Jj1709 skriver:
Altså hvis jeg vidste at mit barns nye bonusmor var på stoffer, så ville jeg gøre alt i hele verden for mit barn ikke kom i nærheden af hende, ikke fordi jeg gider bruge tid på at blande mig i hvem hendes far er sammen med, men fordi mit barn ikke skal i nærheden af sådanne mennesker, ganske enkelt og simpelt.. Jeg tror faktisk jeg ville gå så vidt og ringe til statsforvaltningen for at høre hvad man skal gøre i sådan en situation.. Men igen, jeg skulle også være 100% sikker på at hun tog stoffer før det nåede dertil... Men er dit forhold til din eks ikke sådan at du evt kan sætte dig og tale med ham på en ordentlig måde? Lad være at få indført at han ikke må være kærester med hende, det styre han selv, men få fortalt at du er bekymret over at jeres børn skal omgåes et menneske på stoffer, og om i kunne aftale at han så hende når børnene ikke var der, pga hendes problem..
Så skal man man bare også være mere sikker end bare rygter. Og ja skulle mine børn være sammen med en på stoffer, ville jeg da også reagere, først med snak og hvis ikke det hjalp så med en indberetning - men så åbner man også løvens gab, for det kan jo også være hun ikke er på stoffer og man derfor har smadret et godt samarbejde baseret på synsninger, tro og rygter....
På den anden side, hvis min ex (altså jeg er ikke skilt, men i en leget situation) siger: min nye kæreste er god nok, hun er ikke påvirket. Så ville jeg da have tiltro til ham, jeg ville da gå ud fra han også vil det bedste for vores børn. Og kun hvis jeg fik håndfaste beviser eller mine børn fortalte ville jeg gå videre...
Anmeld
Citér