Motion og ivf/icsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.392 visninger
13 svar
1 synes godt om
5. september 2015

FrkHS

Hvordan gør i andre med motion under fertilitetsbehandling? Jeg er normalt ret aktiv og træner min 5 gange om ugen. Jeg ville nærmest dø for en løbetur nu, men her under vores første icsi tør jeg ikke rigtig tage chancer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2015

nielsen80

Jeg har snakket med klinikken om det, jeg løber stadig, dog uden at presse mig selv for hårdt.

tager typisk en tur på 5km et par gange i ugen, og bruger en 30-32min på dette. Det gør jeg har det godt, og min krop er vant til at løbe, så det overbelaster ikke.

jeg ville snakke med klinikken, er sikker på de vil sige moderat motion er ok, men mærk efter og lad vær med at blive overophedet( det kan nemlig brænde hormonerne af)

Anmeld Citér

5. september 2015

Mulle0802

Jeg har i to forsøg intet motion lavet efter ÆO - er det ikke det du mener?

Men denne gang tænker jeg at ville cykle og svømme. Hop er no go.

Inden ÆO ville jeg gøre som jeg plejer men har bare ikke det store overskud til det. 

Anmeld Citér

5. september 2015

FrkHS

Mulle0802 skriver:

Jeg har i to forsøg intet motion lavet efter ÆO - er det ikke det du mener?

Men denne gang tænker jeg at ville cykle og svømme. Hop er no go.

Inden ÆO ville jeg gøre som jeg plejer men har bare ikke det store overskud til det. 

Svømme? Jeg har fået frarådet badekar og svømmehal 14 dage efter ÆO.

Anmeld Citér

5. september 2015

Mulle0802

FrkHS skriver:

Svømme? Jeg har fået frarådet badekar og svømmehal 14 dage efter ÆO.

Jeg har ikke svømmet endnu så vil lige sikre mig men synes tidligere blot de har sagt at efter de væreste dage så man godt. Men måske jeg er forkert på den. 

Anmeld Citér

5. september 2015

modesty

FrkHS skriver:

Hvordan gør i andre med motion under fertilitetsbehandling? Jeg er normalt ret aktiv og træner min 5 gange om ugen. Jeg ville nærmest dø for en løbetur nu, men her under vores første icsi tør jeg ikke rigtig tage chancer 

Du må da hjertens gerne tage en løbetur.

Hvad har du fået at vide af klinikken?

Anmeld Citér

5. september 2015

FrkHS

modesty skriver:

Du må da hjertens gerne tage en løbetur.

Hvad har du fået at vide af klinikken?

Klinikken har ikke givet mig nogle særlige instrukser i forhold til motion så hvis jeg er vant til at løbe 5-7 km x 4 om ugen vil en stille og rolig tur være ok?

(man går jo med livrem og seler, når man efterhånden køre på sidste chance)

Anmeld Citér

5. september 2015

FrkC

Vi fik at vide på klinikken at jeg, indtil vi havde fået graviditet be- eller afkræftet, skulle holde mig i ro .. Gåture var super, men løb osv skulle jeg holde mig fra (jeg måtte heller ikke bruge min crosstrainer) .. 

Anmeld Citér

5. september 2015

Eskimoen

Jeg har et aktivt job med ca 15.000 skridt om dagen. Klinikken sagde god for det, allerede dagen efter ÆO, men at det skulle være max i moderat tempo. Og så ikke mere motion, aktivitet, svømning eller hopperi. eller sex...

Jeg har været så træt og øm dagene efter ÆO (i søndags), at arbejde har været rigeligt. Og selvom jeg har gjort som klinikken tillod, så er jeg stadig bange for, at det er forkert og at jeg burde ligge helt stille  vil jo bare SÅ gerne at det lykkes 

Anmeld Citér

5. september 2015

FrkHS

Jeg var nede og handle, og uden at tænke over det, løb jeg efter en dame der havde glemt sit dankort. Det var først bagefter jeg kom i tanke om at jeg havde løbet, og blev næsten ked af jeg havde gjort det, på trods af det max har været 100 meter. Håber den lille bønne holder ved alligevel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.