Gravid - hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mom2beIhope skriver:

Wauw, det er vildt

Hvordan kan man regne ud hvornår jeg blev gravid?
Så vidt jeg har regnet ud havde jeg ÆL i weekenden uge 32

du kan regne ud hvor langt du er ved at se på din sidste mens' 1. dag... den dag kaldes 0+0...

du kan også selv beregne det  her... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2015

Mom2beIhope

Ms.Sunshine skriver:

jeg købte Gold Kili Ginger Drink i en lokal butik... det laves ligesom te...

det har en ret kraftig ingefærsmag, så jeg blandede det bare med en almindelig kop te...

jeg ved ikke om man kan få det i et asiatisk marked i nærheden af dig, men ellers kan det ihvertfald købes online...

http://asiatorvet.dk/product/ginger-tea-gold-kili-10-x-18gr-441/

Håber det hjælper...

Super, mange tak for input og link - jeg må vist ind og kigge
Og så ud og se om det kan fås i nogen butikker i nærheden af mig ellers må jeg bestille

Anmeld Citér

10. september 2015

Mom2beIhope

Ms.Sunshine skriver:

du kan regne ud hvor langt du er ved at se på din sidste mens' 1. dag... den dag kaldes 0+0...

du kan også selv beregne det  her... 

Wauw, hvor er det fantastisk

Mange tak for det link - det er jo helt vildt!
Sidder her med tårer i øjnene nu bare fordi man kan se så meget ud fra den beregner

Anmeld Citér

10. september 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi
Mom2beIhope skriver:

Tak Oddi og Chellie
Kan slet ikke forstå det - det gik hurtigt, men det er jo bare dejligt

Jeg har købt folinsyre så dem må jeg igang med nu da

Jeg synes selv at jeg spiser varieret og sundt så det skal jeg bare blive ved med - det er ikke et problem :-)

Hvad med makeup, parfume, hårfarvning osv? Synes ofte at gravide ikke bruger dette?

Mht. Makeup, parfume, hårfarvning osv.så er det lidt op til dig selv hvad du har det bedst med. 

Man ved, at man ved at undgå parfume og farvestoffer i graviditeten kan forebygge asta og allergier - men hvor fanatisk man er er op til en selv. 

Jeg brugte en del make up før - men bruger pt. kun lidt mascare fra Nilens jord når jeg skal se pæn ud. Det har jeg det bedst med. Jeg bruger slet ikke parfume når jeg er gravid. Shampoo, deo, balsam osv, udskiftede jeg med parfumefri - men altså, det er ikke sådan at jeg er fanatisk - jeg kan godt finde på at bruge en alm balsam hvis den parfumefri er tom.. 

Og så køber vi altid neutral vaskemiddel.. 

Hårfarvning kunne jeg aldrig drømme om under graviditet. 

Men igen, alle de har forhold er lidt op til hvad man selv føler for. Man kan være fanatisk - mere løs eller en mellemting. 

Der er jo ikke noget man " ikke " må som gravid - alt er anbefalinger, og hvilke man vil følge er så egentlig lidt op til en selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.