Er jeg bare uønsket eller hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.535 visninger
17 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg har simpelthen ingen venner. Jeg savner virkelig (hvis man da kan savne noget man ikke har prøvet) nogle venner. Snakker ret godt med et par stykker fra skolen, men de har deres egne venner og ser slet ikke mig som en ven, selv om vi griner og snakker løs i skolen. Hvilket gør mig vildt trist. Jeg er sød og sjov synes jeg, går op i mit tøj og make up og ligner nok en ret alm ung kvinde i 20'erne. Jeg får altid folk til at grine og føle sig velkomne, invitere feks folk med i byen, ud og spise pizza efter skole, tilbyder at hjælpe med lektier hvis folk brokker sig over ikke at kunne finde ud af det (man bliver hurtig bedst i alle fag når man alligevel ikke har andet at lave derhjemme, bliver jo ikke just forstyrret af hverken SMS eller opkald fra nogen som helst) så hvorfor helvede, undskyld sproget, har jeg ingen venner? Ved godt at livet ikke forgår på facebook osv og bruger det egentlig kun til at pine mig selv, for når jeg kigger på alle andres profiler har de venner og veninder og familie der skriver løs. Og her sidder jeg. Kun en person skriver noget hvis jeg en sjælden gang smider noget derind. Min søster. Hvilket også bare gør mig ked af det. For hun er ligesom jeg i 20'erne, bare populær, har nok 10 bedste venner og veninder og tonsvis af kammerater, bekendte osv. Hvorfor kan folk ikke li mig? Hvorfor spørg ingen mig om jeg vil med ud? Hvorfor er der ikke en eneste fra skolen der har spurgt om mit nr, ansøgt mig på face når jeg kan se de fleste fra kassen alle er venner derinde? Hvad fanden er der i vejen med mig? Det gavner ikke ligefrem min selvtillid at hvor end jeg er i livet, vælger folk mig fra. Og hvor er det dog pisse kedeligt at være alene altid. Især i weekenden når alle andre skal ud. Øv! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2015

PernilleogLouis

Du får lige et kram herfra 

Anmeld Citér

4. september 2015

Muffinmus

Ingen bør være alene...eller føle sig sådan, men det sker oftere og oftere.

Synes det lyder som om du gør noget..Måske du skal invitere hjem? Spørge et par om de vil hjem til lidt mad og hygge? I biffen eller lignende?  

Anmeld Citér

4. september 2015

Jupiter

Øv det er ikke rart at føle sådan 

Jeg kommer til at tænke på om du måske prøver for meget?

Jeg kan godt se at du selvfølgelig er nødt til at vise interesse osv. Men måske spørger folk ikke, fordi de regner med at du selv spørger (fordi det plejer du - agtigt)?

Det var bare en tanke.

Og så tænker jeg på nogle hobbyer/fritidsinteresser. Ofte er det en god isbryder at man har noget til fælles, som man kan tale om. i hvert fald til en start, og så kan det jo udvikle sig hvis kemien er der.

Held og lykke - jeg ved godt hvordan det er at være ensom, og det er ikke sjovt! 

Anmeld Citér

4. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vil give dig en kram. 

Jeg vil foreslå dig bare at ansøge dine klassekammerater på Facebook  

det er jo lidt svært at svare på hvorfor det er sådan når man ikke kan opleve dig in Real life...

Anmeld Citér

4. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har simpelthen ingen venner. Jeg savner virkelig (hvis man da kan savne noget man ikke har prøvet) nogle venner. Snakker ret godt med et par stykker fra skolen, men de har deres egne venner og ser slet ikke mig som en ven, selv om vi griner og snakker løs i skolen. Hvilket gør mig vildt trist. Jeg er sød og sjov synes jeg, går op i mit tøj og make up og ligner nok en ret alm ung kvinde i 20'erne. Jeg får altid folk til at grine og føle sig velkomne, invitere feks folk med i byen, ud og spise pizza efter skole, tilbyder at hjælpe med lektier hvis folk brokker sig over ikke at kunne finde ud af det (man bliver hurtig bedst i alle fag når man alligevel ikke har andet at lave derhjemme, bliver jo ikke just forstyrret af hverken SMS eller opkald fra nogen som helst) så hvorfor helvede, undskyld sproget, har jeg ingen venner? Ved godt at livet ikke forgår på facebook osv og bruger det egentlig kun til at pine mig selv, for når jeg kigger på alle andres profiler har de venner og veninder og familie der skriver løs. Og her sidder jeg. Kun en person skriver noget hvis jeg en sjælden gang smider noget derind. Min søster. Hvilket også bare gør mig ked af det. For hun er ligesom jeg i 20'erne, bare populær, har nok 10 bedste venner og veninder og tonsvis af kammerater, bekendte osv. Hvorfor kan folk ikke li mig? Hvorfor spørg ingen mig om jeg vil med ud? Hvorfor er der ikke en eneste fra skolen der har spurgt om mit nr, ansøgt mig på face når jeg kan se de fleste fra kassen alle er venner derinde? Hvad fanden er der i vejen med mig? Det gavner ikke ligefrem min selvtillid at hvor end jeg er i livet, vælger folk mig fra. Og hvor er det dog pisse kedeligt at være alene altid. Især i weekenden når alle andre skal ud. Øv! 

Jeg ved hvordan du har det. Jeg har indtil for et års tid siden haft det på samme måde i 5 års tid.

jeg har fundet ud af nu, hvor jeg er kommet ud på den anden siden, at det ikke kun drejer sig om hvad folk synes om en, men i høj grad også er ens egen indstilling til det.

jeg siger ikke det er derfor med dig, men det var det her.

selvom jeg inderligt savnede mine veninde, var det lidt mig selv som ogs isolerede mig og ikke var opsøgende.

havde haft en hård periode, som i virkelig hårdt med store spørgsmål i livet, og har jo nok påvirket min udstråling. Jeg havde heller ikke rigtig overskud at give af.

Og uanset hvor hårdt det lyder, så skal man have noget at give af for at være interessant. Samme interesser, god humor, penge, spændene job eller lign. 

Nå men det skal nok komme til dig, lige pludselig møder du en gammel veninde igen, lære nogle og kende som synes du er den mest interessante/sødeste i verden.

men hvis dine klassekammerater er venner på fb, så skal du da også bare ansøge dem.

Du lyder som en helt normalt og sød ung kvinde. Ud fra dit indlæg kan jeg ikke se hvorfor du skulle være uønsket.

og der er nogle til alle. Måske er der en som går rundt og tænker hvorfor du mon ikke har lagt mærke til hende, som bare mega gerne også vil have en veninde.

knus og kram til dig 

Anmeld Citér

4. september 2015

Anonym

Jeg ked af at du føler som du føler. Men du er ikk alene, mange oplever det. 

Og jeg er så desværre en af dem. 

Hvor bor du hvis jeg må spørger?

Og som andre skriver. Så ansøg dine klassekammerater på Facebook 

Anmeld Citér

4. september 2015

Clarasmor2010

Øv! Er ked af du har det som du har det, ingen burde føle sådan :-( må jeg spørger hvor du er fra? Du må gerne skrive en PB til mig hvis det er :-)

Anmeld Citér

4. september 2015

Steffecph

Kram <3 

kan ikke hjælpe dig. Jeg har det desværre på samme måde :-(

Anmeld Citér

4. september 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg har heller ikke rigtig nogen. Jeg har en ven og så en ny veninde, jeg har mødt inde på venindeliv.dk(har du prøvet den?) og så min niece og nevøs mor. Og så en jeg lige har fået kontakt med igen. Men ellers ikke rigtigt. Ikke folk jeg har mødt i hvert fald.

Det er svært at sige hvorfor du ikke bliver inviteret med..

Men som en anden siger, prøv at ansøg på facebook, spørg om nummer. Foreslå noget med dem du snakker med. En grillaften, pigeaften, by tur.

Det er bare ikke alle man klinger med både i og udenfor skolen. Det er svært at finde venner(synes jeg), og jeg vil virkelig også gerne have nogle flere, jeg kunne besøge når jeg er hjemme.

Jeg håber dog at få nogen hernede også.

Men jeg er sikker på at du ikke er uønsket. Der er måske bare ikke den rigtige kemi, selvom at i snakker godt i skolen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.