Super glad og samtidig nervøs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
12 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. august 2015

Anonym trådstarter

Hej alle sammen. Jeg er helt ny den her verden. Vi var til vores først samtale med lægen (på fertilitetsklinikken) sidste onsdag, hvor han sagde at vi skulle have IVF behandling. Dog skulle jeg tabe mig ca 5 kg inden de ville begynde og til samtale med livsstils sygeplejersken fik samtidig afvide at jeg skulle ringe når jeg fik mens. Den samtale skulle have været i dag. I går jeg jeg mens, hele 20 dage før jeg forventede det - denne cyklus blev kun på 36 dage, de sidste 3-4 har ligget på 50+ dage... Jeg ringer så og fortæller at jeg har tabt 2,6 på de 10 dage og ved ikke helt hvad jeg skal da jeg jo ikke har nået målet endnu. Men de siger at da min BMI er kommet under 30, og det ser ud som om at vi har styr på det (har siden januar tabt i alt 10 kg), så skal jeg bare komme ind i morgen og så starter vi behandlingen nu!!! Jeg kan næsten ikke få armene ned!!

Nogle der kan fortælle mig hvad jeg skal forvente i morgen?

undskyld mit mærkelige indlæg, skulle bare lige af med det!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2015

ErDuHerIkkeSnart

For det første - stort tillykke med at du er kommet godt i gang med vægttabet. Hvor er det bare flot!! Keep up the good work - jo flere kilo du kan komme af med, jo bedre chancer

Skal du i "almindelig" kort IVF? I så fald vil du starte op med hormoner som sprøjter, mens klinikken løbende følger dig med scanninger og ser hvordan æggene udvikles. Sprøjterne er ikke så slemme, det er mest tanken der er værst!! Man ender med at blive helt sej til det.

Når æggene er klar til udtagning får I en dato, hvor i også skal aflevere din kærestes sæd. Udtagningen kan være ubehagelig, men jeg har kun oplevet at være rigtig godt smertedækket og i virkelig gode hænder. Efter udtagningen hviler man sig lidt og kan derpå tage hjem. Jeg plejer at tage et par dage på sofaen herefter, mens andre næsten intet mærker. 

Æggene dyrkes i 2-5 dage og I snakker med klinikken om hvornår de skal lægges tilbage. Det kommer an på antal og hvordan de befrugtes og deler sig.

Derefter er der "kun" ventetid tilbage. Efter 14 dage skal du have taget en blodprøve, som viser om der er gevinst. Det kan være ret hårdt og mit bestemt råd er at skrue ned for blusset og gøre en masse gode ting for dig selv mens I venter. Nogle dage er man fyldt med optimisme, andre dage er man ved at blive sindssyg. Vigtigst af alt er at huske på, at du ikke kan gøre mere end du har gjort og passe godt på dig selv. 

Puha, det blev meget langt Jeg håber alt det bedste og krydser fingre for et godt forsøg til jer! Kh Signe

Anmeld Citér

1. september 2015

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

For det første - stort tillykke med at du er kommet godt i gang med vægttabet. Hvor er det bare flot!! Keep up the good work - jo flere kilo du kan komme af med, jo bedre chancer

Skal du i "almindelig" kort IVF? I så fald vil du starte op med hormoner som sprøjter, mens klinikken løbende følger dig med scanninger og ser hvordan æggene udvikles. Sprøjterne er ikke så slemme, det er mest tanken der er værst!! Man ender med at blive helt sej til det.

Når æggene er klar til udtagning får I en dato, hvor i også skal aflevere din kærestes sæd. Udtagningen kan være ubehagelig, men jeg har kun oplevet at være rigtig godt smertedækket og i virkelig gode hænder. Efter udtagningen hviler man sig lidt og kan derpå tage hjem. Jeg plejer at tage et par dage på sofaen herefter, mens andre næsten intet mærker. 

Æggene dyrkes i 2-5 dage og I snakker med klinikken om hvornår de skal lægges tilbage. Det kommer an på antal og hvordan de befrugtes og deler sig.

Derefter er der "kun" ventetid tilbage. Efter 14 dage skal du have taget en blodprøve, som viser om der er gevinst. Det kan være ret hårdt og mit bestemt råd er at skrue ned for blusset og gøre en masse gode ting for dig selv mens I venter. Nogle dage er man fyldt med optimisme, andre dage er man ved at blive sindssyg. Vigtigst af alt er at huske på, at du ikke kan gøre mere end du har gjort og passe godt på dig selv. 

Puha, det blev meget langt Jeg håber alt det bedste og krydser fingre for et godt forsøg til jer! Kh Signe

Tusind tak og tak for svar! Ja det er det korteforløb.

Hvor mange sprøjter skal man tage og ved du hvad det koster? 

Hvor mange behandlinger var du igennem inden det lykkedes?

tak igen Signe

Anmeld Citér

1. september 2015

anjo01

Anonym skriver:

Hej alle sammen. Jeg er helt ny den her verden. Vi var til vores først samtale med lægen (på fertilitetsklinikken) sidste onsdag, hvor han sagde at vi skulle have IVF behandling. Dog skulle jeg tabe mig ca 5 kg inden de ville begynde og til samtale med livsstils sygeplejersken fik samtidig afvide at jeg skulle ringe når jeg fik mens. Den samtale skulle have været i dag. I går jeg jeg mens, hele 20 dage før jeg forventede det - denne cyklus blev kun på 36 dage, de sidste 3-4 har ligget på 50+ dage... Jeg ringer så og fortæller at jeg har tabt 2,6 på de 10 dage og ved ikke helt hvad jeg skal da jeg jo ikke har nået målet endnu. Men de siger at da min BMI er kommet under 30, og det ser ud som om at vi har styr på det (har siden januar tabt i alt 10 kg), så skal jeg bare komme ind i morgen og så starter vi behandlingen nu!!! Jeg kan næsten ikke få armene ned!!

Nogle der kan fortælle mig hvad jeg skal forvente i morgen?

undskyld mit mærkelige indlæg, skulle bare lige af med det!

Stort tillykke med der flotte vægttab!

Anmeld Citér

1. september 2015

LilleMie

Anonym skriver:

tak igen Signe

Dejligt at I kan komme i gang nu og super flot med dit vægttab!

Mht. til medicin, så tog jeg i kort behandling 1 sprøjte dagligt den første uges tid (en der øger produktionen af æggene - der er mange forskellige præparater til dette), og derefter 2 sprøjter dagligt (den ene er den samme som før og den anden er ægløsningshæmmende, så du ikke får ægløsning før tid). Du bliver løbende fulgt med scanninger, hvor dosis også kan blive reguleret i forhold til, hvordan æggene udvikler sig.

1,5 døgn før ægudtagning tager du en sprøjte, der giver dig ægløsning, så æggene modnes og er klar til ægudtagningen.

Mht. pris så tjek lige, at de har søgt kronikertilskud til dig (så bliver det maks 3830 kr. årligt for medicin). Jeg kan ikke huske, hvor meget jeg brugte på hormoner i vores første forsøg (det er ved at være et år siden), men mener det var et par tusinde kroner. Men med kronikertilskud så bliver det billigere og billigere for hver gang Og hvis du er medlem af Danmark, så kan man også få dækket alle eller halvdelen af omkostningerne (kommer an på gruppe).

Men held og lykke i dag! Det er lidt spændende og nervepirrende første gang 

Anmeld Citér

1. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

tak igen Signe

Jeg kan se at LilleMie har svaret ganske fyldestgørende ovenfor, angående sprøjter, udgifter, mv. 

Her over sommeren har vi været igennem den 3. IVF-forsøg, og det ser indtil videre ud til at være lykkes, så vi holder vejret og håber på det bedste. 

Al mulig held og lykke til dig - og husk at du altid kan bede om en samtale med lægerne på det sted som behandler dig, hvis der er noget du er i tvivl om. Man skal ikke være bange for at spørge, eller kræve

Anmeld Citér

1. september 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak, hvor er i søde!

Det gik rigtig godt, jeg blev scannet og fik instruktion i af stikke mig. Så skal jeg til tjek/scanning igen på lørdag, så må vi se hvordan det ser ud der.. Ihh det er spændende.. Hvis alt går efter planen har jeg regnet mig frem til at jeg skal have taget æg ud d.12-13.. Men det er jo ikke altid det gør det....

Jeg endte med give ca 1.800 kr.

endnu en gang tak for jeres informerende og super søde svar!

Anmeld Citér

1. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg kan se at LilleMie har svaret ganske fyldestgørende ovenfor, angående sprøjter, udgifter, mv. 

Her over sommeren har vi været igennem den 3. IVF-forsøg, og det ser indtil videre ud til at være lykkes, så vi holder vejret og håber på det bedste. 

Al mulig held og lykke til dig - og husk at du altid kan bede om en samtale med lægerne på det sted som behandler dig, hvis der er noget du er i tvivl om. Man skal ikke være bange for at spørge, eller kræve

Jeg krydser fingre for jer! Hvor får i endelig besked?

Anmeld Citér

1. september 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jeg krydser fingre for jer! Hvor får i endelig besked?

Altså - endeligt besked på blodprøven har vi fået. Jeg er i dag ca. 9+2 og har set hjerteblink omkring 117 gange.... Min skepsis er blot resultatet af gentagende tidligere aborter, og vi venter derfor lidt endnu før vi lader champagnepropperne springe

Anmeld Citér

2. september 2015

Anonym trådstarter

Altså - endeligt besked på blodprøven har vi fået. Jeg er i dag ca. 9+2 og har set hjerteblink omkring 117 gange.... Min skepsis er blot resultatet af gentagende tidligere aborter, og vi venter derfor lidt endnu før vi lader champagnepropperne springe

Puha det kan jeg godt forstå!! Der må ikke være noget mere smertefuldt, end at miste det man ønsker aller mest!! 

Sender enog krydser stadig fingre de næste par uger!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.