilje.
Min mand havde skoldkopper som voksen, og ja han var ramt, og var ret feber syg, men han var altså ikke døden nær 
Og du er ikke 100% sikret mod at få skoldkopper igen som voksen fordi du har haft det som barn - så det er et uholdbart agument..
Men risikoen for at få det igen er meget lille. Og hvis man ikke har haft det som kvinde, kan det være rigtig farligt at få det i en graviditet.
Jeg holder stadig på, at jeg ville lade mine børn smitte, men jeg ville selvfølgelig ikke smitte andre med vilje. Kan bare undre mig over, at man ikke er mere afslappet omkring denne forholdsvis almindelige sygdom, som nu engang er bedst at få som barn eller at man ikke bare kommer den i vaccinationsprogrammet.
Og jo man kan få det igen som helvedesild senere, hvis immunforsvaret er svækket - typisk ældre og svagelige.
Og ingenting er jo 100 % - derfor kan man godt nedsætte risikoen og her synes jeg at man har mere at vinde end at tabe.
Anmeld
Citér