Brystkræft rammer ældre mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.575 visninger
13 svar
0 synes godt om
17. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra avisen.dk

Rammes kvinder af brystkræft, mens de er gravide, er risikoen for at dø større.

Brystkræft rammer ældre mødre Der er god grund til ikke at vente for længe med at få børn.

Ny svensk forskning viser nemlig, at risikoen for at få brystkræft under graviditeten stiger, jo ældre man er. Det skriver Dagens Medicin.

Mange flere kvinder har fået brystkræft i de senere år, mens de har været gravide - og det er ret alvorligt. For hvis man får sygdommen, mens man er gravid, er der nemlig større sandsynlighed for at dø af kræften.

Forskerne tror, at det er de biologiske forandringer, der sker i kroppen under graviditeten, som giver særligt gode vilkår for brystkræft. 

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2009

Moderator

puha...
Er glad for jeg kun er 23!

Anmeld

17. september 2009

Mira0911

Caroline86 skriver:

puha...
Er glad for jeg kun er 23!

Ja :O) Vi når jo og blive ældre når vi skal have nr. 2... Hvis man skal have nr. 2...

Anmeld

17. september 2009

Moderator

Dutte84 skriver:

Ja :O) Vi når jo og blive ældre når vi skal have nr. 2... Hvis man skal have nr. 2...

selvfølgelig skal vi have nr. 2! men hvis nu vi først var startet som 32-årige... hmm! Ja, jeg bliver gang på gang bekræftet i at det var fornuftigt - for MIG - ikke at vente længere
Men det kræver selvfølgelig at man er klar som 23-årig... ellers kan det ligesom være ligemeget

Anmeld

17. september 2009

Mira0911

Caroline86 skriver:

selvfølgelig skal vi have nr. 2! men hvis nu vi først var startet som 32-årige... hmm! Ja, jeg bliver gang på gang bekræftet i at det var fornuftigt - for MIG - ikke at vente længere
Men det kræver selvfølgelig at man er klar som 23-årig... ellers kan det ligesom være ligemeget

Ja det er jo det... Men ikke nok med det... Fra man er 25 år - kan man have sværre ved at få børn...  

Anmeld

17. september 2009

Moderator

Dutte84 skriver:

Ja det er jo det... Men ikke nok med det... Fra man er 25 år - kan man have sværre ved at få børn...  

ja, det er helt vildt...
Evolutionen længe leve!?

Anmeld

17. september 2009

oo

ja og så er der os som ikke selv får lov at bestemme vores alder jeg var 25 da vi startede projekt baby og nu er jeg 28 og der er stadig ingen børn. Jeg tænker rigtig meget over årene som bare tikker forbi mens man kæmper for at få et barn...jeg havde jo forestillet mig, at jeg ville have fået 2 børn på dette tidspunkt

Anmeld

17. september 2009

dorthemus

Hmmm det lyder ikke så godt....det var nu heller ikke med min gode vilje, at jeg først blev gravid som 38 årig, men sådan kan det jo gå en gang imellem

Anmeld

17. september 2009

ønskebørn74

dorthemus skriver:

Hmmm det lyder ikke så godt....det var nu heller ikke med min gode vilje, at jeg først blev gravid som 38 årig, men sådan kan det jo gå en gang imellem

Heller ikke her, jeg er 35...... og så får vi at se om det lykkedes..

Anmeld

17. september 2009

dorthemus

ønskebarn74 skriver:

Heller ikke her, jeg er 35...... og så får vi at se om det lykkedes..

Dét gør det!!! Basta

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.