Bank - link til skat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

928 visninger
16 svar
10 synes godt om
10. september 2015

Anonym trådstarter

Spørgsmål. Min bank har sendt en besked, at jeg skal give samtykke til skat så de kan trække oplysninger. Er det noget alle banker gør ? Har aldrig oplevet det før.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2015

Carina:-)

Jeg har lige gjort det i forbindelse med evt nyt huskøb

Men har ikke hørt om at de gør det ud af den blå luft -Tag og giv din bank et kald så du er sikker på det ikke er en fake mail. 

Anmeld Citér

10. september 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg har lige gjort det i forbindelse med evt nyt huskøb

Men har ikke hørt om at de gør det ud af den blå luft -Tag og giv din bank et kald så du er sikker på det ikke er en fake mail. 

Det er det ikke. Har snakket med banken og han sagde de skulle bruge det til at regne på mit rådighedsbeløb. Men det har jeg nu helt selv styr på. Så kan ikke lige se ideen i det. Skal ikke låne penge eller noget

Anmeld Citér

10. september 2015

Anonym skriver:

Det er det ikke. Har snakket med banken og han sagde de skulle bruge det til at regne på mit rådighedsbeløb. Men det har jeg nu helt selv styr på. Så kan ikke lige se ideen i det. Skal ikke låne penge eller noget

Næ det var da underligt at de lige synes de skal blande sig i det når du selv har styr på det .

Men så bare lad være med at give samtykke. de kan heldigvis ikke tvinge dig. 

Anmeld Citér

10. september 2015

Anonym trådstarter

Næ det var da underligt at de lige synes de skal blande sig i det når du selv har styr på det .

Er du sikker på det ?? For modtager beskeder hele tiden om jeg skal huske at godkende linket, sidst ringede han mig op Har bevidst undladt at godkende, da jeg ikke kan se hvorfor. 

Anmeld Citér

10. september 2015

Anonym trådstarter

Han sagde, at det var hans arbejdes opgave og det skulle han gøre da det var pålagt ham, så tænker jeg. Gør de det med alle kunder ? Og gør alle banker det ?

Anmeld Citér

10. september 2015

Anonym skriver:

Han sagde, at det var hans arbejdes opgave og det skulle han gøre da det var pålagt ham, så tænker jeg. Gør de det med alle kunder ? Og gør alle banker det ?

Jeg har haft samme bank i 25 år og har aldrig oplevet det. 

Og troede helt seriøst  at de ikke bare må rode rundt i din økonomi uden samtykke slet ikke når du siger du har styr på det. 

Men er ikke 100% sikker ...så håber lige der kommer en bankansat forbi din tråd for synes det lyder helt vildt. 

Anmeld Citér

10. september 2015

alenemor42

Jeg var ude for at få et brev fra min bank om at de skulle opdatere mine papirer. ... løn sedler osv. Og de skulle sendes inden en hvis dato.

Ringede til dem og spurgte hvad de skulle bruge dem til da jeg ikke havde bedt om lån eller andet.

Jeg styrer også selv mine konto fint! Svaret var at de gerne ville se hvad jeg tjente. Gjorde dem klart at de på ingen måder skulle have disse oplysninger liggende "bare fordi". 

De har ingen ret til opdaterede oplysninger og der er ingen konsekvenser ved ikke at sende det.

Går den så går den.

Anmeld Citér

10. september 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Jeg var ude for at få et brev fra min bank om at de skulle opdatere mine papirer. ... løn sedler osv. Og de skulle sendes inden en hvis dato.

Ringede til dem og spurgte hvad de skulle bruge dem til da jeg ikke havde bedt om lån eller andet.

Jeg styrer også selv mine konto fint! Svaret var at de gerne ville se hvad jeg tjente. Gjorde dem klart at de på ingen måder skulle have disse oplysninger liggende "bare fordi". 

De har ingen ret til opdaterede oplysninger og der er ingen konsekvenser ved ikke at sende det.

Går den så går den.

Så du gav dem ingen oplysninger ? Kan simpelthen ikke se hvad de skal bruge oplysninger til. Skal som sagt ikke have lavet lån, mine kontoer styre jeg selv uden problemer. Han sagde han skulle udregne mit rådighedsbeløb, sagde det havde jeg skam styr på så det behøvede han ikke. Han fik fortalt det skulle han, det var pålagt ham. Så tænker gør de det ved alle ??

Anmeld Citér

10. september 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Så du gav dem ingen oplysninger ? Kan simpelthen ikke se hvad de skal bruge oplysninger til. Skal som sagt ikke have lavet lån, mine kontoer styre jeg selv uden problemer. Han sagde han skulle udregne mit rådighedsbeløb, sagde det havde jeg skam styr på så det behøvede han ikke. Han fik fortalt det skulle han, det var pålagt ham. Så tænker gør de det ved alle ??

Hvorfor ikke bare give oplysningerne? Fornemmer en vis mistro?

Vi giver vores bank alt, de beder om, hvilket også bevirker, at de kontakter os for at tilbyde bedre renter, vejledning om investeringer og flere andre goder, - for dit vedkommende kunne det være, at bankens retningslinjer var blevet ændret, og at det derfor kunne være en hjælp for dig med en gennemgang på et tidspunkt (vi tilbydes i øvrigt både pensions- og forsikringsgennemgang med jævne mellemrum).

Nogle bankkunder har udgangspunktet, at hvis de blot kun bruger det, de tjener, så er alt godt, mens andre bruger alt og mere til, og banken vil rådgive til opsparing og/eller investering......men det er jo kun rådgivning, som man kan takke nej til, og det behøver ikke være en negativ ting, at banken ønsker opdaterede oplysninger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.