Gravid - hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
13 svar
8 synes godt om
8. september 2015

Mom2beIhope

Hej alle sammen,

Jeg tog en test i går morges efter at være gået 12 dage over tid.
Jeg havde jo en idé om at der var bonus, men altid rart at få det tjekket

Den var positiv og det er jo bare så dejligt
Men hvad nu?

Jeg har kontaktet min læge og skal derop på mandag, men er der noget, som jeg skal være opmærksom på allerede nu?

Noget man bør eller ikke bør gøre, noget man skal eller ikke skal? Vitaminer osv. Hvornår kunne man se jeres mave?
Jeg har en del kvalme og er ret svimmel

Uhh, har mange spørgsmål nu

Kom glad med alle jeres råd og erfaringer

Tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mom2beIhope skriver:

Hej alle sammen,

Jeg tog en test i går morges efter at være gået 12 dage over tid.
Jeg havde jo en idé om at der var bonus, men altid rart at få det tjekket

Den var positiv og det er jo bare så dejligt
Men hvad nu?

Jeg har kontaktet min læge og skal derop på mandag, men er der noget, som jeg skal være opmærksom på allerede nu?

Noget man bør eller ikke bør gøre, noget man skal eller ikke skal? Vitaminer osv. Hvornår kunne man se jeres mave?
Jeg har en del kvalme og er ret svimmel

Uhh, har mange spørgsmål nu

Kom glad med alle jeres råd og erfaringer

Tak

tillykke med graviditeten...

hvis du har meget kvalme kan du lave dig en kop ingefærdrik... det gjorde jeg i mine graviditeter og det tog det værste kvalme...

da jeg var gravid med min første begyndte man at kunne ane en bule da jeg var 10 uger henne og ved 15 uger var der ikke nogen tvivl længere... med min datter havde jeg en del kilo siddende på maven fra første graviditet, så der nåede jeg næsten halvvejs før man kunne se at jeg var gravid igen...

Anmeld Citér

8. september 2015

Sedigfor

Jeg har været ret heldig med kvalme men halsbrand har ramt mig meget da jeg var gravid. Man kunne ane jeg var gravid i uge 21, i uge 26 var der ingen fejl og var ikke overvægtig plus min datter var 20 % under normalen (: 

mog tillykke med graviditeten!

Anmeld Citér

8. september 2015

Mom2beIhope

Ms.Sunshine skriver:

tillykke med graviditeten...

hvis du har meget kvalme kan du lave dig en kop ingefærdrik... det gjorde jeg i mine graviditeter og det tog det værste kvalme...

da jeg var gravid med min første begyndte man at kunne ane en bule da jeg var 10 uger henne og ved 15 uger var der ikke nogen tvivl længere... med min datter havde jeg en del kilo siddende på maven fra første graviditet, så der nåede jeg næsten halvvejs før man kunne se at jeg var gravid igen...

En kop ingefærdrik? Er det bare vand med ingefær?

Tak for input

Anmeld Citér

8. september 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi

Spis sundt og varieret og lyt til din krop. 

Og så husk og få ekstra folinsyre.. Du kan evt. tage en multivitaminpille til gravide - så er du dækket ind, men folinsyre kan også bare tages ved siden af.. 

Stort tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

8. september 2015

Chellie

Tillykke!  Først og fremmest skal du skynde dig at komme igang med noget folinsyre i en fart. Det fås i diverse gravid-vitamin-tilskud (tjek Matas og apotek), men også alene i pilleform. Man siger, at man skal begynde at tage det allerede et par måneder inden man planlægger at blive gravid, så det er ikke for tidligt  Ellers, som de andre siger, vælg sund og varieret mad, ingefær hvis du har problemer med kvalme, og en god, lang nattesøvn hver nat, til at hjælpe lidt på trætheden  Resten skal nok komme helt af sig selv, efterhånden som du bliver informeret af læge osv. Husk at stille masser af spørgsmål, hvis du er i tvivl 

Anmeld Citér

8. september 2015

Chellie

Btw - mit tøj begyndte at stramme allerede i uge 8  Jeg hoppede i decideret ventetøj omkring 13+1...

Anmeld Citér

9. september 2015

Mom2beIhope

Tak Oddi og Chellie
Kan slet ikke forstå det - det gik hurtigt, men det er jo bare dejligt

Jeg har købt folinsyre så dem må jeg igang med nu da

Jeg synes selv at jeg spiser varieret og sundt så det skal jeg bare blive ved med - det er ikke et problem :-)

Hvad med makeup, parfume, hårfarvning osv? Synes ofte at gravide ikke bruger dette?

Anmeld Citér

9. september 2015

Mom2beIhope

Chellie skriver:

Btw - mit tøj begyndte at stramme allerede i uge 8  Jeg hoppede i decideret ventetøj omkring 13+1...

Wauw, det er vildt

Hvordan kan man regne ud hvornår jeg blev gravid?
Så vidt jeg har regnet ud havde jeg ÆL i weekenden uge 32

Anmeld Citér

9. september 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mom2beIhope skriver:

En kop ingefærdrik? Er det bare vand med ingefær?

Tak for input

jeg købte Gold Kili Ginger Drink i en lokal butik... det laves ligesom te...

det har en ret kraftig ingefærsmag, så jeg blandede det bare med en almindelig kop te...

jeg ved ikke om man kan få det i et asiatisk marked i nærheden af dig, men ellers kan det ihvertfald købes online...

http://asiatorvet.dk/product/ginger-tea-gold-kili-10-x-18gr-441/

Håber det hjælper...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.