Anonym skriver:
Min eks mand og jeg har ellers et rigtig godt sammenarbejde og snakker sammen om alt, men han er begyndt at ses med en anden ikke så heldig pige, hun er Udmiddelbart rigtig sød men der er mange ting jeg ikke lige kan rumme. Bla er hun ikke ret gammel og vi har flere børn en gennemsnittet. Desuden er hende her os vores klasse kammerat. Og hun har altid haft noget trælse øgenavne.
Jeg har prøvet udtrykke det over for min eks men Hab stejler total og bliver hammeren rasende. Pga af personlige årsager har han nogle "fejl" i hjernen der gør at han ikke tænker længere frem end en time af gangen
Hva skal jg gøre ?
Du spørger hvad ud skal gøre, jamen det afhænger jo af hvad dit mål er?
Er dit mål, at din ex ikke længere ses med denne pige? Hvis det er, så overskrider du jo helt klart en grænse som du ikke har rettigheder til at overskride efter han gik fra kærste til ex og det også selvom I har børn sammen.
Er dit mål, jeres fælles børn ikke skal se denne pige? Så kan du da godt have en snak med din ex om: okay hvis forholdet er så nyt kunne det så være du ikke skal introducere hende lige nu? Men igen du har ingen rettigheder, du kan kun sige din mening (og så jo selv også efterleve i dine fremtidige forhold). Men hvem han vil omgåes sammen med jeres fælles børn er helt og holdent hans beslutning.
Hvem og hvad hun er, er igen slet ikke dit bord. Med mindre hun er sammen med jeres fælles børn påvirket af stoffer. Om hun boller med 100 andre mænd, er alene din exs problem, om hun for 1 år siden har taget en omgang speed er heller ikke dit problem. Som jeg ser det er det eneste som jeg lige kommer til at tænke på, at er hun kun 21 år så er der en stor sandsynlighed for at din ex på et tidspunkt bliver far til mange børn plus x antal mere børn
men igen det er igen ikke noget du skal blande dig i.
Så hvad skal du gøre? Du skal nyde dit liv med dine børn, samarbejde med din ex om jeres børn, og lade ham leve sit liv med sine fremtidige kærester og du med dine fremtidige kærester. I kan sagtens have en snak om: hvor mange kærester skal man introducere de 6 børn til. Men hvilke kærester, der har I givet slip på hinanden og dermed også rettigheden til at blande jer i det.
Og ved at gå fra hinanden, har I faktisk også opgivet rettigheden til at bestemme hvem ex vil se sammen med jeres fælles børn. Og derfor du skal gøre præcis ingen ting.