Hul i hovedet? Skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.479 visninger
16 svar
32 synes godt om
10. september 2015

Vivienne

Hej

Er det kun mig der synes at det er hul i hovedet at holde ens barn hjemme indtil den sidste skorpe er faldet af? 

Min søn har ikke haft mange skoldkopper, men skorperne er bare længe om at falde af synes jeg. Ellers fejler han intet. Tror næppe at hans skoldkopper kan smitte nu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2015

SofiaMik

Vivienne skriver:

Hej

Er det kun mig der synes at det er hul i hovedet at holde ens barn hjemme indtil den sidste skorpe er faldet af? 

Min søn har ikke haft mange skoldkopper, men skorperne er bare længe om at falde af synes jeg. Ellers fejler han intet. Tror næppe at hans skoldkopper kan smitte nu 

Enig måtte holde min datter hjemme i 3 uger!!  Godt den ene var efterårsferien! Men ja og skulle det smitte er det da kun godt. Bedre at få som barn end voksen

Anmeld Citér

10. september 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Vivienne skriver:

Hej

de skal kun holdes hjemme til der er skorp på alle. Skorpen skal altså ikke falde af før de må komme afsted.

Anmeld Citér

10. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
SofiaMik skriver:

Enig måtte holde min datter hjemme i 3 uger!!  Godt den ene var efterårsferien! Men ja og skulle det smitte er det da kun godt. Bedre at få som barn end voksen

Jeg syntes det er mere hul i hovedet at gå efter smitte med vilje..

Desuden skal den sidste skorpe ikke falde af inden de må komme afsted igen, der skal blot være skorpe på.

Anmeld Citér

10. september 2015

GUSO

Mom skriver:

Desuden skal den sidste skorpe ikke falde af inden de må komme afsted igen, der skal blot være skorpe på.

Nogen steder skal skorperne være faldet af pga der kan være smitte i skorpen og hvis den falder aF kan et barn evt spise den 

Anmeld Citér

10. september 2015

Julemusen

Mom skriver:

Vi må ikke aflevere i dagplejen før alle skorper er faldet af, så er nok forskelligt fra institution til institution.

Anmeld Citér

10. september 2015

Pikku Myy

GUSO skriver:

Nogen steder skal skorperne være faldet af pga der kan være smitte i skorpen og hvis den falder aF kan et barn evt spise den 

Ifølge Sundhedsstyrelsen er der ingen smittefare længere når skorperne er tørret ind. Det passer ikke helt med din tese ...

Anmeld Citér

10. september 2015

SofiaMik

Mom skriver:

Så burde man jo vaccinere imod det. Det ville da være rigtig skidt at få det som gravid. Kender nogle der fik det som voksne og det er en forfærdelig omgang. Så ja jeg ville smitte mine børn med vilje i det her tilfælde (de følger vaccinationsprogrammet, så jeg er ikke en af dem.)

Anmeld Citér

10. september 2015

TNBC

SofiaMik skriver:

Så burde man jo vaccinere imod det. Det ville da være rigtig skidt at få det som gravid. Kender nogle der fik det som voksne og det er en forfærdelig omgang. Så ja jeg ville smitte mine børn med vilje i det her tilfælde (de følger vaccinationsprogrammet, så jeg er ikke en af dem.)

Ja, men der er da forskel på at du vælger at få dem smitte, end at andre vælger at sætte deres stadigvæk smittefarlige børn af sted med vilje. 

Fair nok at du vil gøre det, men jeg vil da ikke have at mine kommende børn bliver smittet, bare fordi at forældre synes det er surt at skulle holde deres børn hjemme ind til de ikke smitter mere.

Anmeld Citér

10. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
SofiaMik skriver:

Uagtet om man burde vaccinere eller ej, kan jeg slet ikke se hvorfor man som forældre vil lade sit barn smitte med en sygdom med vilje.

Min mand havde skoldkopper som voksen, og ja han var ramt, og var ret feber syg, men han var altså ikke døden nær

Og du er ikke 100% sikret mod at få skoldkopper igen som voksen fordi du har haft det som barn - så det er et uholdbart agument..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.