For det første - stort tillykke med at du er kommet godt i gang med vægttabet. Hvor er det bare flot!! Keep up the good work - jo flere kilo du kan komme af med, jo bedre chancer 
Skal du i "almindelig" kort IVF? I så fald vil du starte op med hormoner som sprøjter, mens klinikken løbende følger dig med scanninger og ser hvordan æggene udvikles. Sprøjterne er ikke så slemme, det er mest tanken der er værst!! Man ender med at blive helt sej til det.
Når æggene er klar til udtagning får I en dato, hvor i også skal aflevere din kærestes sæd. Udtagningen kan være ubehagelig, men jeg har kun oplevet at være rigtig godt smertedækket og i virkelig gode hænder. Efter udtagningen hviler man sig lidt og kan derpå tage hjem. Jeg plejer at tage et par dage på sofaen herefter, mens andre næsten intet mærker.
Æggene dyrkes i 2-5 dage og I snakker med klinikken om hvornår de skal lægges tilbage. Det kommer an på antal og hvordan de befrugtes og deler sig.
Derefter er der "kun" ventetid tilbage. Efter 14 dage skal du have taget en blodprøve, som viser om der er gevinst. Det kan være ret hårdt og mit bestemt råd er at skrue ned for blusset og gøre en masse gode ting for dig selv mens I venter. Nogle dage er man fyldt med optimisme, andre dage er man ved at blive sindssyg. Vigtigst af alt er at huske på, at du ikke kan gøre mere end du har gjort og passe godt på dig selv.
Puha, det blev meget langt
Jeg håber alt det bedste og krydser fingre for et godt forsøg til jer! Kh Signe
Anmeld
Citér