Jeg har brug for at komme ud med nogle frustrationer, og høre råd fra nogle der måske har det på samme måde som mig. Sagen er den at jeg er introvert og min kæreste er ekstrovert. Vi er forskellige på mange punkter, men har samtidig en enorm kærlighed for hinanden. Jeg har altid følt mig anderledes.. Jeg er ikke specielt social, og har et stort behov for alene tid. Min kæreste er lige omvendt. Min kæreste og familie er de eneste jeg kan være sammen med i lang tid, og være 100 % mig selv. Ikke engang mine veninder orker jeg at se mere end nogle timer, selvom vi hygger os. Dem som kender mig, ved jeg er en pige fyldt med humor og let til grin og en stor personlighed, men det tager mig tid at nå til det punkt med folk, hvor jeg kan være mig 100 %, og derfor har jeg svært ved at lukke folk ind. Det bunder nok også i en usikkerhed omkring mig selv. Jeg tror jeg på facaden kan virke som en selvsikker pige, der måske er lidt for selvsikker og arrogant hvilket jo ikke er sandheden..
Problemet er, at jeg egentlig ikke har et tæt forhold til min kærestes familie. Dog heller ikke et dårligt forhold, jeg føler bare ikke jeg rigtig kender dem.. Kun min kærestes storesøster er jeg okay tæt med, nok fordi hun minder lidt om mig selv, og så hans ene bror har jeg det også okay med. Jeg kommer selv fra en lille familie og min kæreste har ikke mindre end 5 voksne søskende, og jeg indrømmer det til tider er overvældende når jeg er som jeg er.
Udover det er min kæreste og familien tyrkiske, og har tit bildt mig selv ind, at det er sproget der tit gør jeg undgår at besøge min kærestes familie, men selvom det kan gå mig på at hans forældre har svært ved det danske sprog, og derfor er svært at få et tæt forhold til, så taler alle hans søskende flydende dansk, hver gang vi i samme rum, og stadig har jeg den der følelse i mig at jeg helst udskyder besøgene.. og det endda sjældent HELE familien er samlet, men når det er, prøver jeg altid at finde en undskyldning. Det har intet at gøre med dem som personer, for de har altid været søde og venlige for mig. Det bare som om jeg bliver mindet om min indadvendte og introverte, når jeg sidder med flere af dem/alle. For de fleste er som min kæreste. Udadvendt, og har et tæt forhold og ping pong'er frem og tilbage, mens jeg enten prøver alt hvad jeg kan for at være med eller lukker i som en østers.. Min kæreste ved hvordan jeg er, men selfølgelig vil han også have jeg får et tættere forhold med hans familie, og det er fuldt ud forståeligt, og har også indset nu at når det er ham jeg VIL bruge mit liv på, kan jeg ikke blive ved med at lade min usikre/introvert side vinde. Jeg har det det jo ikke engang godt indeni selvom jeg finder på undskyldninger! Og hvad så når der kommer børn ind I billedet?
Det skal lige siges, at jeg ikke har det sådan når jeg måske bare er sammen med dem en eller to af gangen. Vi har da også haft hans to søstre på besøg hvor jeg også her føler mig fint nok tilpas, men stadig føler jeg at jeg bruger meget energi, og ikke noget "jeg orker for tit" selvom jeg har hygget mig. Men det med jeg lukker I som en østers, er netop i større grupper.. Min kæreste nævnte da også lige en fødselsdag for hans ven som jeg ikke havde mødt før, hvor der var 4 andre jeg ikke kendte og her mens min kæreste sad og fyrede jokes af og var festens midtpunkt, klappede jeg i som en østers og sagde dårligt noget.. Først nogle timer efter (og efter lidt alkohol ) blev jeg mig selv.. Min kæreste forstår det ikke rigtig, og siger han ved jeg genert osv, og kan lide at være mig selv, men også må arbejde på at åbne mig og ham kan synes det svært at skulle tage hensyn til mig/pinligt jeg pludselig kan lukke sådan i.. Især for hans familie, hvilket jeg også forstår.. Jeg vil ikke lukke mig selv mere og mere ude, jeg har bare svært ved hvordan jeg skal gøre.. Men der er vel kun en måde, hvilket er at overskride mine egne grænser skridt for skridt og rent faktisk lære dem at kende? Fks. Har jeg med vilje til tider ville besøge hans mor og far når jeg ved de fleste søskende ikke er der, men det kommer jeg jo heller ikke tættere på dem af...
På studier har jeg altid, selvom jeg hader nye starter, formået at få en god omgangs kreds og kunne være mig selv, så snart jeg kommet mere ind på livet af mine studie kammerater, men det som om det sværere når det er privat?
- Jeg var også til et stort bryllup for en lille måned siden hvor der var ca 400 mennesker hvor jeg sad ved bord med næsten alle mine kæresters søskende, og her klarede jeg mig meget bedre! Tøede meget hurtigere op og grinede og hyggede mig, men der foregik også en masse andet, fordi det netop var et bryllup hvis det giver mening? Så det var ikke bare os alle, der bare sad ved et bord og snakkede konstant, hvor ping pong snakken mellem dem bare går.. Det fjernede ligesom lidt af presset, i modsætning til hvis vi bare sad i en lille lejlighed. Her kunne jeg ligesom stadig trække vejret, og bevæge mig lidt væk fra situationen nogle gange. Jeg hyggede mig faktisk den aften, og det er jo lidt ironisk at jeg slappede mere af og var mig selv i et selskab på 400 mennesker (Men I en kæmpe sal) end 5 mennesker der sidder tæt sammen i en lejlighed.. Hvis jeg havde økonomi til det ville jeg faktisk gerne snakke med en professionel om det, men det har jeg desværre ikke pt.. Jeg kommer hurtigt til at føle mig alene om de her følelser, og føle at jeg er helt forkert skruet sammen.
Jeg ved bare jeg vil ændre på det og komme tættere på HELE min sviger familie, og ikke undgå dem som jeg gør nu.. gavner hverken min kærestes forhold ELLER mig. Hvis jeg på magisk vis kunne gøre mig ekstrovert, havde jeg gjort det. Oven i det er jeg også særligt sensitiv, Så jeg har fået hele pakken
....
Nogle der har nogle råd til hvordan i tackler jeres eventuelle introvert side på sådan nogle punkter?