Hva ville i gøre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2015

mortilsilke

Jeg synes det lyder som om du er jaloux 

Jeg synes ikke du skal blande dig i hvem han finder sammen med, så længe hun opfører sig ordenligt foran jeres børn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2015

lineog4

Anonym skriver:

Min eks mand og jeg har ellers et rigtig godt sammenarbejde og snakker sammen om alt, men han er begyndt at ses med en anden ikke så heldig pige, hun er Udmiddelbart rigtig sød men der er mange ting jeg ikke lige kan rumme. Bla er hun ikke ret gammel og vi har flere børn en gennemsnittet. Desuden er hende her os vores klasse kammerat. Og hun har altid haft noget trælse øgenavne.

Jeg har prøvet udtrykke det over for min eks men Hab stejler total og bliver hammeren rasende. Pga af personlige årsager har han nogle "fejl" i hjernen der gør at han ikke tænker længere frem end en time af gangen ��

Hva skal jg gøre ?

Du spørger hvad ud skal gøre, jamen det afhænger jo af hvad dit mål er? 

Er dit mål, at din ex ikke længere ses med denne pige? Hvis det er, så overskrider du jo helt klart en grænse som du ikke har rettigheder til at overskride efter han gik fra kærste til ex og det også selvom I har børn sammen.

Er dit mål, jeres fælles børn ikke skal se denne pige? Så kan du da godt have en snak med din ex om: okay hvis forholdet er så nyt kunne det så være du ikke skal introducere hende lige nu? Men igen du har ingen rettigheder, du kan kun sige din mening (og så jo selv også efterleve i dine fremtidige forhold). Men hvem han vil omgåes sammen med jeres fælles børn er helt og holdent hans beslutning.

Hvem og hvad hun er, er igen slet ikke dit bord. Med mindre hun er sammen med jeres fælles børn påvirket af stoffer. Om hun boller med 100 andre mænd, er alene din exs problem, om hun for 1 år siden har taget en omgang speed er heller ikke dit problem. Som jeg ser det er det eneste som jeg lige kommer til at tænke på, at er hun kun 21 år så er der en stor sandsynlighed for at din ex på et tidspunkt bliver far til mange børn plus x antal mere børn  men igen det er igen ikke noget du skal blande dig i.

Så hvad skal du gøre? Du skal nyde dit liv med dine børn, samarbejde med din ex om jeres børn, og lade ham leve sit liv med sine fremtidige kærester og du med dine fremtidige kærester. I kan sagtens have en snak om: hvor mange kærester skal man introducere de 6 børn til. Men hvilke kærester, der har I givet slip på hinanden og dermed også rettigheden til at blande jer i det. 

Og ved at gå fra hinanden, har I faktisk også opgivet rettigheden til at bestemme hvem ex vil se sammen med jeres fælles børn. Og derfor du skal gøre præcis ingen ting.

Anmeld Citér

5. september 2015

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Ærlig talt, løs på tråden. Hvilken relevans har det? For det første, hvis hun har øgenavne, hvem siger så ikke, at meget af det af rygter? Og hvis ikke, er det vel fuldstændig underordnet for hendes evner som bonusmor, hvor mange mennesker hun har haft sex med.

Kendt for at have taget stoffer. Hvordan kendt? Som i at du har beviser for, at det er noget hun aktuelt gør? Som i noget hun har gjort tidligere? Rygter? 

Jeg synes virkelig, at man skal huske på hvor hurtigt 1 fjer bliver til 5 høns.

Jeg har endnu tilgode at læse en statistisk undersøgelse der har fundet en signifikant sammenhæng mellem antallet af sexpartnere og efterfølgende forældreevner. 

Jeg ved hun tager stoffer, og det har hun gjort i mange år. Jeg kender hende fra tidligere - så jeg ved hvordan hun er. Jeg har altså ikke bekymringerne for sjov.

Anmeld Citér

5. september 2015

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Jeg tænker også, at hendes evne som fars kæreste/ bonusmor afhænger vil ikke af hvor mange hun har været i seng med.

nu siger du ts af hun tager mange stoffer, er det et rygte eller ved du det, for det var det eneste, jeg ville være nervøs for som du skriver det ( hvis hun altså gør det), i forhold til børnene

Det gør hun og det ved jeg med 100% sikkerhed.

Anmeld Citér

5. september 2015

Anonym trådstarter

mortilsilke skriver:

Jeg synes det lyder som om du er jaloux 

Jeg synes ikke du skal blande dig i hvem han finder sammen med, så længe hun opfører sig ordenligt foran jeres børn.

Jaloux ? Øh nej! Vi er skilt og det blev vi af en grund.  Så det gider jeg slet ikke uddybe. 

Jeg har bekymringerne fordi hun tager stoffer, hvilken IKKE bare er et rygte men sandt. 

Anmeld Citér

5. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det gør hun og det ved jeg med 100% sikkerhed.

Jamen, det ville jeg også kunne ha mine bekymringer med, men at hun bliver stemplet som løs på tråden og har et meget grimt øgenavn  ( givet af andre), gør hende ikke til en dårligere "fars kæreste" i mine øjne. i dagens danmark, jamen hvad er så løs på tråden og i seng med mange ?, nogen steder er det 2 på et halvt år og andre steder er det 20, hvis du forstår hvad jeg mener ?

Anmeld Citér

5. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg tror ikke jeg har formuleret det rigtig. Min eksmand er pga skaden meget følsom, dvs i de perioder han er nede er han ikke i stand til at tage sig af vores børn - og det ønsker jeg ikke.

Anmeld Citér

5. september 2015

modesty

Hun har været meget løs på tråden vis den forståes. Hun er kendt for at tage stoffer osv. Hun er 21 år.

Hvem og hvor mange hun knalder med (og hvordan hun knalder med dem) har da intet at gøre med hendes menneskelige og sociale kompetencer.

"Hun er kendt for at tage stoffer". Er det et problem i hendes dagligdag? Kan det mærkes på hende? Er hun misbruger? Eller det fest-stoffer?

Helt ærligt, du lyder som om du er forsmået og jaloux. Og det er selvfølgelig også fair nok, men så må du anerkende de følelser og lade være med at lade det gå ud over en kvinde som, så vidt jeg kan se, absolut intet har gjort for at genere hverken dig eller dine børn.

Anmeld Citér

5. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg tror ikke jeg har formuleret det rigtig. Min eksmand er pga skaden meget følsom, dvs i de perioder han er nede er han ikke i stand til at tage sig af vores børn - og det ønsker jeg ikke.

Selvfølgelig ønsker du ikke det, men hvad har hans kæreste med det at gøre? 

Anmeld Citér

5. september 2015

Jj1709

Anonym skriver:

Jeg ved hun tager stoffer, og det har hun gjort i mange år. Jeg kender hende fra tidligere - så jeg ved hvordan hun er. Jeg har altså ikke bekymringerne for sjov.

Altså hvis jeg vidste at mit barns nye bonusmor var på stoffer, så ville jeg gøre alt i hele verden for mit barn ikke kom i nærheden af hende, ikke fordi jeg gider bruge tid på at blande mig i hvem hendes far er sammen med, men fordi mit barn ikke skal i nærheden af sådanne mennesker, ganske enkelt og simpelt.. Jeg tror faktisk jeg ville gå så vidt og ringe til statsforvaltningen for at høre hvad man skal gøre i sådan en situation.. Men igen, jeg skulle også være 100% sikker på at hun tog stoffer før det nåede dertil... Men er dit forhold til din eks ikke sådan at du evt kan sætte dig og tale med ham på en ordentlig måde? Lad være at få indført at han ikke må være kærester med hende, det styre han selv, men få fortalt at du er bekymret over at jeres børn skal omgåes et menneske på stoffer, og om i kunne aftale at han så hende når børnene ikke var der, pga hendes problem..  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.