En der er rutineret i sædkvalitet? ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.933 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. september 2015

grinny

Vi har fået papirerne fra Trianglen som vi skal have med på Riget d. 2/10

Vi har førhen fået af vide at hans sædkvalitet var 50% nedsat, men så forstår jeg ikke helt det der står i det fra Trianglen - en der gider hjælpe og kigge? 

Abnormal:< 90 % normale spermatozoer. Moderat nedsat Sædkvalitet; moderat nedsat mandlig fertilitet 10-20%.

Hans prøver er henholdsvis;

7 mill

15 mill

15 mill

4 mill

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2015

Newsence

uha kan godt huske de der prøver den INGEN mening gav... Jeg kan desværre ikke tyde dem.. Vi gik til en privat gynækolog som også har behandling for barnløshed.. Her afleverede han en prøve om morgen og kl. 12 kunne vi få svar... Da vi havde henvisning fra lægen til behandling var det gratis... 

Anmeld Citér

9. september 2015

esioul

grinny skriver:

Vi har fået papirerne fra Trianglen som vi skal have med på Riget d. 2/10

Vi har førhen fået af vide at hans sædkvalitet var 50% nedsat, men så forstår jeg ikke helt det der står i det fra Trianglen - en der gider hjælpe og kigge? 

Abnormal:< 90 % normale spermatozoer. Moderat nedsat Sædkvalitet; moderat nedsat mandlig fertilitet 10-20%.

Hans prøver er henholdsvis;

7 mill

15 mill

15 mill

4 mill

En normal prøve er på min 10 mio oprenset. Er den under 3 mio er det IVF behandling.  

Det er normalt de kan svinge. 

Anmeld Citér

9. september 2015

grinny

esioul skriver:

En normal prøve er på min 10 mio oprenset. Er den under 3 mio er det IVF behandling.  

Det er normalt de kan svinge. 

Men hvad betyder dette så? 

Abnormal:< 90 % normale spermatozoer.

Anmeld Citér

9. september 2015

grinny

newsence skriver:

uha kan godt huske de der prøver den INGEN mening gav... Jeg kan desværre ikke tyde dem.. Vi gik til en privat gynækolog som også har behandling for barnløshed.. Her afleverede han en prøve om morgen og kl. 12 kunne vi få svar... Da vi havde henvisning fra lægen til behandling var det gratis... 

Det er også mega besværligt - selv efter så mange år i behandling forstår jeg stadig ikke det hele 

Anmeld Citér

9. september 2015

esioul

grinny skriver:

hmm som jeg forstår det, så er der under 90% i prøven som er normale og derved bliver sædkvaliteten nedsat. 

Men tør ikke vide mig sikker. 

Anmeld Citér

9. september 2015

esioul

grinny skriver:

Abnormal er hvis noget med nedsat bevægelighed, forkert udseende osv. 

Anmeld Citér

9. september 2015

grinny

esioul skriver:

Abnormal er hvis noget med nedsat bevægelighed, forkert udseende osv. 

Tak for svar søde 

Man bliver aldrig helt klog på det skidt, men de har godt nok snakket om at de svømmede lidt sjovt 

Anmeld Citér

9. september 2015

esioul

grinny skriver:

Tak for svar søde 

Man bliver aldrig helt klog på det skidt, men de har godt nok snakket om at de svømmede lidt sjovt 

Men som sagt er jeg ikke sikker. Men man behøver jo heller ikke skulle bruge flere millioner 

Anmeld Citér

9. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

esioul skriver:

hmm som jeg forstår det, så er der under 90% i prøven som er normale og derved bliver sædkvaliteten nedsat. 

Men tør ikke vide mig sikker. 

Du har ret i din tolkning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.