Hva ville i gøre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg tror ikke jeg har formuleret det rigtig. Min eksmand er pga skaden meget følsom, dvs i de perioder han er nede er han ikke i stand til at tage sig af vores børn - og det ønsker jeg ikke.

Men i de perioder han er nede samarbejder I vel så han ikke skal have børnene. Hvad har det med et dårligt valg af kæreste at gøre?

Jeg tror da gerne på, han måske har lavet et dårligt valg af kæreste, men det er jo sådan set ikke noget du kan blande dig i. Du kan jo også i hans optik vælge en dårlig kæreste og det er jo så heller ikke hans problem.

Hvis du ved, hun er alene med børnene mens hun er påvirket af stoffer, så kan du jo lave en indberetning. Men du skal være klar på at de som modtager indberetningen kan have en anden opfattelse af situationen end dig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2015

lineog4

Jj1709 skriver:

Altså hvis jeg vidste at mit barns nye bonusmor var på stoffer, så ville jeg gøre alt i hele verden for mit barn ikke kom i nærheden af hende, ikke fordi jeg gider bruge tid på at blande mig i hvem hendes far er sammen med, men fordi mit barn ikke skal i nærheden af sådanne mennesker, ganske enkelt og simpelt.. Jeg tror faktisk jeg ville gå så vidt og ringe til statsforvaltningen for at høre hvad man skal gøre i sådan en situation.. Men igen, jeg skulle også være 100% sikker på at hun tog stoffer før det nåede dertil... Men er dit forhold til din eks ikke sådan at du evt kan sætte dig og tale med ham på en ordentlig måde? Lad være at få indført at han ikke må være kærester med hende, det styre han selv, men få fortalt at du er bekymret over at jeres børn skal omgåes et menneske på stoffer, og om i kunne aftale at han så hende når børnene ikke var der, pga hendes problem..  

Så skal man man bare også være mere sikker end bare rygter. Og ja skulle mine børn være sammen med en på stoffer, ville jeg da også reagere, først med snak og hvis ikke det hjalp så med en indberetning - men så åbner man også løvens gab, for det kan jo også være hun ikke er på stoffer og man derfor har smadret et godt samarbejde baseret på synsninger, tro og rygter....

På den anden side, hvis min ex (altså jeg er ikke skilt, men i en leget situation) siger: min nye kæreste er god nok, hun er ikke påvirket. Så ville jeg da have tiltro til ham, jeg ville da gå ud fra han også vil det bedste for vores børn. Og kun hvis jeg fik håndfaste beviser eller mine børn fortalte ville jeg gå videre...

Anmeld Citér

5. september 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg må give mortilsilke ret, du lyder jaloux - men ikke på hende, på ham...

min eks og jeg havde også et rigtigt godt forhold efter vi gik fra hinanden, men da jeg fik ny kæreste begyndte min eks at sige at han ikke ville have min kæreste i nærheden af vores søn, for han var jo voldelig og på stoffer... jeg har kendt min nuværende kæreste hele mit liv så jeg vidste at ingen af delene passede og tog på statsamtet og spurgte hvad jeg skulle gøre... de sagde at det kunne være jalousi over at jeg var kommet videre, der i virkeligheden var problemet og ganske rigtigt - problemerne forsvandt da han selv fik kæreste på...

Anmeld Citér

5. september 2015

Jj1709

lineog4 skriver:

Så skal man man bare også være mere sikker end bare rygter. Og ja skulle mine børn være sammen med en på stoffer, ville jeg da også reagere, først med snak og hvis ikke det hjalp så med en indberetning - men så åbner man også løvens gab, for det kan jo også være hun ikke er på stoffer og man derfor har smadret et godt samarbejde baseret på synsninger, tro og rygter....

På den anden side, hvis min ex (altså jeg er ikke skilt, men i en leget situation) siger: min nye kæreste er god nok, hun er ikke påvirket. Så ville jeg da have tiltro til ham, jeg ville da gå ud fra han også vil det bedste for vores børn. Og kun hvis jeg fik håndfaste beviser eller mine børn fortalte ville jeg gå videre...

Jeg er bestemt ikke uenig i det du skriver, men jeg skriver jo netop også at jeg skulle være 100% sikker i min sag i Såfald.. Jeg vil håbe ts er 100% sikker, for en ting er rygter, en anden ting er at hun ved det med sikkerhed, det er i min verden ikke en uskyldig beskyldning at sige nogle er på stoffer, så jeg håber da virkelig at hun er sikker på det  

Anmeld Citér

5. september 2015

Abracadabra

Hvis du er overbevist om, at hun er misbruger, skal du kontakte kommunen. 

Nej, du skal ikke have beviser eller vidner, og du skal heller ikke være sikker - men, hvis du virkelig tror det, skal du selvfølgelig gå videre med din mistanke. 

Hér taler vi om det vigtigste i verden, dine børn, og du skal reagere, hvis du er utryg ved situationen omkring den nye kæreste. 

Anmeld Citér

6. september 2015

Newsence

Reglerne er sådan at hvad de gør når dine børn er hos dig kommer ikke dig ved. Dvs at de kan lave swingerparti og tage 1000 stoffer SÅLÆNGE tingene er i orden NÅR dine børn er hos ham.. Du skal altså have en klar ide om at tingene er helt galt fat og at det går ud over børnenes trivsel før du kan blande dig... Og her ville jeg lige stikke fingeren i jorden og mærke efter.. For et stempel som jaloux konflikt optrapper ønsker du ikke at få på dig... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.