Chellie skriver:
Jeg har mistet tidligere (4+3), men er nu gravid i uge 13. Jeg har også forstået, at når der først har været konstateret hjerteaktivitet, er risikoen for at miste meget lille.
Det er ikke helt sandt - jeg så hjerteblink i uge 8, og da spurgte min søster lægen, om ikke det gav ret gode chancer. Og hendes svar var tydeligt, at det ikke gav nogen chancer overhovedet. Jeg mistede lige omkring den dag, hvor vi så hjerteblink, fandt vi senere ud af.
Jeg har dog også læst en enkelt gang, at efter uge 8, så er der en bedre chance. Men jeg har endnu ikke kunne finde belæg for det.
Til TS: En GOD sjat af alle befrugtede æg bliver ikke til et barn. Mange går til inden ægget sætter sig fast, og ligeledes ender mange i en abort inden uge 12, selvom ægget har sat sig fast. Jeg kan ikke huske de præcise procenter, men noget ringer en klokke, når jeg tænker, at det er omkring 20 % af alle graviditeter, der bliver til noget. Og her tager man vel ikke med, at kroppen ikke en gang får sorteret alle syge fra.
Jeg selv har været igennem to MA og en biokemisk graviditet. Så ja.... Chancerne er faktisk super ringe, hvis man ser sådan på det. Men nogle oplever jo ALDRIG at miste, imens andre tager hele turen mange gange. Og ofte skyldes det kromosomfejl.
Anmeld
Citér