Har du mistet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du mistet under din graviditet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.089 visninger
21 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg håber VIRKELIG ikke at nogen tager tråden her ilde op, men venter barn nr 2, og er bange for at turde tro på at heller intet sker denne gang, når man nu hører SÅ mange herinde der desværre har mistet før uge 12.  

Så det var egentlig for at høre hvor "normalt" det var at miste....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2015

Julemusen

Anonym skriver:

Jeg håber VIRKELIG ikke at nogen tager tråden her ilde op, men venter barn nr 2, og er bange for at turde tro på at heller intet sker denne gang, når man nu hører SÅ mange herinde der desværre har mistet før uge 12.  

Mener statistikken er 15-20 procent af alle graviditeter går til grunde inden uge 12. En stor del sker omkring uge 5-7 og en del sker før. 

Ved scanning i uge 8+4 fik jeg at vide, at når man så liv og hjerteblink på dette tidspunkt var der 98 procent chance for at stå med en baby til slut. 

Jeg er selv tredje gangs gravid. Ingen i min familie har oplevet at miste. Dem i min sidste mødregruppe  havde alle prøvet at miste. Jeg har ikke ville fortælle familien om graviditen før efter nf, da jeg tænkte ligesom dig at statistikken er lidt imod mig. Jeg er nu i uge 17 og har kun fortalt det til nærmeste familie. Resten får det at vide efter Md scanningen. 

Men jeg går ikke og tænker så meget over det.For det er jo ikke noget man selv er herre over. Og jeg vil hellere gå og glæde mig over det lille liv end at tænke på den lille risiko der er for at det går galt på nuværende tidspunkt.  

Anmeld Citér

5. september 2015

Chellie

Jeg har mistet tidligere (4+3), men er nu gravid i uge 13. Jeg har også forstået, at når der først har været konstateret hjerteaktivitet, er risikoen for at miste meget lille.

Anmeld Citér

5. september 2015

Appelsin

Har mistet i uge 9 fik en MA og det er nu 5 uger siden håber at det bliver snart. Fik at vide at 25-30% af alle graviditeter går til på den måde. Men man bliver nød til at tænke positivt! Pøj pøj til jer allesammen 

Anmeld Citér

5. september 2015

Dinna88

Chellie skriver:

Jeg har mistet tidligere (4+3), men er nu gravid i uge 13. Jeg har også forstået, at når der først har været konstateret hjerteaktivitet, er risikoen for at miste meget lille.

Det er ikke helt sandt - jeg så hjerteblink i uge 8, og da spurgte min søster lægen, om ikke det gav ret gode chancer. Og hendes svar var tydeligt, at det ikke gav nogen chancer overhovedet. Jeg mistede lige omkring den dag, hvor vi så hjerteblink, fandt vi senere ud af.

Jeg har dog også læst en enkelt gang, at efter uge 8, så er der en bedre chance. Men jeg har endnu ikke kunne finde belæg for det. 

Til TS: En GOD sjat af alle befrugtede æg bliver ikke til et barn. Mange går til inden ægget sætter sig fast, og ligeledes ender mange i en abort inden uge 12, selvom ægget har sat sig fast. Jeg kan ikke huske de præcise procenter, men noget ringer en klokke, når jeg tænker, at det er omkring 20 % af alle graviditeter, der bliver til noget. Og her tager man vel ikke med, at kroppen ikke en gang får sorteret alle syge fra. 

Jeg selv har været igennem to MA og en biokemisk graviditet. Så ja.... Chancerne er faktisk super ringe, hvis man ser sådan på det. Men nogle oplever jo ALDRIG at miste, imens andre tager hele turen mange gange. Og ofte skyldes det kromosomfejl.

Anmeld Citér

5. september 2015

JH12

Fik min datter i 2012. 

Jan'14, mistet jeg i uge 10. 

Juli'14, fødte jeg i uge 21. Dødsfødt. 

Fik min søn juli 2015 

Anmeld Citér

5. september 2015

ninibadini

Man hører jo også tit kun de dårlige historier, så at folk skriver herinde at man har mistet er nok ikke repræsentativt for hvor mange der egentlig mister. Omkring 20 % af alle graviditeter går til.

Vil sige at jeg altså også kun har hørt at der er meget lille risiko for at miste hvis man først har set hjerteblink omkring uge 8. Fungerer hjertet, er der stor chance for at fosteret udvikler sig rigtigt. Dermed ikke sagt at man ikke stadig kan miste, men det er meget få.

Jeg mistede første gang i uge 6. Er nu i 29. uge Jeg lovede mig selv ikke at ville klikke på nogle debatter omkring at miste da jeg lige var blevet gravid 2. gang. Kunne slet ikke holde ud at tænke på hvis det gik galt igen. Måtte bevare optimismen. Og så hjalp en tidlig scanning rigtig meget på det.

Anmeld Citér

5. september 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar alle sammen.

Jeg er godt klar over at det er milevidt forskelligt. Havde nok bare en idé om at blive beroliget lidt med at høre fra rigtig mange som aldrig har haft nogle dårlige oplevelser.

Er selv kun i uge 4/5 stykker nu, og nøj hvor vil jeg gerne bare over de 12 uger. Kan slet ikke forestille mig det som rigtig mange skriver de har været igennem. Troede slet ikke det ville være så slemt at miste inden de 12 uger, før jeg selv blev gravid. Man er jo allerede fuldstændig indstillet på den lille der er på vej, så hvis man pludselig skal sige farvel, såååå.....

Anmeld Citér

5. september 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

jeg mistede 9+0 i dec. 06 og turde heller ikke tro på at det ville gå godt da jeg blev gravid med min søn, men han var sund og rask da han blev født i jan 08...

Anmeld Citér

5. september 2015

Clisolka

Jeg mistede i slutningen af 09 - 6 mrd. efter blev jeg gravid igen med vores første barn, og nu har vi 2 tumlinger

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.